FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Halunnn w Styczeń 26, 2020, 19:50:12 pm
-
Witam xj8 z 2002 z lpg nie wkreca sie na obroty jedynie do 3 tys i to z problemami. Nie wyswietla rzadnych bledow...ani na desce ani po ppdpieciu kompa....i na benzynie i na gazie to samo....odpala ladnie na wolnych obrotach pracuje idealnie...podlaczylem znowu komputer i tam takie bledy p0327 i p1646....i teraz mi na desce taki komunikat sie pojawia mot. Leistung begrenzt..... czego wczesniej nie bylo...
-
Uklad paliwowy mozna wykluczyc bo tak samo soe na pb zachowuje jak i na lpg....cos z wtryskami moze przepustnica moze przepływomierz a moze przez ktorys z tych bledow
-
P1646 to błąd sondy lamba a p0327 to czujnik spalania stukowego. Zacznij od tego
-
Wczoraj troche zagraniczne fora przetrzepalem i wychodzi ze sonda z prawej strony czyli od pasarzera tylko ze ja mam dwie na kacie jedna przed druga za i teraz pytanie ktora to....gdzies tez pisali ze to ta z siwa wtyczka bo jedna ma czarna druga siwa musze to dzisiaj sprawdzic....i ppdobno jak ten blad wyskakuje to silnik tylko kreci soe do 3 tys bo jest w trybie awaryjnym....a ten drugi blad ten czujnik jeszcze nie rozgryzlem za co jest odpowoedzialny no i jest ich dwa na lewej glowicy i na prawej i tez nie jest opisane dokladnie ktora to strona....
-
A czy przypadkiem nie masz zapchanych katalizatorów?
-
Jak je sprawdzic bo moge wyciagnac je bo niedawno byly odkrecane bo skrzynie zmienialem wiec jest to jeszcze w miare swierze tylko jak zweryfikowac czy sa dobre czy nie....chyba ze calkiem wywale srodek ale czy wtedy sondy beda dobrze dzialac
-
Odkrec sondy i sprawdz bez wkreconych sond jak dziala. Jak lepiej to zatkany katalizator, jak to samo, to szukaj dalej. Ktora jest która sonda, sprawdzasz pod OBD, odlaczasz i patrzysz ktora znika pod OBD i tyle.
-
Dzisiaj bylem w garazu auto odpalilem zero bledu chodzil w miare normalnie wkrecal soe na obroty prawoe do konca ale z problemami pochodzil chwile wlaczyl sie gaz i dupa znowu to samo i te same dwa bledy mam zdjecia z odczytow z kompa.......no i dziwne ze po nocy stania odpalil wkrecal sie na obroty ale troche sie dlawil no ale nie byl w trybie awaryjnym dopiero jak sie na lpg przelaczyl bo zapomnialem wylaczyc lpg....skasowalem te bledy odpalilem i nic nie pomoglo sprawdzilem jeszcze raz bledow juz nie wywalalo ale auto w trybie awaryjnym
-
Korekty stoją na 0 więc któraś z sond nie działa - nie wiem jak w XJ ale w S-Type R jak mi sondy padły na dwóch bankach (jedna przed katem i jedna za) to wszystkie korekty stanęły bo kot jakoś omija cały system wtedy tak samo jak miałem padnięty MAP - też przyjął sobie fabryczne doładowanie chyba na 1.03bar i ominął czujnik razem z EGR bo też jest czytany przez MAP. Musiałem doprowadzić wszystkie sondy do porządku żeby korekty wróciły - gazu też bez działających korekt nie wyregulujesz poprawnie.
-
Dobra to wimienie sondy w prawym kacie i dalej zobaczymy jak to bedzie dzialac bo z tego co czytalem to ten blad u mnie tyczy sie prawj strony....aha zapomnialem dodac ze czasami strzela tak jak by w filtrze powietrza i tej rurze dolotowej przy dodawaniu gazu...
-
Co do ograniczonej mocy silnika to bardziej przyjrzyj się czujnikowi spalania stukowego P0327 bo to jego awaria powoduje włączenie ograniczonej mocy. Sondy raczej tylko check bo jak któraś padnie to i tak kot je oleje - ja jeździłem całkiem sporo czasu nie mając pojęcia, że nie działaja dwie i nic się nie działo (bo mój kot nie posiada kontrolki check engine :) ). Z sondą upstream czyli przednią zapewne jest tak jak w innych kotach czyli działa tylko i wyłącznie oryginał, downstream można użyć uniwersalne.
-
A widzisz to calkiem zmienia postac rzeczy tylko tam sa dwa takie same czujniki na lewej i prawej stronie jak ogarnac ktory to czy oba wymienic?
-
P0327 to KnockSensor Bank 1 czyli od strony pasażera - może to być zły kontakt z głowicą, zwarcie do masy lub uszkodzenie czujnika. Ściągnij sobie Workshop Manual i tam znajdziesz Pinpoint test L - sprawdzisz czy jest uszkodzony lub czy ma zwarcie.
-
Powiem szczerze ze szukalem juz tego Workshop Manual ale jakos mi to nie poszlo z powodzeniem ma ktos namiary na to?
-
To coś kiepsko szukałeś ;) bo tego jest pełno po wpisaniu w google - wysłałem Ci PW z linkiem.
-
Powrót paliwa masz zrobiony czy nie?
-
Dzieki za workschop znalazlem to ale powiem wam ze az tak na elektronice sie nie znam duzo zrobie sam szybko sie ucze i lubie sam robic ale mam tez duze braki takze cale te ecm i te piny numery jak by mi to ktos raz pokazal to juz bym wiedzial ecu znam to komputer ale wpisywalem ecm jaguar xj8 na google zeby wiedziec co to jest jak to ugryzc itd ale jakies glupoty tylko mi wyskakiwaly....chcialbym to ogarnac ale chyba latwiej mi bedzie poprostu wymienic ten czujnik i po sprawie.....a o co chodzi z tym powrotem paliwa?? Seryjnie tego nie robili :)???
-
Wyobraź sobie że nie robili :-hehe. Jak już wymienisz wszystkie czujniki to poczytaj na forum o powrocie paliwa przy instalacji lpg. Ja mam teraz dwa Jagi w plg XJ6 i Xf-a, miałem też kilka sztuk wczesniej ale mam prawo się nie znać bo mechanikiem nie jestem. Powodzenia :-super
P.s możesz spróbować odłączyć akumulator na kilkanaście minut aby sterownik pompy paliwa zresetować. Jest szansa że pomoże na jakiś czas, dopóki nie włączysz znów gazu. Sprawdz na benzynie i na lpg cisnienie paliwa.
-
Na prawej listwie od wtryskow jest taki wentylek jak rowerowy czy wlasnie tam sie polacza zegar do sprawdzenia cisnienia? Sprawdze to cisnienie tez ale najpierw zrobie porzadek z tymi dwo ma bledami czyli wymienie ten sensor i sonde i jak znikna bledy i nic soe nie poprawi bede dalej dzialal....dzisiaj jade wyciagnac kat i ten sensor bo widze ze sa trzy rodzaje musze sprawdzic jakie sa u mnie i zamowoc....
-
Masz dwa katy jak wiesz, każdy wart w skupie ponad 500zł, pallad jest droższy od złota :-V. Pod sondy nr.2 musisz zastosować emulatory ale też trzeba wiedzieć jak to zrobić aby nie było błędu. Gdybyś potrzebował porady amatora to dzwoń, doradzę 516568356.
-
Szybko poszło bo od padniętej sondy i czujnika przeszliśmy do przelewu paliwa i wycinania katalizatorów :o. Proponuję buberts1977 nie robić koledze wody z mózgu tylko niech najpierw wymieni uszkodzone czujniki bo to nie układ zasilania paliwem jest problemem. Poza tym znawcą nie jestem ale nie wydaje mi się żeby XJ8 potrzebował w ogóle coś takiego jak przelew mechaniczny przy lpg jeśli już to porządny emulator. Uszkodzony czujnik spalania stukowego powoduje tryb awaryjny i ograniczoną moc silnika niezależnie od paliwa jakim jest zasilany w tym momencie silnik. Niech kolega najpierw wymieni właściwe czujniki i zobaczymy co będzie jak błędy znikną.
Co do wątpliwości kolegi na temat ecu,ecm itd. to ECM właśnie jest komputer silnika ale jeśli nie czujesz się na siłach żeby to sprawdzać to możesz zaryzykować wymianę w ciemno aczkolwiek może się okazać, że problemem jest sama wiązka przewodów czy wtyczka. Warto by było jednak sprawdzić bo nowy czujnik tani nie jest ewentualnie możesz zaryzykować zakup używanego. Jeśli masz do niego dobry dostęp to może najpierw sprawdź czy jest dobrze przymocowany, odkręć bo i zamontuj ponownie, sprawdź czy przewody nie są gdzieś uszkodzone lub wtyczka (nawet wilgoć może stać we wtyczce i masz gotowy problem). Ten czujnik musi idealnie przylegać do głowicy. Najprostsze rzeczy, a można sporo zaoszczędzić bo czasami błahostka powoduje najwięcej problemów i kosztów. Sonda raczej jak już zgłasza błąd to śmietnik ale pisałeś, że była skrzynia wymieniana więc może też coś się kabelkami podziało podczas pracy ?
-
Co do kabelkow raczej nie bo dzisiaj dwa razy sprawdzalem czy dobrze wpiete i czy we wlasciwe mieksca i niby na okonwszystko ok...tak jak slyszalem i gdzies pisza to raczej ta dolna jest do wymiany??? Im woecej opinii tym lepiej.No taki mam plan najpierw pozbyc sie tych bledow z mila checia bym to podpial i sprawdzil bo miernik umiem obslugiwac tylko ktory gdzie jest pin i na ktorym bym musial te wartosci sprawdzic....chce najpierw go doprowadzic do stanu dobrego na benzynie pozniej bede myslal o lpg a jezeli ten powrot ma pomoc w lepszym dzialaniu to czemu go nie wykonac.....tylko glowie sie jeszcze czy to sonda padla czy katy sa zapchane 🤷🏻♂️ i ich nie wywali i ten adapter wstawic do oszukania tylko pewnie duzo roboty z tym wywaleniem srodka kata bo musze to zrobic bez rozcinania....
-
Daj spokój tym katalizatorom :) - P1646 to jest Bank1 Sonda1 więc nie za katem tylko przed. Wymień sondę, a później sobie wycinaj co chcesz ;)
-
Krotko i na temat :) dzisiaj to zrobie i dam znac wieczorem czy pomoglo bo akurat te gorne sondy mam z innego jaguara ktorego na czesci rozebralem i on byl sprawny bez bledow jezdzacy tyle ze anglik wiec przezuce sonde i zobaczymy
-
Witam w koncu mialem troche czasu i wymienilem ta sonde wyciagnalem ten knock sensor co mialem jako drugi blad poczyscilem wkrecilem skasowalem bledy odpalilem auto juz nie ma zadnych bledow narazie nie wyskakuja na benzynie ciezko sie wkreca do 3 tys dusi sie itd powyzej kreci sie normalnie do konca przy takim szybszym dodawaniu i odejmowaniu gazu strzela w puszcze od filtra powietrza czyli strzela z przepustnicy na dolocie powietrza auto sie troche nagrzalo przelaczylo na lpg i na gazie chodzi ok normalnie od zera do konca wkreca sie ladnie....czyli cos teraz z paliwem moze pompka paliwa moze filtr paliwa dzisiaj zaraz jeszcze wymienie filtr paliwa i zobaczymy....chcialem zmierzyc cisnienie paliwa mam zegar ale znalazlem tylko jedno miejsce na listwie paliwa taki zaworek jak rowerowy i nie za bardzo wiem jak to podpiac bo zeby paliwo lecialo trzeba ten dzyndzel wepchnac a moze go sie wykreca jak ten rowerowy srodek i wtedy wezyk zaloze jak bedzie przelot....zaraz to sprawdzam
-
Podlaczylem zegar i taka wartosc mi pokazuje i na wolnych obrotach i jak sie gazu dodaje to samo...aha dodam ze wskazowka przeleciala od zera zgodnie z kierunkiem zegara az do tego momentu jak by na druga skale wskoczyla od tylu
To p1646 to napewno blad sondy tej pierwszej gornej? Teraz znowu taki blad wyswietla a zostala sonda wymieniona auto chodzilo z 20min i bylo ok zgasilem sprawdzalem to cisnienie paliwa i wyskoczyl blad sondy....ja gdzies na forum czytalem ze ten blad tyczy sie sondy z czarna wtyczka czyli jest to sonda dolna druga....
Tak troche poczytalem popatrzylem i widze ze ten moj zegar to jakis trefny dzisja sprawdze takim normalnym co bary pokazuje bo gdzies chyba mam cos takiego....
-
No dzisiaj sprawdzalem na normalnym zegarze i pokazuje 4 bary ale jest te 4 bary i na wolnych obrotach i nawet jak gazu dodaje....tak powinno byc czy powinno cisnienie rosnac jak tak to do ilu? I nie wiem co z ta sonda bo ta gorna wymienilem i dalej wyswietla blad....a wiec cisnienie paliwa jest dobre bledu tego sensoru zniknal tylko zostala ta sonda....
-
Znalazlem cos takiego czyli jezeli bank 1 to prawa strona pasazera to wymienilem dobra sonde a dalej ten blad wywala....jezeli bedzie w miare dobre dojscie od dolu to sproboje je podmienic z prawa na lewa i zobacze czy blad sie przeniesie na lewa strone....bo nie wiem co tam jeszcze moge sprawdzic jakies pomysly???
-
Panowie gdzie sie podzialiscie????
-
Witaj, podmień te sondy i sprawdź czy się błąd nie przeniesie na drugi bank.
Jeśli się przeniesie to ta sonda którą wymieniłeś padła.
Właściwie to może faktycznie masz zapchany katalizator?
-
Auto ma 320tys km najechane bardzo mozliwe sproboje je podmienic jak nic nie da to poprostu wywale katy i tyle....
-
Najpierw podmień sondy. Później wywalisz albo może lepiej wymienisz katalizator.
Tak będzie chyba najlepiej.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Tak zrobie za tydzien wroce z urlopu to sie wezme za niego i podmienie na poczatek i dam znac co soe wydarzylo
-
Hey witam wracam do kwesti tej sondy biore soe znowu za jaguara.... podpinal mi inny koles kompa pokazalo mu ze ta jedna sonda nie pracuje wogole nie bylo zadnych wartosci. Podmienilem je i dalej to samo on podejrzewa ze podczas wymiany skrzyni mogly sie cos kable uszkodzic albo moze sondy maja swoj bezpiecznik i jest spalony? Takie pytanie czy sondy maja bezpieczniki czy jakies moduly gdzie ich szukac i co myslicie o tym problemie z grubsza kable patrzylem nie wygladaja na uszkodzone ....
-
A moze ma ktos schemat poloczenia tych sond?
-
Przeszukaj forum fraza "schemat elektryczny" ;)
-
Robilem to i to nie tylko tu 🤦🏻♂️ i nic nie ma
-
No proszę, a u mnie trzeci wynik w wyszukiwaniu, pierwszy w sekcji x300,x308. Wiem, bo sam pisałem ;D
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,41636.msg315409.html#msg315409 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,41636.msg315409.html#msg315409)
-
Witam po małej przerwie wziąłem się za Jaga chciałem wyeliminować jeden z dwóch błędów które mi komputer pokazuje czyli knock sensor sprawdziłem go miernikiem i wychodzi na to że jest dobry sprawny....czemu komputer go pokazuje mimo że jest sprawny ?? Dla przypomnienie miałem błąd p1646 i p1647 miałem i mam nadal również dla przypomnienia dodam że podmienialem sondy z prawej na lewą i błąd się nie przeniósł co wynika że sonda jest sprawna....jakie jest napięcie we wtyczce od sondy czy zwykła kontrolka to sprawdzę czy są tam jakieś mniejsze napięcia i lepiej miernikiem. Wygląda to dziwnie bo niby sonda dobra i ten knock sensor a błędy wywala i auto dusi się a pali od strzała nawet jak stal 3 miesiące nie dotykany i na wolnych też idealnie chodzi 🤔
-
Sprawdź czy nie masz korozji na wtyczkach do ECU. ECU jest za osłoną, przy prawej nodze pasażera.
-
Też tak pomyślałem, że komputer chyba wodę widział.
-
To ECU jest w środku auta ? A nie pod maska po stronie pasażera tam też parę komputerków jest te pod maska patrzyłem to wyglądają jak nowe ale w środku nie sprawdzałem jeszcze🤔 nie wiedziałem że tam coś jest jeszcze 🤦🏻♂️ jak dobrze że ktoś forum wymyślił jutro tam zajrze albo może i dzisiaj jeszcze mi się uda....
-
Modułów to Ci u nas dostatek :-V
komp silnika masz na drugim zdjęciu, na dole po prawej.
-
Jak w statku kosmicznym ;D ok przez weekend tam zajrze i będę się odzywał....pzdr
-
Hey witam wracam do kwesti tej sondy biore soe znowu za jaguara.... podpinal mi inny koles kompa pokazalo mu ze ta jedna sonda nie pracuje wogole nie bylo zadnych wartosci. Podmienilem je i dalej to samo on podejrzewa ze podczas wymiany skrzyni mogly sie cos kable uszkodzic albo moze sondy maja swoj bezpiecznik i jest spalony? Takie pytanie czy sondy maja bezpieczniki czy jakies moduly gdzie ich szukac i co myslicie o tym problemie z grubsza kable patrzylem nie wygladaja na uszkodzone ....
Co to znaczy ze nie pracuje w ogole? Podlacz najzwyklejszy OBD skaner i sprawdz w live data czy obie widac ok, normalnie pokazuja sie jako OPEN po odpaleniu i po chwili CLOSED. Jesli ktoras sonda nie dziala to wyswietli sie blad. Jak sa nowe to zamien wtyczki i sprawdz czy jedna znowu dziala, bedziesz mial pewnosc ze cos z okablowaniem jest nie tak i wtedy latwo juz bedzie to sprawdzic, kable od sond ida w grubej wiazce po prawej stronie auta przy grodzi. Sprawdzisz sygnal tam, czy przy ECU.
-
Zwróć uwagę na czujnik położenia wału który znajduje się pod autem przy kole zamachowym.
Mialem podobny objaw jak on sie zepsul.
-
A wiec mam zdjęcia z live z Delphi ale nie potrafię ich tu wkleić....mogę na email wysłać...z tego co pamiętam jak wcześniej mi znajomy kompa podłączał to mówił właśnie że wogole nie ma odczytów z tej prawej sondy tylko nie pamiętam z której bo u mnie są po dwie na stronę....co do czujnika walka można go jakoś przemierzyć czy poprostu podmianka na nowy? Trzecia sprawa u mnie w nogach pasażera po prawo nie ma żadnego modułu....
-
No to może miałeś przekładkę z Anglika? Zobacz po stronie lewej nogi kierowcy.
A zdjęcie wkleisz, jak pisząc odpowiedź dasz opcję "Podgląd". Poniżej będziesz miał dodatkowe opcje.
Czytnij sobie kolego ten wątek: http://jimbutterworth.co.uk/8ecu.htm
-
Licząc od góry
1. Sonda lambda B1-S1 Napięcie
2. S L B1-S2 krótkoterminowa korekcja dawki paliwa
3. S L B2-S2 Napięcie
4. S L B2-S2 krótkoterminowa korekcja dawki paliwa
5. S L B1-S1 Napięcie
7. S L B2-S1 Napięcie
Mało zrozumiałe te odczyty dla mnie :/
Wiem że sonda z prawej strony jest dobra bo przekładałem ja na lewą stronę i błąd się nie przeniósł...
Auto z niemieckiego rynku to nie przekładka
-
Dokop się do sterownika silnika. Pewnie skorodowały piny we wtyczkach. I/lub wilgoć dostała się do wnętrza komputera.
-
On tak wygląda? Auto stoi w suchym garażu cały czas ale przejdę i to. Jeden też mi cos wspominał że musi być szczelny dolot a u mnie to ktoś niezłego bubla zrobił chyba to też muszę wymienić? Chciałem że takie pierdoły się wziasc jak będę miał pewność że auto działa bo tak co chwilę inwestować w coś co nie wiem czy na zlomnie nie wyląduje to lipa
-
Szukaj poniżej schowka pasażera, za osłoną słupka A. On musi tam być.
Edit: Ej ej, czekaj. Ty masz X308? W takim razie znalazłeś swoje ecu.
-
Kolego nie ma tam nic są tylko wtyczki jakieś zrobię później foto i wyślę
-
Nie zwróciłem uwagi, że masz X308.
Otwórz ECU, które pokazałeś na zdjęciu, sprawdź czy nie widać jakichś "zimnych lutów". Poszukaj bezpieczników SMD i sprawdź czy nie są przepalone.
Możesz też "przedzwonić" instalację.
-
Jeszcze nie znalazłem :D to tylko foto z neta ściągnięte później będę w garażu to go poszukam....przedzwonić kable chodzi ci żeby sprawdzić ciągłość? Musiał bym mieć jakiś schemat żeby widzieć gdzie te kable lecą chyba że tak sproboje na oko lecieć....dobra dzisiaj się za to zabiorę...tak ja mam x308
Sterownik silnika ma coś wspólnego z immo itd bo mam jakieś graty jeszcze z takiego samego modelu z Anglika i te wszystkie sterowniki pozostawialem może podmienie??
Bezpieczniki to już chyba wszystkie przeleciałem pod maska w bagażniku i dwie skrzynki są z tyłu przy kanapie
-
Bezpieczniki polecam sprawdzać miernikiem, zdarza się, że na oko są ok, a nie przewodzą.
Zobacz sobie ten wątek, https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj8-xjr-x308-27/how-do-i-remove-my-ecu-send-get-tuned-95686/ (https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj8-xjr-x308-27/how-do-i-remove-my-ecu-send-get-tuned-95686/)
pokazali w nim lokalizację ECU i pinout.
-
No już znalazłem te moje moduły wyglądają jak nowe nawet grama syfu czy żeby zaśniedziałe były....ja muszę teraz kable od sondy i od knock sensora przelecieć czy gdzieś przerwy nie ma....
Bezpieczniki zawsze miernikiem sprawdzam. A ten sterownik silnika z innego auta będzie pasował do mnie? Ten sam silnik był.
-
Z zatem, miernik w rękę i zabawa w dzwonienie kabli :-trudno
Tak sobie jeszcze myślę: jeśli potrafisz coś tam podłubać, rozkręć kompa i poszukaj bezpieczników SMD. Może się któryś przepalił i komp zaczął głupieć.
Ja tak miałem kiedyś u siebie. Po praniu tapicerki i dłuższym postoju, auto przestało chodzić na gazie, a na benzynie zaczęło go zalewać i przestał reagować na sondy lambda.
Przejrzałem wszystko. Kompa gazu mi zresetowało, znalazłem ślady po wilgoci w kompie. Wyczyściłem i poprawiłem. Nic to nie dało.
W końcu kiedyś przy bezalkoholowym, wyjąłem kompa znów na stół i mnie olśniło. Wpadł mi w oko niepozorny bezpiecznik SMD. Miernik pokazał brak przejścia na nim.
Zwatowałem go "na chwilę". I tak jeżdżę już chyba z 3 lata :-V
-
Jak ten bezpiecznik wygląda? SMD dzisiaj byłem chwilę przy aucie rozebrałem ten sterownik ale jak dla mnie to on jak nowy wygląda nie widzę jakiś zimnych lutów czy jakiś śladów wilgoci :/ w środę przelece te kable z sondy i z tego sensora....
-
Jak by mi ktoś podpowiedział które to są te bezpieczniki to je postrawdzam
-
A tu góra
-
Nie dopatrzyłem się na tej płytce niczego szczególnego w sumie. Choć, ja osobiście podgrzał bym i odświeżył punkty lutowania tranzystorów, bo wydają się podejrzane. :-trudno
Choć zdjęcie jest nie ostre trochę.
Nie masz czasem zapchanego wydechu?
-
Kolego, sprawdź te katalizatory, w miejsce pierwszej sondy wkręcasz manometr i po dodaniu gazu od razu będziesz wiedział czy są zapchane.
-
U mnie katy puste mam wkręcone te adaptery do sondy. Ale jak były wcześniej katy to było tak samo ,ja wyciągnąłem katy powstawialem te oszukacze i też to samo....
-
Witam podmienilem ten knoksensor z innego jaguara UK i błąd zniknął. Jeździłem trochę autem na benzynie mało mocy na LPG szedł trochę lepiej ale też słabo...wróciłem pod garaż przegazowalem i znowu błąd wyskoczył i znowu sonda takie odczyty z kompa.