Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
olej w skrzyni biegów
wichma:
Wczoraj byłem "przewietrzyć" mojego Jaga. Jak wróciłem to postanowiłem sprawdzić olej w skrzyni biegów. Na tym bagnecie są dwa różne przedziały poziomu oleju: jak jest zimny (na dole) i sporo wyżej jak jest ciepły. Samochód był rozgrzany, więc spodziewałem się wysokiego poziomu, a tu ledwo bagnet był zanurzony w oleju. Co teraz mam zrobić? Może tylko wystarczy uzupełnić braki oleju?
Proszę o pomoc, bo nie chciał bym, żeby skrzynia mi padła... :(
nowicjusz:
jak najszybciej uzupełnij brakujący olej-w tej skrzyni lepiej gdy jest ponad stan(nadmiar zostanie wyrzucony przez odpowietrznik skrzyni przy jeździe na ostatnim biegu) niz za mało -typ oleju masz podany na bagnecie.awaryjnie mozesz uzupełnić oelejem DEXTRON III ale do max 30% całej zawartości w skrzyni.
qbaty:
Z tego co gdzieś czytałem to skrzynię uważa się za rozgrzana po przejechaniu około 15-20 kilometrów - nie jest to zawsze równoznaczne z rozgrzaniem silnika.
Ale oczywiście jeśli olej jest poniżej strefy "cold" to na pewno jest go za mało.
peres20:
A czy skrzynia 4HP24 tez wyrzuca nadmiar oleju przez ten odpowietrznik??
MATriX335:
Ja po przejechaniu około 2 km po wymianie oleju, więc nawet nie miał kiedy się zgubić po wyciągnięciu bagnetu też nie było widać ile jest oleju dopiero, jak go ponownie włożyłem i wyciągnąłem olej był w połowie przedziałki hot.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej