FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: jkam w Kwiecień 30, 2017, 12:28:35 pm
-
Witam,
Jestem tu nowy i chciałbym serdecznie powitać kolegów zainfekowanych przez XJS-a takich jak ja.
Chorowałem na taki samochód od dawna, wielokrotnie przeglądałem to forum z zaciekawieniem. W końcu kupiłem swojego XJS-a z 1994r wersja 2+2 silnik 4,0 w nevadzie w stanach. Samochód jest niestety uszkodzony (zdjęcie przed załadunkiem, poniżej) dlatego kupiłem go za parę dolarów. Z informacji od poprzedniego właściciela wiem, że auto nie odpala po wypadku, są uszkodzone chłodnice, z których wyleciał płyn i jeszcze uszkodzenia te, co widać na zdjęciu. Tylko tyle wiem o jego stanie technicznym. Mam zacięcie do klasycznej motoryzacji i mam nadzieję, że zrobię go z pomocą znajomych w garażu. Wiem, że już płynie do mnie i wedle informacji w drugiej połowie maja stanie u mnie na podwórku. Zacząłem już przeglądać ogłoszenia w celu zakupu części i niestety jest z tym bardzo ciężko.
Nie rozpisuje się tu aby się chwalić, choć jest czym : -) Potrzebuję pomocy i odpowiedzi na moje pytania.
Bardzo proszę, jeżeli jest to możliwe o wszelkie informację techniczne wynikające z numeru VIN SAJNX2744SC195450.
Proszę o pomoc w odpowiednim dobraniu płynów eksploatacyjnych.
Może ktoś z Was posiada części do niego. Wg mnie na tą chwile będę potrzebował:
- dolny grill,
- górny grill z chromowanym paskiem,
- lampy europejskie (angielskich jest sporo),
- maska,
- zawiasy maski.
Bardzo proszę szanownych kolegów o pomoc, będę bardzo wdzięczny. Oczywiście proszę też o pytania z Waszej strony.
Pozdrawiam,
Kamil
-
Ostatnio przerabialem bardzo podobny temat, dosc gleboko sie wbil, takze wszystko przed silnikiem do wymiany pewnie(chlodnice, wiatraki moze nawet obudowa termostatu, i pompa wody) 'slam panel' od góry do wymiany, jak zawiasy poszly to i panel na ktorym sa zamontowane tez(ten akurat jest dostepny od jaguarclassicparts i kosztuje malo), gorzej bedzie z obudowami swiatel, jak nie znajdziesz nikogo w Polsce, to w UK znajdziesz wszystko z wyjatkiem pewnie swiatel. Powodzenia! :)
-
Dzięki serdeczne za odpowiedź.
Mam jeszcze zdjęcie z pod maski.
-
Nie jest tak zle z tym autem . w 100% nie wiem jak wygląda przednie zawieszenie ale 31 ze poduszki nie wywalone. . lampy przednie to i tak złom bo amerykańskie . co warto zrobić kupić amerykańskie lampy przed 1991 i zamienić . Te lampy chodzą po 350 dolców (komplet z ramkami ) w USa i przesyłka powinna kosztować 70 dolców ( plus oczywiście cło na granicy polskiej) Te lampy warto założyć bo wsadzisz wkłady od Fiata 125 i dostajesz zezwolenie bez przepłacania. . Lampy amerykańskie te plastikowe chodzą po 250 sztuka.. Te wczesne wygladają tak :
http://www.ebay.com/itm/Jaguar-XJS-Headlights-American-Style-European-Replacements-Chrome-Clean-Redone-X-/302298021747?hash=item46625dbf73:g:VxsAAOSwuMZZAn9e&vxp=mtr
Teraz zdejmij te ekstra klosze z tyłu i spróbuj sprzedać na Ebay chodzą sztuka za 75 dolców w Polsce nie potrzebujesz bo tablice są dłuższe.
Dlaczego nie odpala? czy sprawdziłeś przełącznik uderzeniowy ? znajduje sie przy prawym A słupku pasażera drzwi .
czy masz schemat swojego auta to podstawa:
http://www.jagrepair.com/images/Electrical/Elect-Tech%20All2/94%20XJS%204.0L%20Electrical.pdf
strona druga pokazuje ten przetacznik .
Auto twoje ma trochę przejechane ale sprawdz gdy odpalisz, dwie rzeczy :
1 czy kopci na niebiesko gdy odpalasz?
i czy przy czujniku położenia wałków (o miejsce gdzie kiedyś były aparat zapłonowy starsze modele) nie cieknie olej .
. Trochę oglądałem zdjęcia na necie jednak nie wiem czy da sie naprawić maskę ale w Polsce są tacy co moze im sie udać bez problemów . ( maski te chodzą po 350-600 dolców w USA)
Gdybyś szukał części to #1 Ebay angielski albo USA al e przesyłka droższa i cło .
PS do moderatorów zapisałem sie znowu na tym forum bo chcę pomóc osobom z xjs i innymi starszymi autami .
Ja aktualnie w 99% zajmuj esie XJS-ami łatwe do dostania i cena idzie dość szybko w górę .
-
Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Auto przyjedzie za dwa tygodnie i będę w pierwszej kolejności próbował odpalić. Sprawdzę oczywiście wyłącznik i wyciek oleju. Dziękuję za schemat, na pewno się przyda. Maskę mam już zarezerwowaną za 150 euro u sprzedawcy w europie. Po odpaleniu będę chciał wszystkie płyny wymienić, czy pomożesz w dobraniu płynów tzn silnik, skrzynia, most, wspomaganie, chłodzenie?
-
hej
ogladalem tego jaga na aukcji (chciałem jego jako dawca części ale się rozmyslilem)
nie pamiętam za ile poszedł ale raczej nie wiem czy dobrze zrobiles kupując jego,dokladajac trochę $$$ można kupic w dużo lepszym stanie,przebieg 200 tys mil trochę sporo a części do przodu sa drogie i raczej tylko usa .
maski z UK można kupic tanio ale sprawdz dokładnie bo sporo części z UK to zgnilaki
ps.
ja kupiłem dzisiaj sobie xjs 2+2 :D