FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: zylkaradom w Czerwiec 21, 2009, 11:26:00 am
-
Witam , właśnie zamówiłem felgi szprychowe 15' gdyż na 16' trzeba czekać pół roku,dylemat mam następujący-opony.Mam do kupienia 205/70/15 z paskiem,czy takie opony nie będą za wysokie do mojego kota?
-
Powinny być 225/65R15 lub 215/70R15, więc 205/70R15 na pewno nie będą za wysokie
-
w USA na felgi 15 zakładano tylko 205/70/15 czasami 215/70/15
-
205 a nie za wąskie?
-
A skoro wymieniasz felgi, nie chcialbys moze odsprzedac starych? :)
-
No ja mam 225.I szczerze muwiac nie widzialem jeszcze na 205-tkach.Ale ogulnie to fajnie napewno nie bedzie wygladac.
-
oficjalnie rozmiar kol i opon do Jaguarów wyprodukowanych i wymaganych przez sedziow podczas pokazów w USA
http://www.jcna.com/library/concours/2006/2006_Appendix_B_8.3_tires.pdf
-
O ile to nie tajemnica to gdzie kupujesz te szprychy i za jaką kasę?
-
szprychy załatwia kolega,kasa niewielka 2600 ,a stare koła mam do sprzedania za 1400
-
A jakie koła masz obecnie? I czy szprychy, które kupujesz są na śruby, czy adapter z centralną nakrętką.
-
obecnie mam 18' , a szprychy są na adapter
-
szprychy wygladaja pięknie ale to sa kola na pokazy i na delikatna jazdę . jaguar przestał montować kola szprychowe jak wypuscil XJ6 w 1969 auto bylo ciężkie wiec fabryka odeszła od kol szprychowych(podobnie duze wczesniejsze modele jak mark10 czy420G oraz mark 7,8,9
nigdy nie miały szprych bo były autami ciężkimi.
podczas kupowania kol szprychowych dowiedźcie sie czy kola sa zaprojektowane do waszego ciężaru auta.
-
Tak a propos poniewaz wszyscy zwracają uwagę na dopuszczalne obciazenie jednego kola - wiem że są różne rodzaje szprych - ja znalazłem felgi OG ( bardziej styl lowrider ) piękne a i mam wrażenie że są w stanie spokojne poradzić sobie z ciężarem samochodu radzą sobie z amerykańcami ( a przecież to też są ciężkie samochody )również tymi skaczącymi a wiadomo że przy tego typu wyczynach felga musi wytrzymać większe obciążenie niż powiedzmy satndardowe 650 kg ?????? :-V
-
duzo jest kol szprychowych na rynku tylko trzeba wybrać bezpieczne. sprawdz ta
http://www.daytonwirewheels.com/ (http://www.daytonwirewheels.com/)
-
Fajna stronka dzięki pozdrawiam :-V
-
Te są fajne i w sam raz do kota http://www.daytonwirewheels.com/wheels/spline_drive_sd-d472.html (http://www.daytonwirewheels.com/wheels/spline_drive_sd-d472.html)
-
akurat te szprychy co mam są wysarczające,kolega ma te same ,ten sam model i ma ma fordzie mercury z 71 . Waga forda jest 2780 i jeszcze jest skaczący
-
Jak ktoś jest zainteresowany mogę jeszcze załatwić szprychy!
-
A jaka byłaby cena, byłbym poważnie zainteresowany. Jedyna rzecz, która mnie zastanawia w tych kołach to koniecznośc sprawdzania dokręcenia nakrętki centralnej co 100-200km, trochę mnie to zniechęca. Ale poproszę o odpowiedź, bo chyba sie skuszę.
-
Rozmowa rozmową ale bardzo bym prosił o wklejenie zdjątka felg. Piszesz że waga Fora to 2800 kg jeszcze na airridzie w takim razie jaki jest dopuszczalne obciazenie jednej felgi ????? Narazie udało mi się znależć szprych yale nacisk do wagi max 650 kg ???? CO to za szprychy co wytrzymują takie obciążenie ??? I czy nie Przeszadziłeś z rozmiarem 18 cali jeśli dobrze zrozumiałem to prawdziwy horror na polskie drogi robiłeś coś w zawieszeniu żeby specjalnie przystosować furkę do katorgii ?? :-V
-
Na 18 jezdziłem,zrobiłem całe zawieszenie i zamontowałem 15 szprychy .Calkiem inna jazda :-A