FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Danny27 w Maj 29, 2015, 13:00:06 pm
-
Mam taki oto pierwszy problem z moim x-typem. Mianowicie, przy prędkości dokładnie 90-100 km/h auto wyraźnie drży. Czuje to i ja na kierownicy, jak i pasażer siedzący obok. Co może być przyczyną? Dodam, że ostatnio wymieniałem tarcze, klocki i opony na nowe. Niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy drgania były wcześniej. Kupiłem auto i napalony odrazu zabrałem się za remonty ;D
-
Zacznij od sprawdzenia wyważenia kół i geometrii. Potem szukaj w przegubach. Jeżeli bije przy hamowaniu to mogłeś pokrzywić tarcze.
Poza tym nie ten dział i zapomniałeś się przywitać gdzie trzeba.
-
co to za napęd?
-
No właśnie co tam siedzi i napęd przód czy AWD?? Jeśli przód to napisz czy drgania występują również po odpuszczeniu pedału gazu
-
Jeszcze na koniec do sprawdzenia piasty.
Robiłem ostatnio X'a w kórym były ewidentnie wywalone przeguby wewnętrzne, ale za wiele też to nie dało. Zmieniłem zwrotnicę i jak ręką odjął :)
-
Padnięte piasty powodują drgania podczas przyśpieszania? U mnie drgania są najsilniejsze na 5-tym biegu przy prędkości 90-110 w trakcie przyśpieszania pod górę (przy największym obciążeniu). Trzy dni temu wymieniłem długą półoś (która była padnięta na 100%) ale problem drgań pozostał. Pytanie, czy wymieniać też krótką, czy najpierw sprawdzić coś innego. Dwumas i końcówki drążków wymieniałem niedawno i w obu przypadkach drgania jak były, tak są dalej. Możliwe, że to skrzynia jest powodem? Nie chcę się pakować w dodatkowe koszty bez potrzeby, dlatego proszę o radę. Pozdrawiam.
-
U mnie drgania były przez półoś ale krótką. Padnięte oba przeguby.. niby nie stukały przy skręcie ale po wymontowaniu latały oba jak... bardzo :-hehe. Mechanik stwierdził że dziwi się że nic się nie tłukło.. Po wymianie spokój jak ręką odjął. Jakbyś potrzebował to mam nówkę bo brałem dwie.
-
A u mnie łożysko koła było przyczyną drgań i wycia. Polecam zajrzeć.
-
Już nie wiem co robić dalej. Dwumas z kompletem sprzęgła, obie półosie, końcówki drążków wymienione, całe zawieszenie sprawdzone na szarpakach, żadne łożysko nie wyje, a drgania dalej są. Zauważyłem, że na biegach 3 i 4 drgania też występują w przedziale 2000-2500 obrotów przy mocnym przyspieszaniu ale są ledwo odczuwalne, a na 5 biegu czuć je mocniej. Już nie mam pomysłu co może być przyczyną. Gniazda na półosie w skrzyni też wydają się ok (bez luzów). Będę jeszcze z tym walczył, a jak się uda to dam znać co to było, ale jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, to byłbym wdzięczny.
-
Pobaw się ze zmianą biegów przy stałej prędkości. Jakiekolwiek usterki układu napędowego za skrzynią powinny być odczuwalne tak samo bez względu na wrzucony bieg. I głupie pytanie - geometrię robiłeś?
-
A koła sprawdzałeś? :-chyt masz oryginalne felgi czy jakieś inne?
-
Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem koła. Letnie mam jakieś inne, nawet et jest trochę mniejsze ale na zimę mam oryginalne alu i dzieje się to samo. Zbieżność tez robiłem już 2 razy. Raz jak wymieniałem końcówki drążków a drugi jak wymieniałem zawieszenie z tyłu to od razu wszystkie koła ustawiłem. Ostatnio mam wrażenie że drgania są mocniejsze przy skręcaniu w lewo ale może to tylko sobie już wmawiam.
-
Rozumiem, że półośki obie wymienione? Piasty w końcu sprawdzone?