FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: celeib w Marzec 02, 2018, 12:45:10 pm

Tytuł: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: celeib w Marzec 02, 2018, 12:45:10 pm
 :logojcpf:
Witam :) wiem że może już kilka razy był poruszany ten temat... ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.
Planuje zakup kolejnego XFa i zastanawiam się jaki silnik wybrać i dla czego Kociaki z silnikiem Diesla są o wiele tańsze od benzynowych??
Poprzednio miałem 3,0 V6 238KM ale mój kot rzucił się na fiata i trochę się poturbował :D :o ;D :D
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: milet w Marzec 02, 2018, 14:10:29 pm
To zapewne kwestia podaży samochodów używanych - w Polsce popularniejsze są Diesle i takich samochodów jest więcej na rynku wtórnym.
Diesel jest bardzo fajny, póki się nie zepsuje... Bo wtedy kaplica...
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: celeib w Marzec 02, 2018, 15:36:17 pm
Klekoty Jaguara otrzymały nagrodę/wyróżnienie za swoje osiągi itp... więc dla czego silniki benzynowe są droższe?
W pojazdach grupy VW czy Toyoty silniki Diesla są bardziej pożądane niż benzynowe przez co są droższe... a nie na odwrót.. ( podaje tu przykład więc bez głupich komentarzy ludzi z bólem d*py )
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: milet w Marzec 02, 2018, 15:44:34 pm
Powtórzę się: moim zdaniem to kwestia rynku. Sprzedaż Jaguarów w Polsce to raptem gór kilkaset sztuk rocznie, z tego duże silniki benzynowe to pewnie 1/4 - 1/5. Rynek wtórny jest zatem minimalny, brak podaży podnosi cenę - ekonomia. Możliwe też, że jeśli ktoś już wybiera benzynę to od razu bierze V8. Spali nie tak znowu dużo więcej a osiągi i efekty dźwiękowe nieporównywalne.
VW czy Toyota to produkcja masowa, skala zupełnie nieporównywalna więc i reguły inne.

Po swoich doświadczeniach (dosyć dramatycznych) z silnikiem Diesla, następnym razem zdecydowanie wybieram silnik benzynowy (o ile nie elektryczny - vide dzisiejsza premiera I-Pace).
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: celeib w Marzec 02, 2018, 17:13:50 pm
A co się stało z silnikiem diesla? samochód był od nowości czy używka?
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: milet w Marzec 02, 2018, 18:47:29 pm
Kupiony u dealera, 5-letni, 100 kkm. Stan prawie idealny, historia serwisowa bez zarzutu. Jeździł dwa lata bezproblemowo, serwis w ASO, Shell V-Power ONLY, wracanie do domu trasą na około, co by się DPF nie zatykał i tym podobne głaskanko kota... Po czym, przy przebiegu 140kkmm, stanął sobie na środku skrzyżowania, bez jakiegokolwiek wcześniejszego objawu, że coś może być źle.
Na szczęście jeden z uczestników tego forum prowadzi we Wrocławiu zakład specjalizujący się w Jagach i silnik wymienił (dzięki!!!). Co trwało dwa miesiące jednak (nie tak łatwo znaleźć dawcę). Że o kosztach nie wspomnę.

Ku przestrodze czytelników nadmienię, że powodem zatarcia silnika był zapchany DPF, czego jednak Jag nie raczył zasygnalizować. W związku z tym niestety, moja konkluzja jako inżyniera jest taka, że Diesle osiągnęły obecnie zbyt duży stopień skomplikowania, by korzystanie z nich było racjonalne. Po prostu jest zbyt wiele potencjalnie słabych punktów (DPF, EGR, wtryskiwacze, turbiny), których awaria prowadzi do całkowitego zniszczenia silnika.

Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Marzec 03, 2018, 00:18:40 am
Milet jakie były objawy ? Zwiększone spalanie ? Podwyższone obroty ? W ogóle jak można poznać, że procedura wypalania dpf- ów jest w toku ? Jaki miałeś silnik ? Czym sprawdzić zatkane filtry ? Stardiagnosis czy jakiś inny komputerek ? Dzięki
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: milet w Marzec 03, 2018, 00:55:38 am
Silnik 3.0S (275 KM). Objawów, jak powiadam, nie było - może poza większym o 1l spalaniem, które jednak złożyłem niefortunnie na karb nowych opon (felgi 19" zamiast 18")
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Marzec 03, 2018, 07:29:17 am
Ja miałem błąd " ograniczona moc silnika" ponieważ kruciec od intercoolera był pęknięty i dmuchał powietrzem na zewnątrz. Wtedy palił w koło komina nawet 6.8 l/100. W serwisie niemiaszki naprawili usterkę i teraz cały czas na blacie 9,2 - 8,9 l/100km  Obroty cały czas takie same czyli 700 lub 800t/min - muszę luknąć jeszcze raz - to samochód żony. Raz sprzątając w bagażniku usłyszałem coś takiego jak gdyby wydech się otworzył - był wolny ale kazałem żonie nie gasić motoru. Lejemy na wszelki wypadek do paliwa specyfik K2 który ma obniżać temp. wypalania filtrów. Niektórym świeci się żółta kontrolka Dpf niektórym już czerwona wtedy podobno po ptokach - trzeba czyścić filtr mechanicznie.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: maron w Marzec 03, 2018, 09:16:30 am
Nordyk-jaki to specyfik od K2?
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Marzec 03, 2018, 10:08:20 am
Siostra w mercu miała problemy z dpf-em, kupiłem jej na allegro http://allegro.pl/k2-dpf-50ml-srodek-do-czyszczenia-filtra-dpf-i6900574138.html?reco_id=df903014-1ec1-11e8-9785-246e9680b6a8&bi_m=reco&bi_c=Product&bi_s=archiwum_allegro
Leje ten środek co drugie tankowanie i od tego momentu ma spokój. Ja też kupiłem Żonie ten środek (ale w niemczech jest na amazonie) i dolewa do jaguarka przy tankowaniu. Do tego dobry olej, zmieniłem  Castrola na Motul eco clean 5w30  C1.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: celeib w Marzec 03, 2018, 17:25:34 pm
Nordyk wybrał byś po raz kolejny Diesla? Trochę odbiegamy od głównego tematu
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: celeib w Marzec 03, 2018, 19:01:44 pm
Jeżeli jest taki problem z DPFem i EGRem to próbował ktoś sie ich pozbyć? Wiem że to może być zabronione ale te urządzenia w każdym samochodzie przysparzają problemów...
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: milet w Marzec 03, 2018, 19:35:53 pm
Ja ludzi nie zamierzam truć... Wycinanie DPF-ów uważam za obyczaj barbarzyński - przecież WSZYSCY oddychamy tym samym powietrzem, więc wypadałoby o nie zadbać...
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: marti w Marzec 03, 2018, 23:59:54 pm
Moim zdaniem przylgnęła łatka do kotów, że w tej marce klekot jest be, Jaguary zwłaszcza te duże kojarzone są głównie z benzyną, z którą jest mało problemów, i mają dobre opinie, rozsądne spalanie i naprawdę fajnie brzmią
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: peter1801 w Marzec 04, 2018, 09:34:25 am
ja do pracy mam diesla ... ale tylko ze względu na to że większość furgonów jest z takim silnikiem. Współczesne diesle maja dobre osiągi porównywalne z benzyną i mniej palą ale na tym kończy się ich zaje...ość  ;) ... ekolodzy wymogli stosowanie wielu "ulepszeń" w celu ograniczenia emisji spalin ale to nie odbiło się dobrze na samym silniku oraz spowodowało że powstała cała kupa dodatkowego osprzętu która "dusi" silnik i stwarza więcej problemów - wiadomo im więcej podzespołów i elektroniki tym większe prawdopodobieństwo że coś się rypnie . Z dieslem jest tak że jak kupisz nowego i stać Cię aby co dwa lata go wymienić to jak najbardziej - potem zaczynają się schody ( no chyba że przejeżdżasz 5000 km rocznie  ;D ) . A odnośnie benzyny też nie jest tak różowo jak kiedyś ale znacznie łatwiej ( według mnie) i taniej przede wszystkim ją naprawić. Jest wiele usterek które mają różne dziwne objawy i czasami jest problem żeby je zdiagnozować ale dobry mechanik powinien je ogarnąć. A co do marki Jaguar - według mnie jest to luksusowa limuzyna i taka powinna zostać - nazwa Sovereign zobowiązuje ... wiem ze marka musi podążać za trendami i rynkiem i aby się utrzymać nie może być autem niszowym ale pewne modele nie powinny powstać ( jaguar w kombi  ?????? ) . .. i to tyle  ;D
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Demo w Marzec 04, 2018, 12:59:35 pm
Od dziecka marka Jaguar kojarzyla mi sie od razu z linia XJ i duzymi benzynowymi silnikami i w sumie tej zasady trzymam sie do dzis :)
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Marzec 05, 2018, 23:28:16 pm
Nordyk wybrał byś po raz kolejny Diesla? Trochę odbiegamy od głównego tematu

Tak wybrał bym ponownie diesla. Benzyniak w mojej lancii 3.6 pentastar też nie jest wolny od usterek. Zrobili kijowe głowice w których wypalają się gniazda zaworowe. Wszystko na razie w porządku ale zbliża się magiczne 40 tkm i u niektórych zaczynają się problemy.  :P Ale następny samochód to będzie Jaguar XjR 575 - robi na mnie takie wrażanie  :-R choć podobno trzeba tankować co 300 km a to jest trochę denerwujące.
Powiem Wam, że jeśli ktoś kupuje diesla i wie jak się z nim obchodzić - czyli jazda w trasach, studzenie turbin. dobre paliwo itd to nie widzę problemu. Każdy ma inny punkt widzenia i potrzeby i trzeba to uszanować.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: maron w Marzec 06, 2018, 09:50:54 am
Czytając posty opiniujące diesla można odnieść wrażenie że nawet poważne filary tego forum delikatnie mówiąc-odradzają.Sam od kilku lat jeżdżę dieslem choć przez wiele poprzednich lat używałem wyłącznie b ew. b/g .Owszem drogo kupiłem swego s-ka 2,7 ale (nie chciałbym zapeszyć)jedyną wadą jak dotąd było ...kiepskie paliwo.Fakt że po zakupie znalazłem się na tym forum i lekko przestraszony usunąłem całkiem dobre egr-y. Paliwo  np. eko orlen jest całkiem dobre i tańsze ale mści się brakiem uszlachetniaczy i jeśli co jakiś czas nie przeczyścić wtrysków itd. silnik chodzi coraz bardziej "niepokojąco"dając katastrofalne nawet błłdy ew. doprowadzając do zniszczenia jakiegoś osprzętu a nawet całego silnika.Dlatego (moim zdaniem) diesel jest b.ok ale trzeba umieć o niego dbać a wtedy gra jak zegarek.I oby tak zostało bo jak coś p...lnie to masakra ;D
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Janek w Marzec 06, 2018, 14:49:37 pm
Miałem 3 XF-y z czego dwa polifty i jeden przedlift, 2x 3.0D S i raz zremapowany 3.0 211->303km. Ogólnie jeździłem sporo (ponad 10kkm) S-type 3.0 V6, 4.2 V8 XK oraz XF 3.0 V6 340km benzyniakami (ojciec jaguarowiec co zrobić... ;) ) i moja konkluzja jest taka.

Diesle są zajebiste. Zremapowany 3.0D na 303km i 620Nm przedlift zapewniał najelpsze osiągi, najniższe spalanie i bezawarynją pracę. Obecna 3.0 S z 8biegowym ZF-em jest również fajna, niskie spalanie, ciągnie równo. Dwa turba to sama przyjemność. ALE!

Jedyny samochód który spowodował, że mógłbym w nim zamieszkać to silnik w XK 4.2l V8 wchodzący na kick-downie. Ten dźwięk, przyspieszenie, kultura pracy powodowały ciaary na ciele. Niestety agresywna jazda to lekko 16l/100km a w pratyce ze 20. I to już bolało, bo patrząc czysto na parametry to biedoklep łykał tego XK po 30metrach a palił dosłownie 2x mniej.  Piszę o nim bo ta sama jednostka jest w XF-ie.

Wybór miedzy dieslem a benzyną zwłaszcza w Jaguarze, gdzie te jednostki są mocne i duże, to wybór między myśleniem zdrowym rozsądkiem a sercem. Moim zdaniem teraz właśnie jest idealny moment na kupno diesla z niemiec, gdzie  powoli wchodzi zakaz wjazdu diesli do miast a niemcy to panikarze :D Na plus diesla przemawia bezawaryjna praca, bardzo wysoka kultura pracy w porównaniu do jednostek merca i bmw oraz przelicznik osiągi/spalanie. Na plus benyny moim zdaniem tylko dźwięk i kultura pracy. Nie wiem jakim cudem u kolegi milet po 140k km padł silnik, być może dealerska wymiana oleju co 20k km nie jest idealnym pomysłem. Co do dpfów to przy 170k km miałem 5=7% zapchania, przynajmniej tyle pokazywał komputer diegnoście (mówię tu o sadzy ktorej nie da rady już wypalić). Jednak słuszna jest uwaga, że lejemy tylko paliwo premium bo przy marketowych to jest choinka na desce rozdzielczej.

W mojej opini jak masz robić 10k km rocznie, paaanie bierz 5.0 V8 w ciemno i smakuj życia. Jeśli masz się jednak zbliżać do 30, wtedy opcja bociania i to w najmocniejszej odsłonie.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: milet w Marzec 06, 2018, 19:08:08 pm
Jak już pisałem, mój Diesel padł z powodu zapchanego DPF-u, które to zapchanie nie zostało zasygnalizowane. A ja jeździłem sobie radośnie, ciesząc się, że mój DPF jest taki niezatkany ;-) I w ten sposób drobny czujnik, wart pewnie kilkadziesiąt złotych, wywołał straty tysiąc razy większe...

Wcześniej też zawsze sobie mówiłem: zmieniać olej regularnie (bynajmniej nie co 20 kkm!), nie jeździć na krótkich trasach, paliwo nie byle jakie - i wszystko będzie ok! I ostatecznie okazało się, że można dmuchać i chuchać a i tak będzie to za mało :-(

Nie mówię, że Diesel jest zły, tylko ryzykowny. Jak w rosyjską ruletkę: 5 razy adrenalina, raz zgon ;-)
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Maciejcat w Marzec 06, 2018, 22:17:44 pm
Benzyna czy diesel to dobre pytanie na dzisiejsze czasy od 25 lat zajmuje się naprawą silników diesla co prawda w koparkach CAT-a ale to te same motory co w autach zawsze miałem dobre zdanie co do tych jednostek napędowych z racji wykonywanego zawodu nie zgadzałem się z opinią normalnych użytkowników moja opinia była inna . Do diesla trzeba dojrzeć umieć go użytkować a wszystko jest ok przecież te silnik potrafią przekulać po pół miliona kilometrów bez problemu w ciężarówkach grubo ponad milion  ( np jednostka 1,9 TDI tak wyśmiewana o mocy 130 KM  miał  przewidywany przebieg  500 tys km , a 110KM 600 tys km ) sam poruszam się na co dzień busami serwisowymi wymieniam  je przy przebiegach około 300- 400 tys km i zgrzeszył bym jak bym narzekał na ich awaryjność . Co do osobowych aut które posiadałem pierwsze Toyoty były  z benzynową jednostką potem nastały era diesla w moim życiu i też nie miałem z nimi problemu , prawda jest taka że jeżeli diesel jest dobrze eksploatowany nie stwarza problemu dobry akumulator ,dobre paliwo, dobre świece żarowe , często wymieniane filtry paliwa , w zimie odpalić żeby sobie pochodził i złapał temperatury , po przejechaniu trasy nie gasić od razu niech się wychłodzi przez 3-4 minuty na wolnych obrotach , co do klekotania to rzecz gustu ja lubię ten kleokot w zimowe poranki ma swój urok ,  odpalam idę do domu na poranną kawę przynajmniej słyszę czy mi go nie ukradli z podwórka. Patrząc na aspekt napraw tych eksploatacyjne w dieslu przy dobrej eksploatacji nie ma się co zepsuć wtryski  pompo wtryskiwacze ,pompa , pompa wtryskowa , powinny wytrzymać przeznaczoną żywotność silnika , co innego turbiny tu awarie powstają wyłącznie z naszej lub producenta winy . W benzynie mamy świece które trzeba wymieniać po 30 tys km , cewki , zawory paliwa , podciśnienia ,czujniki , katalizatory i inne pierdoły .  No ale cóż żeby troszkę zagmatwać sprawę idziemy w przyszłość i komuś zaczęło przeszkadzać że diesel musi dymić więc napchali  GO elektroniką i innymi udogodnieniami typu DPF , AdBlue podnosząc  normy Euro które ponoć dbają o nasze zdrowie zamontowane bajery muszą się psuć i o to tu też chodzi . Jestem na etapie myślenia nad zmianą swoje auta osobowego które używam na co dzień ( mój JAG to kaprys , auto do zabawy ) w grę wchodzi  jak zawsze auto 2 letnie  które będę trzymał przez 5-6 lat jak zawsze i co wy tu pomyślicie pewnie kupi Klekota głupi fanatyk  czarnego smrodu ,otóż nie myślę że nie bo dzisiejsze  diesle zostały spieprzone pod hasłem ekologi . To co dalej ?  no tak więc jak coś jest do dupy no to kupujemy benzynę , ciszej może zimą zapali , może nie będzie się psuć pewnie też zrobi  300 tys km ,   żeby było trudniej w dzisiejszych nowoczesnych  benzyna producenci zaczynają walczyć z wydychaną siarką z wydechów pchając w auta znów kupę bajerów więc patrząc na to wszystko jak się nie obrócisz i tak dupa w tyle , więc może hybryda ?   Pozostaje tylko nadzieja że co nie wybierzemy może będzie mało awaryjne bo psuć na pewno się będzie , dobre auta skończyły się w latach 90- tych z początkiem 2000 tysięcznych jednostki wolnossące na których się nie oszczędzało , robiono je po prostu dobrze a producenci szczycili się że są nie zawodne . Usłyszałem kiedyś na zlocie w Kępnie  2013 od kolegi Przemko że nie należy  bać się starych aut i lepiej włożyć troszkę kasy i zrobić sobie klasyka do jazdy na co dzień  cieszyć się jazdą jest to na pewno dobry pomysł  coś oryginalnego ,starego, dobrze zrobionego, przez ludzi dla ludzi a nie przez komputery , no tak ale cóż ciągnie  nas też do nowoczesności w tych nowych autach też jest ładnie i  komfortowo . Myślę że wielu z nas ma podobne rozterki jedni większe inni mniejsze  Ja nieraz chciałbym być jak kolega Rysu kupuje bo mu się podoba wnętrze i kolor a wszystko inne jest takie samo jak w innych autach , mam nadzieję że troszkę rozświetliłem nurtujący nas wszystkich problem  ;)  :-tylko . Ja będę chyba za benzyną lub hybrydą , a co wybiorę się okaże może jednak diesla.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Demo w Marzec 06, 2018, 22:49:44 pm
Tez mialem rozne przygody z autami i stwierdzam to co Przemko - kupic starsze auto dolozyc pare groszy i jezdzic, jezdzic i jeszcze raz jezdzic. Teraz jak znudzi mi sie obecne auto to moze skusze sie na e34 lub alfe 164 na co dzien.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Luckyy w Marzec 07, 2018, 19:15:08 pm
...że Diesle osiągnęły obecnie zbyt duży stopień skomplikowania, by korzystanie z nich było racjonalne. Po prostu jest zbyt wiele potencjalnie słabych punktów (DPF, EGR, wtryskiwacze, turbiny), których awaria prowadzi do całkowitego zniszczenia silnika.

Moim zdaniem to nie silniki osiągnęły obecnie zbyt duży stopień skomplikowania, tylko układy oczyszczania spalin.
A norma EURO6 całkowicie zabiła to rozwiązanie, nad którym wiele lat pracowało bardzo dużo inżynierów.
Szkoda ich wysiłku :(
Kilka dni temu FCA (Fiat) że od 2022 nie będzie montował silników diesla do samochodów osobowych.
Podobną decyzję podjęli już Porsche i Toyota.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Marzec 08, 2018, 10:50:06 am
niestety naszla era GPF w silniku benzynowym takze albo ICE i problemy z osprzetem albo BEV i oczekiwanie na naladowanie baterii i problemy z elektronika
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Luckyy w Marzec 08, 2018, 17:12:37 pm
Jak już pisałem, mój Diesel padł z powodu zapchanego DPF-u, które to zapchanie nie zostało zasygnalizowane.

Czy możesz napisać co dokładnie stało się z silnikiem, tzn. jakie były uszkodzenia, które stały się powodem wymiany całej jednostki?
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: milet w Marzec 08, 2018, 18:05:42 pm
DPF był zapchany. Sterownik próbował go wypalić, dodając paliwa. Paliwa w końcu było tyle, że nie było smarowania
Silnik się zatem zatarł, i to tak dokumentnie, że nadawał się już tylko do wymiany.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Janek w Marzec 08, 2018, 18:16:16 pm
Czyli de facto zła eksploatacja. Nawet z padniętym czujnikiem goniąc jaga raz/dwa razy w miesiącu w trasie (120km/h++ 3000obr/min ++) 80-100km jeździł by do dziś. Nie ogarniam brania diesla do jazdy po mieście. Przez 5lat jazdy XF-ami dosłownie trzy razy zapaliła mi się kontrolka o DPF-ie. Ok, nie każdy lubi jazdę dynamiczną ale po co wtedy brać ponad dwustu-konnego Jaguara :D
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Marzec 08, 2018, 20:24:43 pm
Janek dajesz jaguarowi zawsze but w podłogę tak po prostu czy rozpędzasz się powiedzmy do tych 140-150 jednostajnie bez buta - puszczenia dymu którego nie widać bo filtr wyłapuje sadzę ? Czytałęm, że dieslem z dpfem należy przyspieszać jednostajnie, bez zrywów, pedał gazu zawsze powoli do podłogi bez buta - żeby silnik nie produkował tych bąków które zanieczyszczają filter. Pytam bo w życiu nie miałem diesla. Odnośnie oleju w silniku nie ma tam miejsca żeby wstawić miarkę oleju ? Muszę popatrzeć.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: zbychuro w Marzec 08, 2018, 21:18:21 pm
Jeżdżę XF-em 3.0 D pięć lat,nigdy nie miałem zadnego sygnału z DPF a zrobiłem nim 150 tys km.Jazda zawsze bardzo dynamiczna /to uczucie gdy but w podłogę -boskie/ w przedziale 180-240 km/h.I nie mówcie że nie ma gdzie tak jeżdzić,choć przyznaję że większość po autostradach i S kach.Do jazdy w mieście służy mi stary accord.Oleju nigdy nie dolewałem,wymiany dwa razy częśćiej co 13 tys. km ,ze stanu full po wymianie do następnej wymiany schodzi mi na wyświetlaczu 1/4 kreski.olej Millers C1 ze specyfikacją jaga do tych właśnie silników.No i wychładzanie turbin 3-4 minuty ZAWSZE,jak robię trasę 1000 km to silnik nie jest nigdy wyłączany.Jag stan idealny jak nówka,nigdy nic !!! I oby tak dalej  :-clap
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: maron w Marzec 08, 2018, 21:40:56 pm
zbychuro- gdzie ty żyjesz?Pytam tylko z ciekawości,nie pracuję w policji ;D Jak jadę szybciej niż 160 to nerwowo przyglądam się kogo wyprzedzam a na 2 paczki decyduję sie prawie wyłącznie jak jest pusto jak na stepach akermanu.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Demo w Marzec 08, 2018, 22:15:53 pm
Wlaczamy Yanosika i jedziemy. Bywal czas ze jezdzilismy z niewaskieauto na zmiane dalsze trasy i nikt z nas nie schodzil ponizej 200. Jezdzac Jagiem to samo az uszczelki halasuja w drzwiach :D Aplikacja baaardzo pomocna, polecam :)
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: zbychuro w Marzec 08, 2018, 23:08:16 pm
Tak Yanosik jest the best,jeszcze nigdy nie spotkałem suszarki czy videorej. o której Yanosik by mi nie doniósł.Do tego cb radio ale to schodząca rzecz,coraz mniej ostrzegaczy,osobówki tylko nasłuchują ,jedynie na trasach gdzie dużo TIRów cb jest jeszcze przydatne.No i szósty zmysł w wyczuwaniu panów w białych czapkach,Jeżeli wyprzedzam z dużą prędkością a wyprzedzany się za mną puszcza to odpuszczam i schodzę do dopuszczalnej.on musiałby mnie dojść i jechać za mną ze stałą prędkością i stałą odległością przez jakiś czas.Na szczęśćie videorej . mierzy prędkość radiowozu a nie moją.Po kilku km spokojnej jazdy odpuszczają i zawracają ale oczy dookoła głowy ,lusterka pod kontrolą i pełna koncentracja ,zresztą przy tych prędkościach zawsze musi być.A tak dla informacji 0 punktów i zachodzę w głowę jak można uzbierać 24 ?
Wracając do tematu to o diesla trzeba dbać na każdym kroku a on się odwdzięczy,jak ktoś nie ma paliwa we krwi i nie czuje tematu to lepiej go sobie odpuścić i kupić benzynę będzie mniej kłopotu.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: milet w Marzec 08, 2018, 23:34:11 pm
Czyli de facto zła eksploatacja. Nawet z padniętym czujnikiem goniąc jaga raz/dwa razy w miesiącu w trasie (120km/h++ 3000obr/min ++) 80-100km jeździł by do dziś. Nie ogarniam brania diesla do jazdy po mieście. Przez 5lat jazdy XF-ami dosłownie trzy razy zapaliła mi się kontrolka o DPF-ie. Ok, nie każdy lubi jazdę dynamiczną ale po co wtedy brać ponad dwustu-konnego Jaguara :D

No właśnie nie. Nie jeździłem po mieście, raz w miesiącu przeganiałem po dłuższej trasie. Tuż przed awarią 500 km jechał po autostradzie. A kontrolka DPF nie zapaliła mi się NIGDY (bo była zepsuta, przecież ;-)
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: marti w Marzec 08, 2018, 23:42:05 pm
Z klekotami Jaga to loteria, są kiepskiej jakości,  często się słyszy o zatartych silnikach, niestety, duże przebiegi to nie dla tych silników, ja bym się bal kupić Jaga z klekotem pod maską.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Luckyy w Marzec 09, 2018, 16:24:51 pm
DPF był zapchany. Sterownik próbował go wypalić, dodając paliwa. Paliwa w końcu było tyle, że nie było smarowania
Silnik się zatem zatarł, i to tak dokumentnie, że nadawał się już tylko do wymiany.

Chcesz powiedzieć, że zwiększona dawka paliwa, podawana do komory spalania spowodowała, że to paliwo dostało się do oleju (przez nieszczelne pierścienie) i tak bardzo rozcieńczyło olej, że brakło smarowania?
A czy kontrolna na desce nie pokazuje za wysokiego staniu oleju, tylko za niski?
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: rmazurek w Marzec 09, 2018, 17:17:56 pm
Paliwo było wtryskiwane do dpf ale ze warunki do wypalenia nie zostały spełnione to wracało do oleju rozcieńczając go. Jest czujnik poziomu oleju który wskazuje poziom - niestety jest tez prawdopodobieństwo ze silnik może spalać olej i nie będzie tego widać po nieudanej próbie wypalenia dpf ponieważ spalony przez silnik olej zostanie zastąpiony olejem napędowym. Kolejna sprawa to uszkodzony czujnik - może nie pokazać ze oleju jedt za duzo(bo został rozcieńczony)
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Marzec 09, 2018, 17:51:18 pm
Ja spróbuje dopasować miarkę poziomu olej z mercedesa. Czy jak pojadę na komputer to pokaże mi w jakiej kondycji są filtry Dpf i pokaże w razie czego czy ten czujnik ciśnienia dpf jest OK ?Problemy z rozcieńczonym olejem to nie tylko problemy jagów - w niemczech multum audic i innych popierdawek jest po wymianie silników ze względu na zatarcie się przez ropę w oleju.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Wolcik2 w Marzec 09, 2018, 18:00:45 pm
Ja mam 2.7d bez dpf i jestem zadowolony pali nie dużo w mieście ok 9,7 trasa do 130 km/h 7,3
Gościu sprzedał go bo pewnie się wystraszył a nie zorientował się że fabrycznie nie ma filterka  :-yipee :-yipee
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: maron w Marzec 09, 2018, 20:05:35 pm
Są dwa końce tego kija-nie masz filterka=nie masz euro5 ;D
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Luckyy w Marzec 10, 2018, 10:01:17 am
Paliwo było wtryskiwane do dpf ale ze warunki do wypalenia nie zostały spełnione to wracało do oleju rozcieńczając go.

Jesteś pewny, że paliwo jest podawane bezpośrednio do filtra DPF?
Zazwyczaj to paliwo jest podawane 'normalnie' ale jest zwiększona jego dawka co powoduje wzrost temperatury spalin i/lub zwiększenie ilości dwutlenku azotu co powoduje wypalanie sadzy zgromadzonej w filtrze DPF.

Jeśli paliwo jest podawane bezpośrednio do filtra to powinno to być bezpieczne dla silnika.
Nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak by mogło dostać się z układu wydechowego do 'dolnej części silnika' i wymieszać z olejem.
Jeśli natomiast jest podawana dodatkowa dawka paliwa przez wtryskiwacze do komory spalania ale już w suwie wyrzucania spali to jest ryzyko, że po ściankach cylindra dostanie się na dół do oleju i go rozcieńczy.
Szkoda, że nie ma bagnetu aby sprawdzić stan i "pomacać" olej.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Marzec 11, 2018, 09:22:07 am
Paliwo jest podawane do komory spalania - tak było i tak jest. Podczas wypalania filtra - tej procedury gdy gasimy auto w mieście lub to całę eko start/stop na światłach ropa spływa po ściance cylindra i tak kilkanaście razy i zamiast oleju mamy ropę. Potem autostrada parę szybkich przejazdów i panewki jak i wałki zacierają się jak plastelina. Ja odkręcam korek od wlewu oleju i parzę a ze dwa razy wziąłem olej na palec i sprawdzałem organoleptycznie.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Wolcik2 w Marzec 11, 2018, 10:08:41 am
Do dpf są specjalne oleje dedykowane do diesla trochę droższe ale przeliczając koszt naprawy / koszt oleju to taniej wychodzi ( wymiana co 10k km) i diesel śmiga
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Marzec 14, 2018, 19:14:01 pm
Ja kupiłem Millers xf 5w30 C1 w sobotę będę wymieniał razem z filtrami. Teraz mam zalany Castrol - badziewie jakich mało. Zobaczymy jak będzie chodził na Millersie. Podobno temp. tak nie rośnie na nim  :-gwizd
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Janek w Marzec 14, 2018, 20:09:05 pm
Jeżdżę XF-em 3.0 D pięć lat,nigdy nie miałem zadnego sygnału z DPF a zrobiłem nim 150 tys km.Jazda zawsze bardzo dynamiczna /to uczucie gdy but w podłogę -boskie/ w przedziale 180-240 km/h.I nie mówcie że nie ma gdzie tak jeżdzić,choć przyznaję że większość po autostradach i S kach.Do jazdy w mieście służy mi stary accord.Oleju nigdy nie dolewałem,wymiany dwa razy częśćiej co 13 tys. km ,ze stanu full po wymianie do następnej wymiany schodzi mi na wyświetlaczu 1/4 kreski.olej Millers C1 ze specyfikacją jaga do tych właśnie silników.No i wychładzanie turbin 3-4 minuty ZAWSZE,jak robię trasę 1000 km to silnik nie jest nigdy wyłączany.Jag stan idealny jak nówka,nigdy nic !!! I oby tak dalej  :-clap

Dokładnie tak się powinno diesla traktować. Niestety problem i opinia diesli w XF-ie tutaj jest taka z racji, że w większości są kupowane jako używane i nie wiemy jak pierwszy właściciel go traktował.

Co Wy z tym millersem? Sam Jaguar poleca do swoich silników lać Castrola  ::)
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: zbychuro w Marzec 14, 2018, 22:39:03 pm
Janek jeżeli chodzi o tego Millersa to:- po pierwsze primo spełnia on jako jeden z nielicznych !!! specyfikację wymaganą           przez  Jaguara do silnika diesla 3.0 D tj.-  M2C 934 B
i po drugie primo jest to mała niszowa firma rodzinna ktora wytwarza znakomite oleje zwł. do aut premium i jako taka nie jest nagminnie fałszowana,gdyż skala produkcji nie zapewnoła by oszustom godziwego zysku
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Janek w Marzec 15, 2018, 13:18:55 pm
Nie wiem o jakim silniku piszesz ale w XF-ach pracuje AJ-V6D Gen III. Po drugie z tego co widzę ludzie zachwalają Millersa bo podobno obniża temperaturę, silnik nie "bierze oleju" i rzekomo spada spalanie. Z tego co mi znajomi mówili studiujący pokrewne kierunki, czyt. maschinenbau, producent testuje silniki pod konkretny olej i pod  niego ustawia parametry. W tym wypadku Jag rekomenduje Castrola. Obniżona temperatura powoduje, że silnik nie pracuje w swojej temperaturze roboczej, brak "brania" oleju zapewne powoduje słabe smarowanie turbosprężarek. W XF-ie są dwie i to nie małe. Odnośnie spalania nie będę się wypowiadał bo to istnie subiektywna sprawa. Moja matka ma 8.4 ja 11  ::)

Jeździjcie na czym chcecie, mnie to rybka. Mówię z doświadczenia które opieram już na opinii właściciela mojego byłego kręconego na 301bhp. Przy obecnie 210k km nie ma żadnych problemów z silnikiem i turbami. Zobaczymy czy da radę do 300k dojechać.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Marzec 15, 2018, 14:20:59 pm
Rekomendacje producenta nie zawsze są najlepsze.
Nie jest to teoria spiskowa, weź pod uwagę, że producent musi wziąć pod uwagę rzeczy, które typowego użytkownika zupełnie nie interesują, np emisja CO2.
Producenta również nie obchodzi za bardzo, co z autem stanie się po gwarancji.
Użytkownika nie za bardzo natomiast obchodzi, z jakim producentem oleju producent auta podpisał korzystną finansowo umowę.
A Castrol dostępny na polskich półkach niekoniecznie może być tym Castrolem o którego Jaguarowi chodziło. Przykładowo Valvoline ma inne oleje na Europę i USA.
Inne przepisy i wymogi odnośnie olejów - a silnik ten sam.

Jeżeli wierzyć producentom, to olej zmienia się co 30kkm, a wiadomo nie od dziś, że to często kończy się niemiłym *bum*.
Jak rozumiem zarówno silniki jak i oleje zostały dokładnie i drobiazgowo przetestowane i dobrane przez producenta i zostały dobrane precyzyjnie parametry - więc skąd bum?
Ponadto silniki zawsze ma pewną dość sporą tolerancję i tak np AJ-V6 może jeździć zarówno na 0W30 jak i 5W40 i to jest napisane w manualu choć rekomendację i stosowną normę ma niby jedynie 5W30FE (Fuel Efficient).

Możesz wytłumaczyć co branie oleju ma do smarowania turbo?

Prawidłowa temperatura silnika utrzymywana jest przez układ chłodzenia. Jeśli olej obniży ilość generowanego przez silnik ciepła, to jedynie układ chłodzenia będzie miał mniej roboty.
Wnętrze silnika chłodzone jest też olejem i powinien robić to dobrze, bo przegrzanie nie jest temperaturą roboczą i nie jest zdrowe. Przegrzanie oleju też mu na zdrowie nie wychodzi.
Ponadto wraz ze wzrostem temperatury maleje lepkość oleju co może doprowadzić do zerwania filmu olejowego (dlatego inne oleje są do codziennej eksploatacji a inne na tor).

Rekomendacje producenta są najczęściej dobre, co nie znaczy że nie można ich poprawić.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: blaszko w Marzec 15, 2018, 16:26:52 pm
Ja przystaję zdecydowanie przy benie dla kota :)
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Bolo004 w Marzec 15, 2018, 18:28:52 pm
Moge sie tutaj wypowiedziec tylko w kwestii stosowania olejow marki "Millers". Sa to z cala pewnoscia oleje najwyzszej klasy,do aut sportowych i wyczynowych o wysokich osiagach.Oleje niskopopiolowe i bez watpienia-jako jedne z b.nielicznych-spelniajace kompletne wymogi Jaguara,LR,sportowych modeli Nissana itp.Uzywam ich od czterech lat i generalnie skonczyly sie problemy z DPF-em,chociaz sa okresy w roku,ze jezdze duzo "wokolo komina".Nie ma problemu z rozruchem,nawet po kilku dniach "nieodpalania"-kiedu na zewnatrz jest -15 i mniej,silnik pracuje cicho i miarowo.Wymieniam go pozna jesienia po ok 15000km,wraz z kompletem filtrow...Nie wiem,jak moze sprawowac sie u innych uzytkownikow-ale -"U MNIE-DZIALA OK" :-thank
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Marzec 15, 2018, 18:33:55 pm
Przyklad ojca cls 63amg jak to kupił miał prawie 30 tkm lal tylko castrola. Olej i filtry co 10 tys wymieniane. Zmieniliśmy rozrząd przy 180 tkm i w silniku był szlam, łańcuch i ślizgu takie sobie - musiały być wymienione. Miałem takiego samego 63amg kupiłem z przebiegiem 46tkm od kolegi który lał motula a ja millersa przy 100tkm sprzedałem bratu i przy przebiegu ponad 190 tkm z cciekawości zdjelismy miskę oleju i było czysto - nie było szlamu ani nagaru. Brat tłucze go do dzisiaj
Łańcuch i ślizgi bdb. Do themy też leje millersa od 0 bo po prostu mam zaufanie. Co do brania oleju to dobrze że nie bierze oleju - nie bierze nie spala i filtrem dpf też będzie czysto, nizsza temp przy pałowaniu to też na plus - olej się nie przegrzewa, tłoki są schładzane panewki i turbiny.
Millers czy Motul nie są rozlewane w polsce co za tym idzie kupując motula kupuję motula a nie elfa dla ciężarówek.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Luckyy w Marzec 15, 2018, 21:22:54 pm
Janek jeżeli chodzi o tego Millersa to:- po pierwsze primo spełnia on jako jeden z nielicznych !!! specyfikację wymaganą           przez  Jaguara do silnika diesla 3.0 D tj.-  M2C 934 B

Engine oil:
V6 Petrol engines
SAE 5W-30 engine oil meeting Jaguar specification WSS
M2C913-C is preferred. Oil meeting ACEA A3/B3 specification may be used.

V8 Petrol engines
SAE 5W-20 engine oil meeting Jaguar specification WSS M2C925-A only.

Diesel engines
SAE 5W-30 engine oil meeting Jaguar specification WSS M2C934-B only.

Normę WSS M2C934-B spełnia Valvoline SynPower ENV C1/C2 5W-30
http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower/cid(9493)/synpower_env_c1/c2_5w-30

Pisałem do Valvoline Europe i twierdzą, że SynPower ENV C2 5W-30 też spełnia M2C934-B mimo, że nie jest wymieniona na ulotce.
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: xsnailx w Marzec 16, 2018, 07:09:39 am
5w20 to tylko silnik gen 3 v8 czyli 5.0, 4.2 ma 5w30
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: KrystianC w Lipiec 10, 2018, 19:06:05 pm
Witam.To jak z tymi silnikami zastanawiam się nad pierwszym Jaguarem 2008-2010 i teraz pytanie wchodzą w grę 2 silniki

3.0 Benzyna bądź 3.0 diesel co wybrać?
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: Demo w Lipiec 10, 2018, 21:34:18 pm
Jeśli robisz dalekie trasy i zależy Ci ja oszczędności i małym spalaniu to bierz dyszla, jeśli większość miasto to benzyna. Kolejna rzecz która przemawia za benzyna to mniejsze problemy eksploatacyjne bo brak tych wszystkich kosztownych elementów które siedzą w dieslu. Ja osobiście nigdy nie przepadałem za dieslami. Ostatnio czytałem artykuł gdzie pisało że w dzisiejszych czasach jeśli ktoś decyduje się na dyszla to musi być bogaty :)
Tytuł: Odp: benzyna czy Diesel do XF
Wiadomość wysłana przez: milet w Lipiec 10, 2018, 22:32:44 pm
3.0 Benzyna bądź 3.0 diesel co wybrać?

Przeczytaj posty na tym forum, zwłaszcza te opisujące problemy z silnikami diesla, i sam zadecyduj...