Autor Wątek: CHECK ENGINE.......help;)  (Przeczytany 3505 razy)

Cornea

  • Gość
CHECK ENGINE.......help;)
« dnia: Luty 10, 2010, 17:36:25 pm »
Od jakiegoś czasu zapalał mi się check, ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko było ok, auto jechało normalnie.
Po jakimś czasie zaczął się palić cały czas, silnik na postoju pracował nierówno, a przyspieszanie momentami stawało się mało efektowne.
Po podłączeniu do gniazda diagnostycznego wyświetlił się kod 44
I tutaj mam pytanie, czy po wymianie lambdy kontrolka błędu przestanie świecić, czy trzeba będzie wykasować przez komputer?
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2010, 17:54:09 pm wysłana przez kogutki »

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
CHECK ENGINE.......help;)
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2010, 17:39:52 pm »
rozumiem ze masz xj40 ? do jakiego komputera sie podlaczyles ?

Cornea

  • Gość
Odp: CHECK ENGINE.......help;)
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2010, 18:05:17 pm »
Tak, xj-40 90r
Mam znajomych, którzy serwisują nissana patrola i powiedzieli, że może uda im się sprawdzić przez gniazdo diagnostyczne w czym jest problem. Wg numeru, który się wyświetlił wyszło, że sonda lambda.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: CHECK ENGINE.......help;)
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 10, 2010, 18:14:41 pm »
bo do wtyczke w xj40 na ogol nie da sie podlaczyc byle jaki komputer diagnostyczny, xj40 nie posiada system
OBDII, ale skoro oni cos odczytali to nie w tym rzecz.

aby resetowac obd w xj 40 wlacz zapłon i wyjmij bezpiecznik dla wskaznikow (skrzynka pod podlokietnik),
na ok 30 sek.

Cornea

  • Gość
Odp: CHECK ENGINE.......help;)
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 10, 2010, 18:19:19 pm »
Dziękuję  :)

Jakub32

  • Gość
Odp: CHECK ENGINE.......help;)
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 10, 2010, 18:34:05 pm »
A jaki jestr sens podłaczac komuter diagnostyczny skoro szystko jest jak na dłoni. Błąd 26 i 44 to sygnał z sondy lambda o miesznce zbyt ubogiej 26 i zbyt bogatej 44. Jak sobie poczytasz to awaria sondy lambda to ostatnia możliwa przyczyna tego błędu. Zacząc trzeba od układu zapłonowego i przepływomierza. Mi kiedys zapalił się Błąd 26 jak wymieniłem świece na Beru wieloelektrodowe, wróciłem do NGK i problem minął.

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: CHECK ENGINE.......help;)
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2010, 18:45:29 pm »
jak napisał Jakub trzeba znaleść przyczynę, pozycję wyżej masz jak i co w kodach OBD,ja stawiam na najprostsze czyli oxygen sensor nie dostaje prądu. Zresetowanie nic nie da bo błąd bedzie sie wczytywał na nowo.

roberturszula

  • Gość
Odp: CHECK ENGINE.......help;)
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2010, 21:06:29 pm »
ta kontrolka zaświeca się również jeśli czujnik położenia wału jest niesprawny.

nowicjusz

  • Gość
Odp: CHECK ENGINE.......help;)
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2010, 22:34:55 pm »
Check sie zaświeci zawsze gdy ktorys z czujniów elektronicznych w silniku wysyła sygnał do ecu będący poza zakresem normalnej pracy i wtedy ecu przechodzi w tzw tryb awaryjny w ktorym moze pomijac pewne odczyty zastepując je innymi jesli producent przewidział taką ewentualność.

No ale jesli juz odczytano błedy lambdy to moze podpytaj sie speców jaki zakres jej pracy jest w chwili obecnej i czy grzałka ma swoją odpowiednią oporność lub tez jej całkowity brak co świadczy o przerwie w jej obwodzie.

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: CHECK ENGINE.......help;)
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2010, 23:19:46 pm »
A wy cały czas chcecie Amerykę odkryć, napisałem że w tym dziale jeden temat wyżej jest dokładnie napisane co trzeba zrobić jeżeli wyświetla się ten błąd. Cała filozofia, miernik w łapę i jazda.