Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)

x300 - wymiana rozrządu (4,0)

<< < (3/4) > >>

kogutki:
no to zakup komplet uszczelek i sie bierz za glowica i wymiana rozrzadu albo z tym trzeba zyc. tez sie da  ;)

glowa do gory !

Pavel:
podepnę się pod temat, jak wygląda wymiana napinaczy w 4.0 V8? tak profilaktycznie pytam :-W

qbaty:

--- Cytat: qbaty w Marzec 03, 2010, 19:30:36 pm ---Niestety - w moim przypadku wymiana napinacza poprawiła trochę sytuację, ale nie usunęła całkowicie problemu  ::)

--- Koniec cytatu ---
Historia ma swój ciąg dalszy. Kocur akurat stoi w warsztacie celem naprawy mocowań maglownicy. "Poskarżyłem się" mechanikowi, że po wymianie napinacza dalej coś hałasuje podczas rozruchu - auto zostało dokładnie osłuchane i okazało się, że rozrząd się "uspokoił", a to co hałasuje to tulejki rozrusznika. Rozrusznik zostanie wymontowany i poddany przeglądowi.
Co prawda po wymianie napinacza coś się zmieniło, ale ja, siedząc w samochodzie, nie byłem stanie wychwycić różnicy  :-wstyd
Mam nadzieję, że ta historia jednak zmierza już ku końcowi ;)

daniel:
Wiecie może, czy wymiana samego napinacza (rozumiem, że mówicie o górnym) bez rozkręcania połowy silnika da się zrobić w XJ40? Silnik w sumie bardzo podobny?
I jak to robiliscie w X300 - trzeba zdjąc tylko np pokrywe zaworów, czy jest inny sposób?

qbaty:
W x300 trzeba było wyjąć czujnik położenia wałków rozrządu, w xj40 w tym miejscu jest aparat zapłonowy, który jest wyższy, więc na pewno trzeba go zdemontować.

Ważne, żeby zaznaczyć jego pozycję, żeby nie mieć później problemów z uruchomieniem auta.

Zdjęcie pokrywy zaworów jest zalecane, żeby dobrze ustawić tłoczek (wycięcie) napinacza względem łyżki. U mnie mechanik nie zdejmował pokrywy zaworów, posiłkował się rysunkiem z http://www.europeantransmissions.com/Bulletin/DTC-jag/Jag/Jaguar%20Timing%20Chain%20TSB%204.0%20Ltr.pdf (wycięcie powinno być równoległe do strzałki) i lusterkiem ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej