Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
CHECK ENGINE.......help;)
Jakub32:
A jaki jestr sens podłaczac komuter diagnostyczny skoro szystko jest jak na dłoni. Błąd 26 i 44 to sygnał z sondy lambda o miesznce zbyt ubogiej 26 i zbyt bogatej 44. Jak sobie poczytasz to awaria sondy lambda to ostatnia możliwa przyczyna tego błędu. Zacząc trzeba od układu zapłonowego i przepływomierza. Mi kiedys zapalił się Błąd 26 jak wymieniłem świece na Beru wieloelektrodowe, wróciłem do NGK i problem minął.
richie:
jak napisał Jakub trzeba znaleść przyczynę, pozycję wyżej masz jak i co w kodach OBD,ja stawiam na najprostsze czyli oxygen sensor nie dostaje prądu. Zresetowanie nic nie da bo błąd bedzie sie wczytywał na nowo.
roberturszula:
ta kontrolka zaświeca się również jeśli czujnik położenia wału jest niesprawny.
nowicjusz:
Check sie zaświeci zawsze gdy ktorys z czujniów elektronicznych w silniku wysyła sygnał do ecu będący poza zakresem normalnej pracy i wtedy ecu przechodzi w tzw tryb awaryjny w ktorym moze pomijac pewne odczyty zastepując je innymi jesli producent przewidział taką ewentualność.
No ale jesli juz odczytano błedy lambdy to moze podpytaj sie speców jaki zakres jej pracy jest w chwili obecnej i czy grzałka ma swoją odpowiednią oporność lub tez jej całkowity brak co świadczy o przerwie w jej obwodzie.
richie:
A wy cały czas chcecie Amerykę odkryć, napisałem że w tym dziale jeden temat wyżej jest dokładnie napisane co trzeba zrobić jeżeli wyświetla się ten błąd. Cała filozofia, miernik w łapę i jazda.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej