FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Robroy777 w Czerwiec 07, 2018, 21:53:58 pm
-
Witam wszystkich.
Mam dwa pytania. Co to jest strona jazdy dla AHB? Jak powinno być ustawione PRAWA czy LEWA strona?
Nie działa w moim XF-ie skręt w lewej lampie. Po włączeniu silnika widzę jak prawa lampa się kalibruje natomiast lewa nie. Świeci kontrolka układu automatycznie regulowanych świateł. Podejrzewam instalację elektryczną bo była naprawiana. Czy ktoś wie jaki pin we wtyczce odpowiada za tą funkcję.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
-
no cos nie styka...
a weź zlej kostke i piny wd40 i jeszcze po zdemontowaniu lampy zdejmij moduł (nie balast) i tez zlej piny wd40....
-
Dzisiaj będę szukał ale jak ktoś wie który to PIN to byłoby super.
-
Zalaczam schemat podlaczenia ( zalozylem ze twoj XF jest przedliftowy bo nie napisales jaki)
-
No tak. Jaguar XF rok 2015. Model po lifcie.
A tak dla prostego chłopa to który pin odpowiada za skręt świateł?
-
Odpowiednio:
AFS
Lewa lampa:
Przewody:
Zolty(13), Szaro-fioletowy(14), czarny(masa)(1,2,9,15)
Lampa prawa:
Przewody:
Zolty(13), bialo-fioletowy(14), czarny(masa) (1,2,9,15)
Static Bend:
Lewa lampa:
Przewody:
Brazowo-zielony(6), fioletowo-szary(8), czarny(masa)(1,2,9,15)
Lampa Prawa:
Przewody:
Szaro-Pomaranczowy(6), Fioletowo-zielony(8), czarny(masa)(1,2,9,15)
Numery w nawiasach to numery pinow we wtyczkach,
Czytaj kolory jako:
Brazowo - zielony : Brazowy z zielonym paskiem
Zielono - brazowy : Zielony z brazowym paskiem
-
Dziękuję bardzo. Dzisiaj sprawdzę i dam znać czy się udało.
Pozdrawiam.
-
Na razie nic nie udało mi się znaleźć. Zdemontowałem nadkole i sprawdziłem czy nie widać przerwanych przewodów aż do grodzi. W przyszłym tygodniu zdejmę zderzak żeby dostać się do przednich lamp. Mam taki pomysł żeby tą lewą lampę, w której nie działa skręt, podpiąć do instalacji prawej lampy. Jeżeli będzie działać to znaczy, że lampa jest dobra i będę szukał po pinach.
Macie jakieś pomysły?
-
Hej
wizualnie to jedno,
a to, co powie miernik, to drugie ...
sprawdz miernikiem ;)
Pozdro
-
Jutro jadę do kolegi zobaczyć co pokaże komputer. Czy jest ktoś na Dolnym Śląsku kto zna dobrze układ elektryczny XF-a?
-
Proszę o pomoc. Co oznacza kod błędu B1D64 - dotyczy świateł?
-
Z angielskiego forum:
B1D64 has a couple of sub codes:
B1D64-01 is Left Headlamp Swivelling Motor - General electrical failure.
Possible Causes: General electrical failure - Left headlamp swivelling motor error.
Action: Check the headlamp connections, clear the DTC and re-test. If the DTC remains install a new headlamp
B1D64-04 is Left Headlamp Swivelling Motor - System internal failures.
Possible Causes: System internal failures - Left headlamp swivelling motor error
Action: Check the headlamp connections, clear the DTC, switch off the ignition and allow sufficient time for the module to power down and re-test. If the DTC persists, install a new headlamp
B1D64-87 is Left Headlamp Swivelling Motor - Missing message.
Possible Causes: Missing message.
Action: Check the headlamp connections. Check power and ground supplies to headlamps AFS modules. Clear DTC and re-test. If DTC remains install a new headlamp.
In the presence of both B1D64/65 codes I would first suspect a common cause rather than two independently faulty headlamps. There is a single headlamp control module in the passenger footwell (UK car). It doesn't have a fused supply as it is switched on directly by the central junction box/fuse box behind the rear seats using its main battery supply, however the motors themselves are fused with F23 5A in that same fuse box. When I was testing out the options for retrofitting the LED headlamps to my 2010 I managed to blow that fuse. Also check F49 and F50 (both 5A) as well. They are clearly numbered, but you do need to remove the rear seat cushion, back and cut open the soundproof lining behind it where it is perforated in the middle to access the fuse box.
Failing the fuses I'd check the wiring between the module and the lamps then look at replacing the module before the lamps themselves. The LIN bus used for controlling the AFS motors is spliced between both lamps so with B1087-83 being stored as well the common module might be shot, but it may be the checksum error is simply because one or both of the motors is not responding because the power supply is off.
I link do tematu:
https://www.jaguarforums.com/forum/xj-x351-53/adaptive-headlight-problems-187990/
-
Niestety nie znam angielskiego. Tak w skrócie to o co chodzi?
-
Ogólnie błąd który podałeś oznacza ogólnie uszkodzenie lub brak działania silniczka odpowiedzialnego za asf.
Spróbuj wkleić tekst w tłumacz Google. Może pomoże.
-
Dzięki. No właśnie tak zrobiłem.
Zastanawiam się jednak gdzie są te opisane bezpieczniki. W bagażniku nie widzę takich wysokich numerów.
-
Wydaje mi się, że może być uszkodzony moduł sterowania lampą. Jednak najlepsze rozwiązanie to chyba to pierwsze, czyli rozebranie przodu i zamiana miejscami lamp. Muszę poczekać na dzień wolnego, bo po pracy nie dam rady. Dzięki za pomoc. Odezwę się.
-
Podłącze się pod temat o światłach ze swoim pytaniem. Czy każdy XF po lifcie który ma bixenony ma automatyczne poziomowanie świateł?
U mnie po uruchomieniu światła ani drgną. Ani lewo/prawy czy góra/dół.
-
Normalnie wszystkie xenony posiadaja poziomowanie i po odpaleniu auta powinny sie poziomowac
-
żaden z moich jaguarów nie testowal
-
Przepis wymaga żeby każdy ksenon poziomował się na bieżąco, inaczej światła nie dostały by atestu. Już nie pamiętam, ale kilka/kilkadziesiąt ? razy na sek. komputer sprawdza położenie i ew. odchyłki koryguje.
-
A czy to testowanie odbywa się dopiero po odpaleniu czy już np przy otworzeniu drzwi z pilota kiedy światła się zapalają na powitanie?
-
Dopiero po odpaleniu poziomuja sie
-
To u mnie nic się nie rusza. Czy obejmuje to gwarancja? Bo mam jeszcze rok.
-
Tak powinna objac to gwarancja na 99%
-
A czy nie powinna się pojawić jakaś informacja SERVICE czy coś innego jeśli układ poziomowania czy też test świateł się nie uruchamia?
-
Jak już pisałem - u mnie nie widać żeby się testowały a samopoziomowanie działa ok.
Zaparkuj auto przodem do ściany, włącz światła , odrysuj sobie gdzie się odcina snop światła i poproś ze dwie większe osoby żeby usiadły w bagażniku - jak się poziom snopu światła wyrówna do odrysowanej lini to samopoziomowanie działa.
-
Witam wszystkich ponownie.
Problem został rozwiązany następująco. Zdemontowałem zderzak i światła. Zamieniłem światła miejscami i okazało się, że skręt lampy działa prawidłowo. To wykluczyło awarię lewej lampy. Została więc instalacja elektryczna. Ogromne podziękowania dla kolegi "rmazurek" za schematy elektryczne wtyczek. Brak masy na pinie numer 15. Przewód idzie gdzieś w stronę auta. Ale skoro to masa, to podłączyłem ją trochę bliżej i wszystko działa. Kontrolka zgasła. Światła skręcają przy jeździe auta w zakręcie.
Nie popieram alkoholizmu ale chętnie przy okazji spotkania 0,7 zgłosi się do kolegi rmazurek. :-clap
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Jeszcze jedno pytanie. Samochód z USA posiadał światła z pomarańczowymi rogami. Mam założone światła z diodą doświetlającą zakręty (przeźroczyste rogi). Czy będzie to działało, bo w tej chwili nie świecą?
-
Witam.
Wszystko zostało już naprawione.
Światła adaptacyjne (z doświetlaniem zakrętów) po zmianie z wersji USA na europejskie działają prawidłowo. W nocy przy niskiej prędkości jazdy podczas skrętu włącza się LED doświetlający zakręty. Wszystkie systemy są sprawne.
Sprawdziłem również automatyczne poziomowanie się świateł zgodnie z sugestią kolegi "rmazurek" i jest OK.
Podczas jazdy skręcają się ksenony zgodnie z kierunkiem jazdy.
Dziwnie zachowuje się natomiast testowanie świateł po włączeniu zapłonu. Jest widoczny ruch ksenonów w prawo i z powrotem. Nie ma pełnego zakresu ruchu (brak w lewo oraz góra i dół). Jak wypniemy jedną z lamp to ruch jest w pełnym zakresie w prawo i w lewo. Przy dwóch lampach jak wyżej. Powód nieznany. Jak to działa u Was?
jcpf-stanby