FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Minister w Wrzesień 08, 2022, 19:37:07 pm
-
Witam,
Panowie Jaguar XF x260 2018r, 2.0, 250km
Zaświecił "check engine", oto błąd
P052A
cold start "a" camshaft position timing over advvaned bank1
Od czego można zacząć ? ktoś może miał podobny problem ze swoim kotem ? Ogólnie nie zauważyłem żadnego problemu. Mocy nie brakuje, auto normalnie pracuje.
Jedyne co udało mi się zauważyć, to raz na jakiś czas (właśnie wtedy wyskakuje "check" przy odpalaniu auta, rozrusznik musi sekundę dłużej zakręcić by auto odpaliło. Tylko to.
Pozdrawiam, Adrian
-
Zapewne początek problemów z rozciągniętym łańcuchem. Jaki jest przebieg auta, co ile km byl wymieniany olej? Na zimnym silniku jak delikatnie nabierasz prędkości nie ma metalicznego chrobotania przez chwilę?
-
Przebieg 60 tysięcy. Łańcucha nie słychać.
Pozdrawiam
-
Tak z ciekawości zapytam,to diesel czy benzyna?
Łańcuch przy 60 tys.km aż trudno uwierzyć. Choć w BMW potrafiły się przy tym przebiegu zrywać.
Myślę, że najlepiej podjechać do warsztatu, który się specjalizuje w Jaguarze i z dobrymi opiniami.
Zgadywanie może drogo kosztować.
-
Zachęcam do lektury i google:
"Jaguar XE Timing Chain problem"
https://www.jaguarforum.com/threads/ingenium-timing-chain-issues.125753/
-
Jest to benzyna. Łańcucha nie słychać, silnik pracuje normalnie. Ogólnie nic się nie dzieje.
Pozdrawiam
-
Silnik diesla i benzyny zdaję się niczym nie różnić poza osprzętem. Zdecydowanie więcej diesli ma zdiagnozowany problem z lancuhami bo do dłuższego interwału olejowego dochodzi i jego rozrzedzania dochodzi wyzszy moment obrotowy. Ten błąd wskazuje na nieprawidłowa synchronizację wałków i może wskazywać na przyczynę luźnego łańcucha. Daj proszę znac jak już zdiagnozujesz kota.
-
Czytam o tym sporo i głównie problem z łańcuchem dotyczy diesla. Oddam auto do fachowca i będą diagnozować. Póki co, mam sprawdzone czujniki położenia wałka (są sprawne). Znalazłem jeszcze na innych forach, że przyczyną może być "zawór położenia wałka" Najlepsze w tym wszystkim jest to, ze łańcucha nie słychać, nie ma żadnych objawów, po prostu raz na jakiś czas wywala "check engine"
Jeśli będę coś wiedział, na pewno napisze.
Pozdrawiam
-
Witam,
Problem rozwiązany, pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu. Są dwa, awarii uległ jeden.
Pozdrawiam
-
Panowie,
Mała poprawka, na pewno komuś się przyda. Problem wrócił i nie był to jednak czujnik położenia wałka, tylko tzn SOLENOID, czyli zawór faz rozrządu, również są dwa. Zawór wymieniony a problem na dobre znikł. Co to rzekomych problemów z rozrządem. Nie znalazłem na żadnym forum, polskim, czy angielskim aby benzyna 2.0 miała problemy z rozrządem.
Pozdrawiam.