FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: andrzejkarwat w Marzec 29, 2019, 21:28:51 pm
-
Witam.
Polu tysiącach km trzeba wymienić pasek rozrządu i pompę.
-
jaki silnik ?
-
Pewnie diesel. Rozrząd przy 180 tys km, napęd pompy 200 czy 210 tys km. Ja polecam to skrócic o 30-40 tys km.
-
...i raczej nie pozniej niz 8 lat...pasek z wiekiem kruszeje...powodzenia.
-
Dzięki za odpowiedzi.Jadę wymienić rozrząd.Silnik 2,2disel,przejechane 140 tyś
-
Przy 2.2 to całkiem mniej. Ja podałem dla 3.0
-
a jaki okres przyjmujecie dla powtórnej wymiany w 2,7d ? Oryginał był zmieniony przy 170 a pompy przy 230 kkm.
-
U mnie oryginał wymieniony po 160 tyś i 10 latach.
Teraz robiłem kolejną wymianę na 220 tysięcy.
Oczywiście pasek przód/ tył + pompa wody oraz przy okazji pasek osprzętu.
Podsumowując robię wymianę po 60 tysiącach łącznie z wszystkimi paskami oraz rolkami.
-
Ile płaciłeś za części i robociznę?
-
Co 60 to przesada. Spoko w nich co 100 tys można zmieniać nawet zamiennik.
-
Paski x2 INA łącznie z rolkami oraz pompa wody Hepu to koszt około 900zł.
Można też kupić tańszy zamiennik np:Paski Dayco + pompa SKF wyjdzie około 200zł mniej.
-
A pompa oleju jakiej firmy ? Przy pasku rozrządu trzeba koło zamachowe blokować. Na co jeszcze trzeba uważać przy rozrządzie ? Przy pasku od pompy normalnie się go zakłada czy są jakieś znaki. Fajnie by było gdyby ktoś krok po kroku ze zdjęciami rozpisywał co i jak z tym rozrządem.
-
Zestaw Dayco pasek 30mm (idzie w oryginale) na przod i tył z pompa wody INA - ok. 700 zł.
Pompa oleju najlepiej oryginał.
Blokujesz kolo zamachowe oraz koła wałków rozrządu. Naped pompy wtryskowej tez ma znaki. Wymiana tylnego paska z utrudnionym dostepem. Dobrze miec pomocnika.