FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Motyl33Lbk w Czerwiec 15, 2021, 18:05:36 pm
-
Witam. Przy wymianie rozrządu panowie sprawdzili dodatkowo turbo i okazało się, że ma luz osiowy, wzdłużny i poprzeczny. Dodatkowo znikał olej. Przed wymianą rozrządu na zimnym silniku zaraz po odpaleniu i ruszeniu słychać przez jakieś około 0.5km gwizd świst coś podobnego, potem jest ok. Turbo po regeneracji i przejechane jakieś 1500km i nadal słychać po odpaleniu ten świst.
Czy u was w dieslach jest podobnie?
Zamieszczam link do filmiku jak odpala fpace 2.0d, u mnie na zimnym podobnie, tyle że o takiej porze tak mocno tego nie słychać.
https://youtu.be/ZT7VvibCvKg
Pozdrawiam
-
Hej.
Ktokolwiek zdiagnozował ten gwizd jako turbo - mogl sie mylic - mozliwe ze masz do wymiany wałki wyważające silnika - dość powszechny problem podobno poprawiony w autach po 2019 roku - w sumie całkiem niedawno miałem wymieniane w epace.
Tez myslalem ze turbo (przy 9 tys mil byłoby to trochę dziwne ale to jaguar więc wszystkiego można sie spodziewać) - jak oddawałem auto na pierwszy serwis poprosiłem o sprawdzenie i powiedzieli ze to walki.
Niestety sama wymiana to grubszy temat (serwis jaguara powiedzial ze 2 dni roboty i patrząc na instrukcję wymiany (zalaczona) to jest to dosc mozliwe.
-
Spaskudzić szczelność układu dolotowego, Wszystkie zaciski, elementy gumowe, plastikowe oraz sam intercooler. Definitywnie gdzieś masz nieszczelność i miedzy turbiną silnikiem. Przerabiałem temat, w poprzednim aucie. Szczelina możne być minimalna i trudna do wyłapania wzrokowego.
Im mniejsza szczelinka (nieszczelność) tym bardziej hałaśliwa oraz upierdliwa w ustaleniu miejsca, przy pracującym silniku.
-
To wystarczy zrobić test szczelności dolotu. Chwila roboty i wsio jasne.
-
Jeśli bierze olej a silnik jest suchy z wierzchu,
1, Nieszczelne smarowanie turbiny,
2, Zawory lub Pierścienie
3, zasysa olej przez odmę (Niewłaściwa lub przytkana przepustowość powietrza między dolną a górną częścią silnika)
(w takich przypadkach szare dymienie z wydechu)
Turbina może gwizdać gdy ma uszkodzone uszczelniacze i zaczyna pracować bez smarowania)
Tak czy inaczej turbina do sprawdzenia.
-
Odpowiedziałeś sobie gdzie niema problemu
Analiza turbiny wszystko wyjaśni.
-
Buu przykro.. trafiają się taki specjaliści od wszystkiego do niczego.
W poprzednim aucie regenerowałem turbinę. Za drobna dopłatą do modyfikacji oddałem stara dostałem nową po regeneracji z większym ślimakiem i wirnikiem kompresji. Auto aż chciało wyrywać na starcie jeszcze wykalibrowali moment odcinania ciśnienia na pracującym silniku.
Cały koszt 650 brutto, auto zrobiło sie mega dynamiczne już przy niskich obrotach.
-
Łatwo sprawdzić szczelność turbiny.
na wylocie z turbiny oraz na wejścu:
na wejściu mokro (olej z odmy)
na wejściu sucho a na wyjściu mokro ( turbina do regeneracji) uszkodzone uszczelniacze.
Jeśli już była regenerowana to fachowiec zaoszczędził Lub spartolił robotę.
Tu przyzwoity materiał o turbinach. https://www.youtube.com/watch?v=AlCZQWNjiPY
-
Do naszych turbin nie ma jeszcze oryginalnych czesci zamiennych. Naprawa na chinczykach konczy sie j/w. Zostaja dwie opcje: sprawna uzywana turbina z mozliwie malym przebiegiem lub nowa za 3500zl.
-
Hej, gdzie można nową za 3,5k kupić? Będzie to oryginał czy zamiennik? Serwis wycenił mi cenę nowego turbo na 7k i nie wiem czy za bardzo nie przesadzili.
-
https://agro-24.pl/produkt/turbospr%C4%99%C5%BCarka-mitsubishi-20/