Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Skrzynia? Most? Wał napędowy?
Yoohas:
Witam. Mam dość duży problem i mam nadzieję, że mi pomożecie.
Daimler XJ40, 1993 r., 4.0 litra. SKrzynia automatyczna z przyciskiem S/N/1
Pierwszy problem jest taki, że skrzynia przerzuca biegi raz bardzo płynnie, raz bardzo szarpie. Nie ma reguły.
Drugi problem jest taki, że jak ruszam spod świateł i gwałtowniej przycisnę pedał gazu to słychać bardzo mocne uderzenie (taki odgłos, jakby ktoś uderzył wielkim młotem w okolice skrzyni albo mostu - ciężko mi to zlokalizować mimo, że od skrzyni do mostu duża odległość....ale naprawdę nie umiem :)
Trzeci problem jest taki, że powyżej 80 km/h, kiedy skrzynia wrzuci najwyższy bieg, autem zaczyna niemiłosiernie szarpać - tak jakby na sekundę gasł i zapalał, aż mi głowa lata do przodu i do tyłu.
Podjerzewam krzyżąki na wale napędowym.
Most wymieniony niedawno bo huczał - mam założony od x300 i jest obecnie cichutki.
Proszę o porady.
Dzięki.
V12:
Co do szarpania, wymień olej i filtr w skrzyni. Sprawdź również czy nie leje się woda z podszybia na sterownik automatu (pod deską rozdzielczą po prawej).
Stukać mogą np. przeguby, łącznik elastyczny wału lub łożyska łączące obudowę piasty z wahaczem.
Yoohas:
Olej w skrzyni wymieniony - jest czysty, klarowny itp.
Czy mogę prosić o dokładniejszą lokalizacjęsterownika skrzyni?
Dostęp od komory silnika czy od kabiny?
Jaki kształt, kolor?
Dzięki.
PS. Zrobiłem dziś test - samochód szarpie przy obrotach powyżej 2000/min. Wrzuciłem pozycję "2" w automacie i rozpędziłem się do 60 km/h (ok. 2400 obr) - szarpało. Wrzuciłem "3" i rozpędziłem się do 80 km/h - szarpało. PRzy "D" szarpie powyżej 90 km/h
jarek-jerryjag:
sterownik jest po prawej stronie pod schowkiem na dokumenty w poziomie najlepiej odkrecic 4 śruby i od góry polozyc plastykowa folie( gdy wodza kapie z dmuchawy kapie na folie anie na sterownik.
wygląda ze masz problem z walem .wal jest z dwóch czesci pomiedzy jest lozysko w gumie sprawdz czy nie jest oberwane reszta to co pisał jagoholic.
Yoohas:
Witam.
Stukanie usunięte - trzeba było wymienić gumowe tuleje z tyłu zawieszenia. I jest git.
No ale co z tym szarpaniem? Już zaczynam sądzić, że to skrzynia. Olej wymieniony parę dni temu, a stary olej był czyściutki, bez opiłków, nie śmierdział.....
Więc żyję nadzieją, że to nie skrzynia....
A czy w Jaguarach jest coś takiego jak wyważanie wału?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej