FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: Alef Zero w Listopad 11, 2017, 15:12:03 pm
-
Chyba mam problem z uszczelką w xj 2004 4.2 wolnossący. Ostatnio musiałem dolewać płynu do chłodnicy. Wycieków nie widać a z rury leci biały dym. Jeszcze nie diagnozowałem testerem, zrobię to w przyszłym tygodniu. Jeśli okaże się że to uszczelka to gdzie najtaniej dostanę zestaw uszczelek ? Mam dobrego mechanika który serwisuje przede wszystkim amerykańskie samochody ( V8 również ), serwisował moje amerykańce: pacyfikę i grand ama więc serwisu nie szukam ale jeśli możecie polecić solidny i niedrogi w Warszawie to też poproszę.
-
Jak nie chcesz kupować badziewia które nie będzie pasować to jest tylko jeden poważny sklep internetowy nazywa się V12. Sprawdź dwa razy zanim zaczniesz remont bo tanio nie będzie
-
Absolutnie nie chcę badziewia. Robię dla siebie i zamierzam jeździć jeszcze wiele lat tym kotem, a kiedy sobie kupię drugiego to ten będzie dla żony. Na stronie v12 nie ma kompletu ( setu ).
-
Zacznij od sprawdzenia wszystkich przewodów układu chłodzenia, gdyż to gdzieś tam może być lekki wyciek, którego możesz nie widzieć, bo czasem płyn odparowuje praktycznie bez śladu. Para z wydechu to zjawisko normalne przy niskich temperaturach i wysokiej wilgotności powietrza...
-
jasna sprawa, posprawdzam co się da.
-
mój w taką pogodę dymi jak lokomotywa, a płyn mi nie ucieka, więc spokojnie z tą uszczelką.
-
Niestety , tester potwierdził zawartość CO2, nawet widać bąbelki.
Więc czeka mnie wymiana uszczelek. Z częściami nie będzie problemu, wszystko mają w V12.
Mam do Was dodatkowe pytanka:
1. Czy robić przy okazji rozrząd ? Niby jest wieczny, ale .... A może ślizgi warto wymienić ? Proszę o rady.
2. Dodatkowo przestał mi grzać od strony kierowcy, dmucha tylko zimne, po stronie pasażera leci ciepłe. Pewnie syf w płynie coś zakleił ( elektrozawór , czy co tam jest ) ? Co sprawdzić ? Jak się do tego zabrać ?
-
ja miałem identyczny problem z nadmuchem , niestety skończyło się naprawą nagrzewnicy .co pociągnęło za sobą wysokie koszty ze względu na robociznę .
-
Ja z układu chłodzenia co chwilę mam jakiś wyciek, sprawdź przewody chłodzące skrzynię bo tam są takie elastyczne łączenia które parcieją i to cieknie z czasem, ja nawet tego przewodu nie wymieniłem tylko te łączenia mi zamienili na takie które już nie sparcieją
-
Jeśli masz co chwila wycieki z układu chłodzenia to zrób sobie test na CO2. Ciśnienie w układzie chłodzenia jest takie, że palcem pozatykasz przewody i wytrzyma. Jeśli zaczyna wyrzucać płyn i uszkadzać przewody/złączki itp to znaczy że pojawia się ciśnienie w układzie. A ciśnienie w układzie pojawia się w zasadzie tylko w przypadku przedostawania się do niego spalin lub jeżdżeniu na wodzie.