FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: MPN120 w Sierpień 06, 2012, 17:06:25 pm

Tytuł: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: MPN120 w Sierpień 06, 2012, 17:06:25 pm
Witam

Jak już się chwaliłem zostaję posiadaczem Daimlera XJ 40 z 1989r. ale autko ma parę bolączek :(
Auto stało prawie trzy lata i jest trochę do zrobienia i na dzień dobry odkryłem kilka rzeczy.
Jeździłem wczoraj autem i zauważyłem że skrzynia biegów szarpie a dokładnie po ruszeniu każdy bieg wchodzi z szarpnięciem i
mam obawy czy to kwestia starego oleju czy skrzynia do wymiany  ??????
Kolejna kwestia jest taka że odniosłem wrażenie że auto za bardzo ciągnie na poszczególnych biegach,a dokładnie mówiąc to jak jechałem i wyrównałem obroty gazem to bieg wchodzi przy 3 tys. obrotów czy to normalne ??????

Mam nadzieję że to nie skrzynia,pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: MPN120 w Sierpień 08, 2012, 08:36:49 am
Co tam koledzy nikt nic mi nie podpowie bo mam lęki że na dzień dobry skrzynia out :(
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: BlackV6 w Sierpień 08, 2012, 11:33:54 am
Jak już szarpie to jest po tzw ptakach , i tak będziesz musiał ją wyciągnąć i przejrzeć, możesz spróbować wymienić olej filtr jeśli tam jest i zobaczysz jak będzie ,jak nic nie pomoże ściągaj na stół i tyle , nic więcej z automatem nie wymyślisz
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: MPN120 w Sierpień 09, 2012, 09:21:10 am
Dzięki za odpowiedź mi też tak się wydawało że olej ma mało wspólnego z tym szarpaniem,najtańsza opcja to tylko chyba wymiana na nową,używaną z alledrogo.
Patrzyłem na ceny to średni koszt skrzyni to 800-1000 zł. to chyba lepiej kupić bo gdzie znajdę speca to raz a dwa gdzie dostanę podzespoły do skrzyni biegów Jaga.
Już kiedyś temat naprawy skrzyni przerabiałem jak padła mi choinka i koszt zakupu choinki był 5100zł. a skrzyni 2500zł.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Sierpień 09, 2012, 18:56:58 pm
Napisz jaki masz motor, bo przy 4,0 były skrzynie 4hp24, a przy 3,2 4hp22. Różnica w budowie jest dośc znaczna, a zwłaszcza w sterowaniu.
Obie skrzynie są bardzo popularne i z częściami nie powinno być problemu, aczkolwiek i tak wymiana na używaną wyjdzie najtaniej.

Proponowałbym na sam początek popatrzeć na poziom oleju i powąchać, czy nie czuć spalenizną.
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: MPN120 w Sierpień 11, 2012, 15:57:41 pm
Motor to 4.0 a auto jest z 1988r. zauważyłem również że za długo ciągnie na biegach po w okolicach 3 tys. obrotów zmienia bieg.
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Sierpień 11, 2012, 17:49:34 pm
Przy tym motorze powinna być skrzynia 4HP24, jeżeli masz przycisk sport koło lewarka to właśnie masz taką skrzynię.

Jest to skrzynia sterowana elektronicznie, więc może to być problem z płytą sterującą, zaworami, tak jak w nowsych konstrukcjach tego typu jak np 5HP30 itp.

Tak jak mówiłem, zacznij od kontroli stanu i jakości oleju. 
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: kamil8318 w Sierpień 11, 2012, 21:47:57 pm
ja robiłem skrzynie w swoim wyszło  4tyś, ale teraz wiem co mam. pod Wrocławiem jest firma która robi bardzo dobrze skrzynie, kwestia tego czy chce robić czy kupić używkę , w tej cenie można całego jaga kupić w angli :P
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: MPN120 w Sierpień 12, 2012, 09:52:24 am
W tym Daimlerze nie ma opcji sport koło lewarka,bo jak już go oglądałem to zwróciłem uwagę na brak tego guziczka.
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Sierpień 12, 2012, 12:43:47 pm
Jesteś pewień, że to jest motor 4,0 ? W 88r montowali chyba 3,6 zamiast 4,0.

Więc masz skrzynie 4HP22, sterowana w pełni hydraulicznie i mechanicznie. Nie ma tam elektroniki.
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: BlackV6 w Sierpień 12, 2012, 13:14:37 pm
on ma z 1989 r  :-gwizd
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: MPN120 w Sierpień 12, 2012, 13:53:08 pm
Pod maską jest napisane na pokrywie zaworów Daimler 4.0 , a opcji sport na pewno nie ma tylko nie mogę dojść do ładu z tym rocznikiem czy to 88 czy 89r.
Jak dojdzie do realizacji to napisze coś więcej,ale motor to 4.0 100%

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Sierpień 13, 2012, 20:50:33 pm
W 88-89r nie bylo 4.0 silnika. Naklejka na pokrywie moze jest nowa, o to przeciez nie trudno, tymbardziej jak sie maluje pokrywe, co zdarza sie czesto.
Najprosciej chyba sprawdzic czy jest regulacja kickdown cable, przy lince od gazu w skrzyniach 'mechanicznych' sa dwie linki, jedna od kickdown, druga od gazu, obie sie reguluje. W skrzyni 4HP22, mozesz zluzowac kabel kickdown do samego dolu i wtedy bedzie wczesniej zmienial bieg i nie bedzie szarpal. Stracisz troche przyspieszenia bo nie bedzie redukowal po wcisnieciu gazu do deski tak jak wczesniej ale przynajmniej bedzie plynniej chodzil i jak bedzie trzeba mozesz redukowac dzwignia zmiany biegow.
Przy okazji polepsza sie tez spalanie bo nie cisniesz silnika na wysokich obrotach.
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: vickers w Luty 26, 2013, 21:07:13 pm
Więc czego to będzie wina oleju, płyty sterującej, sprzęgła itp., bo mam ten sam problem.
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Luty 26, 2013, 21:51:15 pm
Jak masz silnik 2.9 , 3.2 , 3.6 ( chyba przy 3.6 tez jest 4HP22 ) to szarpanie powodują 2 rzeczy ( stary olej i zużyte sprzęgło hydrokinetyczne ) jesli masz silnik 4.0 i wyżej to dodatkowo do tego dochodzić może płyta sterująca która może powodować szarpanie . Jak chcesz sie dowiedziec jaka skrzynie masz to wystarczy bagnet wyciagnąć i tam bedziesz miał napisane 4HP22 albo 4HP24 , ta druga jest z płytą sterującą .
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: suchorz w Luty 27, 2013, 19:10:31 pm
Ja mam 89r silnik 3,6L, skrzynia 4HP22.
W tych rocznikach chyba nie było 4,0 jeszcze.
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: grochu27350 w Luty 27, 2013, 21:18:56 pm
No witaj. W moim potworku 3,6 4hp22  problem ze skrzynią objawił się mocnym stukaniem przy zmianie na wsteczny.
Podczas jazdy w przód zmieniał bez przeciągania było wszystko ok , aż do momentu kiedy nie przełączyło na wsteczny, ale drive i tak jechał normalnie. Po rozebraniu skrzyni okazało się że rozsadziło wszystkie uszczelniacze na koszach. Głównym powodem uszkodzenia 4hp22 była zatarta linka zmiany położenia drążka skrzyni.
Tak że została cała skrzynia na częśći. A ja wymieniłem i śmigam dalej :-A. Podaje numer może ci pomogę w razie kłopotów dzwon .ja już miałem automat rozebrany. 502021747
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: vickers w Marzec 24, 2013, 15:58:09 pm
Mam silnik 4.0 i skrzynia to 4hp22 bez elektroniki na linkę. Dokładniej to skrzynia mocno szarpie przy zmianie z 1 na 2. Olej był wymieniony, filtr, płyta sterująca wyjeta, czyszczona i dalej to samo.
Tytuł: Odp: Daimler XJ 40 Automat 89r.
Wiadomość wysłana przez: mlodzieniaszek w Marzec 26, 2013, 23:49:50 pm
Moze podaj calutki numer silnika to sie z niego rozszyfruje jaki masz motor.

Zacznij od wymiany oleju wraz z filterkiem skrzyni ktory jest umieszczony w srodku skrzyni pod miską.

W twojej skrzyni powinien byc olej ATF Dextron II i miec barwe czerwonawą.

Nawet jesli auto tylko stoi zaparkowane w zamknietym i ogrzewanym garazu to olej i tak sie starzeje.