FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Monia75 w Kwiecień 06, 2022, 09:25:03 am
-
Witam, zakupiłam jaguara X-type 3.0 V6 w benzynie tocznik 2006. Na początku wszystko było ok, po wyjechaniu na autostradeę jak mocno przycisnęłam pedał gazu zaczął się dusić, trząść jakby miał się rozlecieć, oczywiście zapaliła się kontrolka check egaine na pomarańczowo. Po wrzuceniu na kompa pokazał błędy, przepustnica i błąd katalizatora. Wymieniona przepustnica, katalizator sprawdzony praktycznie jak nówka ale oczyszczona, wymienione uszczelki pod kolektorem ssacym, wymienione świece, błąd skadsowany i niby ok do kolejnego mocnego depnięcia w pedał gazu i znowu duszenie, check egaine dalej błąd przepustnicy pomimo, ze wymieniona i teraz błąd cewki, cewka wymieniona a problem dalej ten sam wydana kupa kasy i nic teraz jeszcze zapaliła się kontrolka abs. Ktoś ma jakiś pomysł, proszę o pomoc?
-
Masz LPG?
-
Nie nie mam lpg, tylko benzyna
-
Konkretnie - jakie błędy się pojawiają? Podaj kody, a nie opis.
-
Tu są błędy, które się pojawiły
-
P1582 nie jest błędem który może świadczyć bezpośrednio o uszkodzeniu przepustnicy.
P0355 sugeruje problem z obwodem cewki, jak mechanik zaczyna naprawę od wymiany cewki a nie zamiany miejscami to pozdrów go. Ja bym się skupił na weryfikacji obwodu tej cewki.
Błędy B czyli Body pomijam, bo w mojej ocenie nie są istotne w opisanej sprawie. Pozostałe błędy P traktuj jako wynikające z P0355.
-
W pierwszej kolejności cewki były zamienione, i jak problem ponownie wyniknął a w sumie po prostu się nie skończył została wymieniona cewka i jak się jeździ nim bardzo delikatnie to problem nie pojawiał się dopiero po daniu mu tak zwanego kopa problem wraca, zapala sie check egaine i w sumie można wtedy nim jechać do 80 km/h i jedzie w miarę ale jak się tylko przyspieszy telepie autem jakby miał się rozpaść. Trudno jest tak opisać wszystko,było też sprawdzane czy nie ma przedmuchów ale tu tez jest ok a problem nie znika
-
Mimo podmiany pojawiał się ciągle P0355? Czy zmiana miejscami powodowała zmianę błędu?
-
Po zamianie cewek pojawiło się i
-
Z tych co teraz pokazałeś, żaden nie powoduje zaświecenia się checka.
-
No właśnie a check pali się a teraz jeszcze do kontrolki check zapaliła się kontrolka abs i jak dzisiaj nim jechałam to był taki moment, że kontrolka check zaczęła migać i jak przekraczałam 1500 obrotów samochód wchodził w drganie. Znowu muszę dziś wstawić go do mechanika tylko on już mase rzeczy wymienił, zapłaciłam już kupę kasy o problemy nie rozwiązane dlatego tu zwróciłam się o pomoc
-
O ja... Przepraszam, bo na telefonie nawet nie patrzyłem na nick i pisałem w formie męskiej 😅
Mi ciężko coś więcej powiedzieć na odległość. Ja bym sugerował. Zakup interfejsu elm327 na bluetooth i próbę odczytywania błędów w momencie kiedy problem występuje.
Skad jesteś?
-
Z Warszawy
-
A to daleko 😝
Ja bym proponował, kupić coś takiego https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-icar2-elm327-obd2-bt-pl-12025917900?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=a690366a-c4c7-4e75-8974-0e8b64f1acc9# do tego aplikacja np. Torque i być zawsze przygotowanym do odczytania błędu. Może z nich wyniknie coś nowego. Skupiając się na tym P0355 to ja bym zamienia cewki miejscami i sprawdzał czy i jak wpływa to na błędy. Jeśli ciągle wskazuję na ten sam cylinder to bym skupiał się na stanie wiązki czy też wtyczki.
-
Bardzo dziękuję za pomoc i wszelkie wskazówki, zamówię dziś urządzenie i zobaczymy co dalej mam nadzieję, że uda się go naprawić i nie będę musiała sprzedać mojego maleństwa. Pozdrawiam🙂
-
Dużo więcej modułów w poprzednim aucie odczytywałem trochę droższym i lepszym vLinker_MC/MC+. Czytał więcej błędów.
-
Właśnie byłam u mechanika i teraz pokazuje takie błędy, pokazuje cały czas też błąd przepustnicy a ona była
już wymieniona. Może jakiś pomysł bo mi już ręce opadaja
-
Właśnie byłam u mechanika i teraz pokazuje takie błędy, pokazuje cały czas też błąd przepustnicy a ona była
już wymieniona. cewka właśnie ta też była wymieniona. Nie wiem już co robić
-
Z tego tutaj w mojej ocenie istotne jest P0352 i C1165.
To P1582 oznacza m/w tyle, że zostały zapisane jakieś dane dot
błędów - to nie oznacza usterki przepustnicy - zaufaj mi 😅
Teraz wygląda, że błąd dot. Drugiej cewki. Ja bym ją zamienił z inną i zobaczył czy po czasie zmieni się błąd. Nic bym nie wymieniał tylko to zamienił i zobaczył co się wydarzy.
Kontrolkę ABS, zdaje się zaświecać czujnik prawego tylnego koła. Tam to koronki abs się lubią rozpadać. Trzeba ją obejrzeć.
-
A kiedy świece były wymieniane?
-
W grudniu 2021 roku
-
Witaj... a spróbuj podpowiedzieć mechanikowi żeby sprawdził węże od przepustnicy czy któryś nie pobiera/oddaje lewe powietrze - miałem taką sytuację że pokazywalo błąd przepustnicy a winnym był dziurawy wąż ;D
-
Halo, ale tu nie ma błędu przepustnicy! Zapamiętajcie raz na zaś, że P1582 opisywany jako monitor przepustnicy nie oznacza problemów z nią związanych. Do tego występowanie tego błędu nie zaświeca checka.