Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

wysoka zawartość CO w spalinach

(1/3) > >>

qbaty:
Analiza spalin w moim kocurze wykazała dość wysoki poziom CO - 4,72% (pozostałe wartości: CO2 11,5%, HC 156ppm, O2 1,05%).
Porównałem to ze starymi wynikami badań, które znalazłem w otrzymanej od poprzedniego właściciela szwajcarskiej książeczce i wtedy było: CO 0,5-1%, CO2 8-11,7%, HC - tu za bardzo nie kumam bo rozrzut jest ogromny: 300, 16, 30, 15, 17 ppm.
Gdzie szukać przyczyn takiego wysokiego poziomu CO ?

qbaty:
Googlając w poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie znalazłem taka tabelkę:
http://www.w114-115.org.pl/forum/cms_view_article.php?aid=18
Według niej przyczyną może być "za małe ciśnienie sterujące na ciepło" (chodzi o wtrysk paliwa).
Tezę tą zdają się potwierdzać inne objawy z tabelki, które obserwuję u mojego kocurka:
- za duże zużycie paliwa (tego problemu chyba nigdy nie uda się rozwiązać ;) )
- nierównomierna praca na biegu jałowym rozgrzanego silnika,
- ciepły silnik trudno uruchomić - tzn. zdarza mu się przygasać zaraz po uruchomieniu.

No dobra, zakładając słuszność tej tezy, dalej jestem w punkcie wyjścia ;) Tzn. nie wiem gdzie szukać przyczyn...

V12:
Z takich popularnych usterek: przepływomierz; wtryskiwacz rozruchowy moźe przeciekać; uszkodzony regulator ciśnienia paliwa

P.S. w S3 nie ma K-jetronica

qbaty:

--- Cytat: jagoholic w Czerwiec 23, 2008, 17:13:54 pm ---Z takich popularnych usterek: przepływomierz; wtryskiwacz rozruchowy moźe przeciekać; uszkodzony regulator ciśnienia paliwa

--- Koniec cytatu ---
A na jakie czynności serwisowe przekładają się te usterki (tzn. co trzeba sprawdzić/wymienić)? Dopytuję się tak na wszelki wypadek, gdyby mój mechanik (który z pewnością nie specjalizuje się w Jagach ;) ) miał problem z takimi szczegółami.


--- Cytat: jagoholic w Czerwiec 23, 2008, 17:13:54 pm ---P.S. w S3 nie ma K-jetronica

--- Koniec cytatu ---
Tak własnie myślałem - w dokumentacji znalazłem, że to Jetronic L. K-jetronic był chyba mechaniczno-elektroniczny, a jak jest z Jetronic L, czym się od niego różni ?

A tak jeszcze na marginesie, a propos mechaników - jeżdzę z moim kocurem do małego warsztaciku, który mam za rogiem - sam warsztat nie robi najlepszego wrażenia, ale mechanik (i właściciel w jednej osobie) jak na razie sobie radzi, nie naciąga mnie na niepotrzebne naprawy i nie krzywi się na mój widok (jeszcze ;) ). Z ciekawości podjechałem dziś do innego warsztatu, podobnego kalibru i opowiedziałem o moim problemach - mechanik wyszedł przed warsztat i jak zobaczył kocura to mówi: "Eeeee, panie, takich wynalazków to my nie robimy...".  :-thumpdown

V12:
Najlepiej sprawdzić w/w elementy podmieniając na sprawne, pożyczone z innego Jaga (najlepiej za zgodą właściciela)  ;)

Co do wtrysku, to najogólniejszy podział wygląda tak:
K-jetronic - wtrysk mechaniczny
KE-jetronic - wtrysk mechaniczno-elektroniczny
L-jetronic - wtrysk elektroniczny z przepływomierzem klapowym (taki jest w S3 4.2)
LH- jetronic - wtrysk elektroniczny z przepływomierzem Hot Wire

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej