Autor Wątek: Podloga  (Przeczytany 3519 razy)

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Podloga
« dnia: Styczeń 14, 2010, 22:13:05 pm »
Czesc.
Moj wlasny XJ40 oblal dzis przeglad. Jak sie okazalo mam dwie spore dziury tak pewnie na dlugosci kolo 20cm-30cm po obu stronach zaraz pod glosnikami w przodnich drzwiach. Dziury sa na laczeniach samej podlogi z progami. Rdza zjadla tam wszystko na wylot i generalnie po zimie mam wode w srodku przez te dziury.
Dziwna sprawa bo na samej podlodze, bagazniku, nadkolach, i generalnie calej gorze a moze i calym aucie nie ma nawet najmniejszej plamki rdzy czy nawet babla wiec to niespodzianka. Mialem kilka innych XJ40 i jesli juz byla jakas rdza to na pewno nie tam.
Mechanik powiedzial ze to okolo 2 dni pracy i chce za to kupe pieniedzy. Norma w UK.
To co zrobi to tyle co wytnie co nie co i dospawa nowej blachy.
Zastanawiam sie czy nie lepiej wybrac sie na urlop do domu autem i zrobic podloge porzadnie.
Pytanie jest jak sie to mniejwiecej przedstawia cenowo w Polsce. Mysle tu o wespawaniu nowych blach, piaskowaniu i pomalowaniu u jakiegos blacharza.
Trzeba by bylo tez wyciagnach wszystko ze srodka.
Generalnie to wizualnie chyba najlepszy XJ40 jaki mialem/widzialem, silnik,skrzynia, etc jak w nowym aucie wiec ciezko mi by bylo sie go pozbyc a tu niestety taki psikus :)
To ile mniejwiecej kosztowalo by zrobienie podlogi w jaguarze tak bym byl z niej zadowolony?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Podloga
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2010, 22:33:54 pm »
smutna sprawa. tak na "oko" to trudno o kosztach, a i w jakosci wykonaniu i w polityke cenowa warsztatow
sa sporo roznice. najlepiej zrob zdjec, powiedz w jakich okolicach Polski szukasz blacharza i zobaczymy
dalej.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Podloga
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 14, 2010, 22:55:41 pm »
Szukalbym czegos na Podlasiu wiec pewnie taniej jak w centralnej czy zachodniej.
Dziury sa w miejscu gdzie bok podlogi konczy sie i laczy z progiem akurat pod glosnikiem w przednich drzwiach i tak do tylu pewnie do 30-40cm trzeba byloby wyciac. Sam kant jest najwieksza dziura. Problem jest taki ze trzeba caly srodek wywalic by w ogole do tego sie dostac, lacznie z tapicerka na rogach. Sprobuje ja usunac jutro i moze sie da to zobaczyc lepiej. O dziwo tak jak pisalem, sama podloga pod dywanem i od dolu i pod dywanikami jest w stanie bardzo dobrym. Widzialem wszystko jak auto stalo na podnosniku, sprobuje jutro zrobic jakies zdjecie.
Generalnie chca za robote conajmniej 400GBP. Auto warte z 1200-1500GBP wiec to calkiem sporo a podejrzewam ze za 2000PLN w Polsce to podloge bym mial pewnie cala nowa.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Podloga
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 14, 2010, 23:00:18 pm »
kwestja jeszcze taka, czy angielski MOT uzna taka naprawe. jak bedziesz mial fotek to wyslij i staramy
sie o wyceny w "centralnej Polski" a moze ktos zna zaufanego blacharza w "tanszych rejonach"

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.292
Odp: Podloga
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2010, 11:44:54 am »
No, nie wiem czy w PL zrobisz to wiele taniej. Z opisu wynika, że roboty całkiem dużo. Myślę, że cena 2000 PLN nie jest wygórowana.

Aby obniżyć koszty możesz rozbroić auto samodzielnie. Jak ostatnio tak zaoszczędziłem ponad 1500 zł w przypadku malowania całego auta.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

naughtycat23

  • Gość
Odp: Podloga
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2010, 12:53:31 pm »
400 GBP to dobra cena za 2 tys w Warszawskim ciezkobyloby znalezc kogos kto podjalby sie pracy druga kwestia jest taka ze robota niekoniecznie musalaby byc zrobiona fachowo jescze malowanie,wymontowanie i zamontowanie srodka - zrob to lepiej w UK w Polsce liczac na szczescie mozna sie przliczyc  :-V

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Podloga
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2010, 16:27:30 pm »
Wyciagnalem caly srodek. Z pomoca mlotka i srubokreta pozbylem sie calej rdzy i zrobilem 5 ladnych dziur :) 2 duze i 3 male.
Wrzuce pozniej zdjecia to sami ocenicie. Jako laik jesli chodzi o blacharke powiem ze nie wyglada to tak zle jak na poczatku myslalem. Robilem dziure do miejsca w ktorym blacha byla juz cala w porzadku i we dwie dziury trzeba bedzie wespawac dwa kawalki blachy, mniejwiecej 15 x 30  i 3 pozostale dziury to juz male kawalki 10 na 15. Sama rama jest jak najbardziej w porzadku. Cala podloge praktycznie wystukalem. Poza tymi miejscami jest okej. Z dolu trzeba bedzie same boki zeskrobac i pomalowac, reszta farby z pod spodu jest okej bo blacha pod nia jest czysta. Sama rdza poszla w miejscach gdzie podloga laczy sie z rama i od gory jest pokryta jakas pianka. Niestety pod nia nie ma zadnej farby(malowane po tej piance) i podejrzewam ze to przez to. Fatalne wrecz wykonanie.
Pojezdze po miescie ze zdjeciami i popytam za ile zrobia same spawanie, cala reszte zrobie sam.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Podloga
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2010, 19:10:59 pm »
Pare zdjec zalaczam po mojej pracy z mlotkiem i srubokretem. Dziury koncza sie w miejscu gdzie blacha jest okej juz. Poza tym bylem w paru miejscach, samo spawanie to koszt 70GBP, jak beda musieli wycinac i blache sztukowac to 200GBP. Jeszcze sie nie zdecydowalem czy sam powycinam czy dam im to zrobic.
Najgorsze miejsca pod ta wlasnie pianka czy sylikonem na laczeniach i od nich idzie dalej.
Z dolu pomaluje boki sam, reszta trzyma sie porzadnie.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Podloga
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 20, 2010, 10:24:29 am »
Pojechal do mechanika i bedzie £atal. Mialo byc 200 a cos juz wspominal o 300 wczoraj bo i to chce dolozyc i tamto. Jestem troche zawiedziony, na dzis dzien kupilbym sam, MIGa 150A od Sealey za niecale 200, pare arkuszy blachy do auta za 10 i wycinarke od boscha za 100. Za cene roboty tyle narzedzi w domu na stale i sam bym zrobil i mial spokoj.
Chyba jeszcze przez miesiac bede sobie wypominal. Nastepnym razem bede madrzejszy.

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: Podloga
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 20, 2010, 14:00:00 pm »
to nie jest takie proste, 300 funtów to nie majątek. blachy nie możesz tak sobie spawać łatkami, są tam wzmocnienia, trzeba spawać po fabrycznych spawach, jeżeli gość ma pojęcie to warto to zostawic specjaliście, generalnie to powinieneś wypruć cały środek, blacha powinna być spawana od strony drzwi jeszcze powyżej wiązki na zakładce, to naprawde nie jest takie hop siup. Napisałeś że za miga 200 dolicz jeszcze butle i drut i maskę.

Pozdrawiam

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Podloga
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 20, 2010, 16:14:09 pm »
Mala butla i drut byly juz wliczone w koszt miga. Nie ma to jak eBay :) Drutu nie duzo ale na to by akurat wystarczylo. Zdaje sobie sprawe ze to nie takie hop siup, spawarke trzymalem w reku raz w zyciu, ale to bylaby sama satysfakcja no i do tego narzedzia by zostaly w domu co jest chyba najwazniejsze :) Nie chodzi tu o sama sume. Nawet Haynes mowi jak wstawiac blache w latach w tym Jaguarze.
 Zreszta sam robilem wszystko i w tym i w poprzednich jaguarach poczynajac od zarowki i blowerach przez uszczelniacze po uszczelke pod glowica. Ot takie uzaleznienie samochodowe. Caly srodek przed oddaniem sam usunalem, bede mial powod by oddac dywaniki do czyszczenia.
W tych miejscach zadnych wzmocnien nie ma w zasadzie(spaw do progu i belki i poprzecznej, a reszte do samej podlogi), powyzej wiazki nic nie bylo oryginalnie spawanego. Ta podloga jest tylko tyle co spawana od dolu przy progu, a to od gory to nawet nie spaw a jakis zwykly stwardnialy sylikon czy pianka. Tyle tylko co wyglada jak spaw. Wystarczy zedrzec go srubokretem i od razu taki psikus.
Tak w ogole na JDHT mozna dostac cale nowe panele do 40 za 18.11GBP.
Poza tym znalazlem pod tapicerka przy rozbieraniu :
Splaszczona paczke malboro(podejrzewam ze z 10 lat)
Chyba z 8 funtow w monetach, najstarsze z 70 lat  :)
Baterie
Bryloczyk Jaguara
resztki szyby
wizytowki
i inne pierdoly.

Tak poza tematem, jak u was spalanie w 40? Moj 3.2 ostatnio po miescie palil lepiej niz Omega 2.0 szwagra. W jezdzie mieszanej z ciezka noga czesto, palil 12l-13l(ok 23mpg) a to w sumie zima. Podobno najlepiej da sie dojechac na dlugiej trasie do 29mpg przy okolo 65-72mph a to juz jest sporo ponizej 10l na 100km. Udalo sie komukolwiek z was dojsc do takich wynikow?

Offline walec

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.277
Odp: Podloga
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 23, 2010, 16:48:56 pm »
troche nie w temacie ale u mnie rekord to 9.5 litra (4.0)
'XJR XJ40