FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: bartnik w Lipiec 23, 2016, 21:36:47 pm
-
Witam
Od tygodnia jestem posiadaczem ww auta - zebrało mi sie na wymiane samodzielną oleju w silniku. Mam wszystko co potrzebne i zajrzalem pod spód auta.. Sam plastik od chłodnicy az po wydech prawie. Którą oslone mam sciagać? tą w kształcie pólkola z przodu czy tą 2 metrową płachte z tyłu? Chodzi mi o dostanie sie do korka spustowego. Nikt cholera nigdzie nie samiescil zadnej instrukcji - a jesli juz to slowną ( zdejmij osłone , pozniej odkrec korek..) Z której strony auta jest spust ? Nie moge nigdzie znaleźć zadnych miarodajnych informacji a zdjecie to juz byłaby rozkosz i komfort. Prosze o jakies rady - auto juz na lewarku. Z góry dziękuje
EDIT - juz wiem - pod większą osłoną z tyłu. Postaram sie ja tylko troche opuscic, zeby dostac sie do korka. Zrobie tez pare zdjec i zamieszcze jakis tutorial bo widze, ze tutaj raczej teoretycy :)
-
Pp prostu wymiana oleju jest na tyle prosta że raczej każdego zadziwiles pytaniem. Tak jakby mechanik sie pytał właściciela panie gdzie korek. Jest jedno auto w którym trzeba uważać - Porsche 911 Turbo 996/997/991 oraz Cayenne 4.5 - są dwa korki zlewowe (4.5 nie wszystkie)
-
Jest prosta - jak juz sie wie co odkrecic :) Szybkie pytanie- do filtra powietrza jak sie dostac? są 2 klipsy ale dalej cos trzyma Jakas sruba z boku albo tyłu? ciemno troche wiec nie widze.
EDIT: Znowu sam sobie odpowiem :) Trzeba rozkrecic opaski i odpiąć kable od MAF sensorów - odłączyc obie rury powietrzne , odkrecic śrube 10 miedzy klipsami na obudowie filtra a najlepiej tez odpiąć chwyt powietrza (na chlodnicy owalny na 3 srubki/kołki) i odczepic go od obudowy filtra. Wtedy mozna wyciągnac calość z auta i dopiero poskladac do kupy (po wczesniejszym oczyszczeniu) Sie nie popisali inzynierowie od ergonomii - dobrze ze akumulator jest wymienny a nie jak w Iphone :) Jedno co dobre to fakt że do wymiany zarowki nie trzeba demontować zderzaka jak w x-type :)
-
A po co tyle rozbierać? Luzujesz opaski, wywalasz rurkę z MAFem i na tyle puszki powietrza masz dwa klipsy. Odginasz, przesuwasz górna obudowe w stronę środka auta i schodzi. Po kiego grzyba wywaliles cała puche z rurami wszystkimi. To sie wymienia w 10 min