FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Osa w Wrzesień 01, 2014, 18:20:40 pm
-
Witajcie!
W powitalni ciezko mi bylo uzyskac odpowiedzi na nurtujace mnie pytania, wiec zadam je tu :)
1. Jak to jest z tymi czesciami od forda? (cos z eksploatacyjnych pasuje? elementy zawieszenia lub silnika?)
2. Jak wygladaja ceny czesci na tle np audi a4? (+robocizna)
3. Jak to w koncu jest z LPG w tym silniku?
4. Czy X-type (lub ta wersja silnikowa) posiada jakies "upierdliwe" wady, lub ma cos co czesto sie psuje?
5. Czy warto polowac na wersje z ekranem na konsoli centralnej, czy jest to zbedny bajer?
Jesli macie ochote dodajcie cos od siebie :)
Z gory dzieki za odpowiedzi! :-thank
pozdrawiam
-
Odpowiedzi na Twoje pytania jest mnóstwo, wystarczy poszukać, co do punktów:
1) prawie nic nie pasuje
2) mam znajomego co ma A4 według mnie części do audi są tańsze
3) nie wiem
4) zależy gdzie kupisz i od kogo, trafisz źle remontujesz i końca nie ma
5) według mnie warto
-
1) http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?action=search
3) LPG jest w zależności do jak dobrego gazownika pojedziesz. Wersje amerykańskie są inne niż europejskie, a i tutaj są rozbieżności.
4) Typowych usterek za wiele nie ma, ale nie jest to szczyt niezawodności.
Tak czy owak zadaj sobie trud użycia opcji Szukaj:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?action=search (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?action=search)
i przejrzyj chociaż z 10 stron ostatnich wątków w dziale, to sobie wyrobisz pewien obraz.
-
Mam nudna robote i neta w telefonie - z wiekszoscia (chyba) watkow, ktorych temat mnie zainteresowal sie zapoznalem ;D
Fakt, szukajki nie uzylem, patrzylem na kilkanascie stron wstecz czytajac tytuly :)
Ale skoro mowisz, ze te info gdzies w skarbnicy sa - poszukam.
:-thank
-
1) troche pasuje ale du..y nie urywa Problemem jest czesto pytanie na forum o częsci fordowskie: gwarantowany ochrzan
2) Mieszkam w UK więc ciężko mi się wypowiedziec
3) LPG da sie z powodzeniem zastosować. Głownym problemem jest brak mozliwosci zastosowania emulatora cisnienia paliwa - układ jest adaptacyjny i w wiekszosci przypadków zastosowanie emulatorów konczy sie błedami i lampką check engine. Rozwiązaniem a własciwie obejsciem problemu jest montaz przelewu paliwa. Chodzi o to ze po przejsciu na LPG paliwo poprzez zainstalowaną rurke i elektrozaworek ze zwężką (1mm działa) dalej sobie krąży w układzie zamknietym nie powodując dziwnych błędów. Można to zrobic tuz obok baku paliwa (ja tak mam i juz ponad rok instalacja chodzi wrecz idealnie - gdybys szukał zakładu LPG w zachodniopomorskim to mam dobry adres w Szczecinie).
4) raczej nie ale warto od razu po zakupie wymienic olej w tylnym dyferencjale i w skrzyni kątowej - nie jest to łatwe bo producent oficjalnie nie przewidział wymiany , wiec wlewa sie olej "sposobem" - do znalezienia na forum
5) Nawigacja nie jest juz aktualizowana a brzmienie audio pozostawia wiele do zyczenia. Moim zdaniem lepiej jest miec "zwykłe" radio i wymienic je na markowe 2DIN z wszelakimi udogodnieniami (bluetooth ,MP3 , czytnik SD,USB itp) Warto zmienic tez dosyc tandetne głosniki w drzwiach. Tutaj mój wątek na forum jaguar uk - sa zdjęcia zainstalowanych zestawów od róznych użytkowników http://www.jaguarforum.co.uk/f26/choice-aftermarket-double-din-stereo-62642.html#post576133
-
to ja jako świeży użytkownik takiego jaga napiszę co o nim myślę:
1 ciasne wnętrze, wielkeie z zewnątrz
2 pali jak smok ( przy mojej ekonomicznej jeździe w trasie poniżej 9,5 narazie nie zszedłem
3 nie składana tylna kanapa w większości wersji ( shit straszny)
4 płytki bagażnik z małym "wejściem"
5 patrzac na egzmeplarze które ogladalem - szybko się wnętrze niszczy
zawias to kanapa , buja się i płynie - zależy co kto lubi. No w sumie sportowiec to nie jest, chociaż zdaje się wersje sport sa twardsze
ale za to
1 jak na auto użytkowę jest naprawdę szybki ( mam liczne porównania - galant 170 km , V40 200km , 205 140km , focus st 170km )
2pomruk i kultura pracy V6 powoduje że banan sam wskakuje na twarz.
3płynie dostojnie niczym lord
4nie mogę doczeka się na śnieg
reasumując - jest kozak , jeżeli kupujesz auta sercem a nie rozumem to nic tylko polecic.
-
Gres - ja mam wprawdzie Estate ale zawieszenie raczej twardawo-sprężyste mi sie wydaje - na pewno nie nazwalbym go kanapą. Mówie o wersji SE - Sportem jeszcze nie jechałem. No ale odczucie pewnie zalezy czym sie wczesniej jezdzilo - ja Peugeotem 406 coupe i kilkoma innymi francuzami (tylko bez bajek o awaryjnosci prosze), więc raczej przywykłem do komfortowych nastaw podwozia. W takiej np Oktawii miałem wrazenie ze siedze na cegłach ułożonych w taczce.
-
Masz racje, patrze z perspektywy wcześniejszych pojazdów ktore byly strikte sportowymi wersjami, czyli takimi wersjami sport.
jag trzy.a sie drogi fajnie, ale jest miękko. Nie powiem ze to wada - za nic nie zamierzam mu gwintu wpakować, nie pasuje po prostu, chociaz wowczas stalby sie sprawna maszyna :)
calosc sama w sobie , po tygodniu użytkowania wydaje mi sie byc genialna, kuzwa myslalem ze po 205 rallye nic juz mi takiej frajdy nie sprawi tymczasem zastanawiam sie czy do pracy jechac jagiem czy ninja :)
-
Ja do tej pory jeździłem twardymi autkami, wiec po Waszych opiniach sadze, ze Jag bedzie miekki :)
Ninja? Jaka konkretnie? Ja wlasnie sprzedaje Hornet'a 600 S :) MotoFrankenstein pozdrawia :P