FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: jagmaniac w Maj 23, 2021, 19:25:18 pm
-
sprzedajacy auto nie wie co tam wlane bylo
zadnych wlepek itp,
pytanie, co sugerujecie wlac skoro nie wiadomo co bylo wczesniej
-
nie ma znaczenia co było, zapodaj płukankę silnika przed wymianą i zalej 10W40 A3/B4 (taki jest odpowiedni do tego silnika)
-
10w40 to polsyntetyk... zawsze bylem zadowolony z ravenola... w jaguarze sa jakies typy the-best?
czy rzeczywicie musze robic plukanke, z tego co wiem moge po prostu zrobic szybciej 2ga wymiane i tez bedize cacy
-
jak kto woli. ja wole płukankę, bo mniej zabawy i taniej. markę oleju lejesz wg własnych upodobań. i tak w misce zostaje sporo oleju w zagłębieniu miski pod rozrządem, chyba, że masz wersję 3.6, to wtedy tam jest 2 korek
-
Mam 4.0 - jak w tytule ;)
btw - ile tego oleju do 4.0 nalezy zakupic
mowisz ze zostaje w misce oleju w zaglebieniu, myslalem ze korki oleju sa wlasnie w zaglebieniach...
to nie lepuiej jechac na wysysarke? bagnet idzie w miejsce najglebsze w misce?
-
z przodu miski nie wylejesz w żaden sposób, tam jest ok 0,5l
-
czyli najwiekszy syf to co sie zbiera na dole to i tak zostaje? super rozwiazanie
-
3.6 miał w tym miejscu rewizję do zaworu nadmiarowego pompy oleju i duży korek. w 4.0 w ramach oszczędności zrezygnowali. Zatem wozi się 0,5 syfu ;D
-
to moze zrobic tam korek - jest miejsce? miska jest z alu, stali?
-
Alu. Można zrobić albo założyć miskę z 3.6, są takie same. 3.6 ma korek ten co opisałem oraz dodatkową rurkę do spływu oleju od spodu rury wlewowej oleju. W ramach "modernizacji" co rusz to poprawiali, zrezygnowali z tej rewizji (po co łatwo serwisować pompę oleju ;D), z wlewu oleju zrezygnowali z tej rurki, zaślepili w 93r chłodnicę oleju (niech się przegrzewa ;D, klient przyjedzie do serwisu)
-
Biorac pod uwage gdzie ta chlodnica oleju siedzi to cale szczescie ze ja wywalili, same z nia problemy, a poza torem jest w zasadzie bezuzyteczna, klasyczny overengineering :)
-
to jest ta micha od 3.6 z ta rurka? i spustem na boku?
(https://i.imgur.com/FoUKsDX.png)
-
tak
-
Biorac pod uwage gdzie ta chlodnica oleju siedzi to cale szczescie ze ja wywalili, same z nia problemy, a poza torem jest w zasadzie bezuzyteczna, klasyczny overengineering :)
nie do końca, raczej z chłodnicą z wisko powinna zostać, z wisko silniki miały tendencje do delikatnego przegrzewu jak klima chodziła. w wentylami elektrycznymi można z tego zrezygnować. Problemów raczej nie ma oprócz oringów, które trzeba wymienić jak stwardnieją.
-
Pomijajac juz pekajace chlodnicze i przewody(mnóstwo historii sie nasluchalem, zreszta moja tez ciekla chociaz nie tak ekspresowo jak u niektorych) to jak juz przyszlo mi sie do jej wymiany, to raz ze cena oryginalnych byla po prostu smieszna(koszt jak reszty auta w tamtym czasie), tak co sie mialem przy jej wyciaganiu to juz zabiore do grobu :D
Takze osobiscie, nie polecam, problematyczne rozwiazanie w najlepszym wypadku(nawet jak tylko z oringami) i we wszystkich swoich(trzech) usunalem przy pierwszym wycieku.
Jak juz mialbym cos do chlodzenia oleju montowac to napewno byloby to jakies nowoczesniejsze rozwiazanie.
-
ok, to ile tego oleju tam wchodzi? bo chce w koncu to kupic :)
-
8l
-
Osobiście uważam, że w przypadku 30 letniego auta z setkami tysięcy kilometrow przebiegu wymiana teraz miski na tą z 3,6 wątpię aby jakoś wielce przedłużyła mu życie....ile tam zostaje tego oleju? Chociaż pół litra?
-
hej, nie wiem juz o czym piszecie - wszedlem pod auto, patrze - korek jest w najnizszym mozliwym punkcie miski... cos zle patrze?
(https://i.imgur.com/wFYI4A6.jpg)
-
masz przetłoczenie z przodu miski i olej zostaje pod rozrządem