FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: naughtycat23 w Luty 09, 2010, 10:08:04 am
-
Powiedzcie mi proszę jak najlepiej przygotwać się do prac przy przednim zawieszeniu ????
Wiem że pytanie jest ogólnikowe potrzebóję unieść przód i wymienić podstawowe elementy aczkolwiek bez ściągania belki ponieważ nie bardzo mam pomysł jak przytrzymać silnik tak aby móc ją zdemontować i wypiaskować ???? Jeśli ktoś borykał się z tymi problemami będe wdzięczny za wszelkie dobre rady :-V
-
hej, generalnie to jest taki sposób na wywalenie całej belki i zostawienia silnika tzn. jak wykręcisz amortyzatory to w gniazda (jezeli są solidne i nie przegnite) konstrujesz sobie jakies nazwijmy to uszy, do nich dajesz jakiś wygięty pałąk i wieszasz na tym motor a dół stawiasz na solidnych kobyłkach, powinno się udać. Więcej zabawy jest z masą osprzętu poplatanego z tą belką od wspomagania, klimy, chłodzenia. Jak dobrze pomyślisz to jest to wykonalne.
-
Dzięki richie jestem ciekawy czy jesteśw stanie w jakoś swoje słowa potwierdzić obrazkami ????
Zobrazownie tego wiele ułatwia takie osobie jak ja :-wstyd nigdy nie bawiłem się w ten sposób a chce zasięgnąć opinii i zrobićto dobrze i bezpiecznie :-V
-
a nie masz żurawia żeby podwiesić go poprostu? albo jakiejś solidnej belki w garażu? Inaczej nie dasz rady albo ten sposób który opisałem wyżej albo na wprost. Możesz tez poprostu wywalić wszystko oprócz belki na samochodzie ale do wymiany poduch też musisz unieść motor nestety.
-
Właśnie póki co taki sprzęt nie był mi potrzebny ale między innymi pisze z tego powodu ponieważ rozważam taką inwestycję nie jest to jakiś majątek; jest również belka myśle że na tyle solidna aby spokojnie utrzymać ciężar silnika ( właśnie jaki jest ciężar v12 ???) Tak czy siak plan jest aby zająć się belką przy okazji wymienie poduchy pod silnik i przyjże się jak dokładnie wygląa silnik od spodu pewnie przydałoby się wyminić uszczelki spodu silnika.
Bawiłeś się może samemu w ten sposoó w sensie zawieszenia itd ????
Jesteśw stanie ocenić pracohcłonność takiego przedsięwzięcia jeśli zabiera się za to ktoś niekoniecznie z wielkiem doświadczeniem ????
-
jutro zapodam fotki przedniego zawieszenia bo mam akurat na stole w całości
-
Tu masz link do goscia co przerabial profesionalnie ten temat i nie tylko ;D ;D ;D
poz adams
http://www.bernardembden.com/xjs/index.htm (http://www.bernardembden.com/xjs/index.htm)
-
Dzięki richie czekam bo jakby ten temat był zupełnie pomijany co innego tylnie IRS o którym można wiele się dowiedzieć
adams już trafiłem na tą stronę i użyteczne info mam co prawda chodzi tutaj o xjsa ale technologia wspólna dla obu modeli :-V
-
Witam!
To taki sam jak moj sadzac po Twoim podpisie!
XJS jet taki sam, i mozesz smialo sie wzorowac na tym modwlu.
poz adams
-
Mój 88 rok także wszystko się zgadza, mam wszystkie materiały ze stron ze wskazówkami mam manuala także w teorii powinno być dobrze ale z pewnością przyjdzie trochę powalczyć czekam tylko na ocieplenie wtedy będę startował z pracami :-yipee
-
A czy ktoś obniżał swojego jaga? Interesuje mnie obniżenie o ok 40mm.