Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Serwis 120 tys kilometrów - parę pytań

(1/3) > >>

wiadereczko:







   Witam
Przymierzam się do serwisu. Postanowiłem że zrobię to sam bo cena za tą usługę to koszt jakiś 400 funtów (w czym oryginalne ceny części to jakieś tylko  60 funtów :o) Ale do rzeczy wymieniłem już płyn w chłodnicy + nowy termostat ( miałem małe wycieki spod niego) jak równierz filtr powietrza.

Przymierzam się do wymiany oleju (Castrol Magnatec 5W30 A1) + filter, filtru paliwa i kabinowego.

Parę pytań do was gdyż nigdy nie wymieniałem oleju w aucie i liczę na wasze doświadczenie:

1. Ile oleju potrzeba w rzeczywistości (wg. ksiązki 6l)
2. Czy potrzeba wymienić korek spustowy oleju czy star ujdzie
3. Jak wygląda wymiana samego filtra czy odkręca się samą puszke i wymienia sam wkład czy wymienia się całą puszkę z filtrem
4. Czy cięzko jest odkręcić sam filter oleju (ręcznie) czy trzeba użyc klucza do filtrów
5. Czy jest duża różnica pomiędzy firmowym filtrem a tanimi podróbkami
6. Jak to sprawnie zrobić żeby nie pobrudzić niczego zwłaszcza silnika i wydechu


7. Filtr paliwa jak go szybko i bezpiecznie wyciągnąc


Mam nadzieję że wasze doświadczenie przyda się i nie będę musiał płakać w czasie samodzilnego serwisu :-hehe

Huckleberry:
A kanał gdzies masz, czy będziesz się czołgał z miską pod autem?  ;D Lepiej jedź do Halfordsa, kup dwa 4-litrowe kanisterki Castrola 5W30 (za 29.99 funta sztuka), filtry i inne zamów tanio na stronie Britishparts i jedź do jakiegoś znajomego mechanika, albo kogoś kto ma kanał i zrobi ci to profesjonalnie w pół godzinki za 40 funtów.

wiadereczko:
Olej już mam za 11.33 za dwa litry w Tesco  :). A i mam windę więc nie ma problemu z czołganiem :-V

A co do tej wymiany chciałem sobie to sam zrobić w ramach nauki obsługi samochodu :) Bo jak się samemu o kotka nie zadba to mechanicy ani serwis tym bardziej tego nie zrobią :-wstyd ( sam tego doznałem  na wlasnej skorze niestety :-cry)

A częsci szukałem na stronie Britishpart i na Ebay.co.uk i w sumie to wyszło taniej przez Ebay

Innowierca:
Przy wymianie filtra paliwa najprawdopodobniej zapowietrzy Ci się układ. Żeby tego uniknąć, przed włożeniem nowego filtra zalej go paliwem. Wtedy może nawet od razu odpali  :-za

pablo:
kolego moja rada jest nastepujaca

popros jakiegos kumpla ktory przynajmniej raz w zyciu zmienial olej , w czym kolwiek co ma silnik spalinowy , kup mu z 2 browary i niech cie poinstruluje
nie wymieniaj obudowy od filtra, jak i korka spustowwego , oba te elementy beda ci tak samo dlugo sluzyc jak reszta auta
odpisuje ale nie mam do konca pewnosci czy te pytania to nie zart heheh  :-tylko

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej