Autor Wątek: x308 - napinacze rozrządu  (Przeczytany 5639 razy)

qbaty

  • Gość
x308 - napinacze rozrządu
« dnia: Grudzień 29, 2009, 09:56:15 am »
Pytanie laika - czy jest jakiś prosty/nieinwazyjny sposób sprawdzenia jakie napinacze rozrządu (plastik/metal) są zamontowane w V8 ?

nowicjusz

  • Gość
Odp: x308 - napinacze rozrządu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 29, 2009, 10:05:54 am »
dzwoniąc do serwisu i podając numer vin  ?????? ??????

qbaty

  • Gość
Odp: x308 - napinacze rozrządu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 29, 2009, 10:09:53 am »
Chyba nieprecyzyjnie się wyraziłem  :-wstyd
Mowa jest o XJ8 4,0 z początków produkcji (1998), czyli fabrycznie na pewno były plastiki. Aktualny właściciel nic w tym temacie nie robił, ale nie ma pewności, czy poprzedni właściciel ich nie wymienił. Bardziej mi chodziło o badanie organo-leptyczne ;)
Ale oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić w rejestrach ASO  :-thank

maxdzax

  • Gość
Odp: x308 - napinacze rozrządu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 29, 2009, 13:32:31 pm »
Ostatnio sam stanąłem z tym wyzwaniem oko w oko, mam mod. z 1999 roku wymieniałem cały rozrzad profilaktycznie, ale tez ze wzgledu na niepokojace głosy dochodzace z silnika, i powiem ci kolego ze gdybym tego nie zrobił to mał bym posilniku jeszcze 2 3 miechy. Wszystkie napinacze dolne i górne sa z teflonu niestety on peka, moje były juz całe sponiewierane a jeden był nieco luzny, konsekwencje urwania takiego napinacza beda opłakane, teflon wytrzymje raptem jakies 200 000 a potem profilaktycznie trzeba powimieniac napinacze łyzwy górne i dolne łańcuchy i dobrze jest tez wymienic tryb vvti, po takim zabiegu masz swiety spokuj. Nie jest to tanie. koszt z robocizna jakies 5000 do 6000 ale warto, efekt pracy a w zasadzie jego poprawa w moji jagu jest ogromna, wczesniej borykałem sie z dziwnymi problemami jak nadmierne spalanie, non stop palacy sie check engine ecetera, nawet potrafił zgasnac sam, dolny lewy napinacz był w opłakanym stanie listwy prowadzace wytarte do granic mozliwosci niewspominajac o uszczelkach, tyeraz po wymianie z metalowymi napinaczami i nowej generacji listwami rozrzad powinien byc bezobsługowy i posłuzyc dłuuugie lata. wiec nie zastanawiaj sie wogule. jak umiesz sam wymienic to chwała zato ja musiałem pojechac do aso, ale sam załatiwiłem czesci w british parts co uk. Jakosc pracy silnika wtedy a teraz to  niebo a ziemnia:-)
Pozdrawiam
Max

Offline Feler

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 231
Odp: x308 - napinacze rozrządu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 29, 2009, 14:13:54 pm »
Hej!
Jestem po wymianie rozrządu, który nie kosztował mnie aż tyle - sam uczestniczyłem w pracach przy wymianie wraz z doświadczonym mechanikiem - zajeło nam to ok 8h pracy, ale warto było :)
Piszesz:
i dobrze jest tez wymienic tryb vvti, po takim zabiegu masz swiety spokuj. Pozdrawiam
Max
no i drapie sie w głowę - co to tryb vvti...?  :-wstyd  :-help
Najgorsze s± skrajno¶ci...
XJ40 - Sovereign'87 - by³ :(, X308 - Daimler Long'99 - jest :)

maxdzax

  • Gość
Odp: x308 - napinacze rozrządu
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 29, 2009, 17:40:03 pm »
Tryb zmiennych fazy rozrzadu. To taki trybik który jest na samym dole nachodzi na niego taka uszczelka czarna z czerwonym rantem w srodku. widac go dopiero po zdjeciu przednich pokryw i zdemontowaniu dolnych łancuchów, jesli to mlenstwo ma jakies luzy lub co gorsza wytarte zabki zacznaja sie problemy z prawidłowym otwieraniem zaworów, tj ich przedwczesnym lub zbyt puznym otwarciem. Przy wymianie rozrzadu warto na tego surczybyka zwrucic uwage, choc niezawsze zaleca sie jego wymiane.

nowicjusz

  • Gość
Odp: x308 - napinacze rozrządu
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 29, 2009, 18:53:11 pm »
no ale jak tego feller niemogł wiedzieć  :-gwizd

Offline Feler

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 231
Odp: x308 - napinacze rozrządu
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2009, 12:49:30 pm »
no ale jak tego feller niemogł wiedzieć  :-gwizd
Sam sie zastanawiam...  :-gwizd Tylko myslałem że za prawidłową zmianę faz rozrządu odpowiedzialny jest zespół krzywek osadzony na końcu wałka rozrządu - tzw. wariator faz rozrządu - to dość spore urządzenie, którego nie przeoczyłem - ba, nawet jeden zdiagnozowałem jako nie dokońca poprawnie pracujący, co zapewne będzie kolejną okazja by na wiosnę pogrzebać w silniku i go wymienić. Jakis czas temu zadałem pytanie o to ustrojstwo ale bez echa... http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,3960.0.html
Najgorsze s± skrajno¶ci...
XJ40 - Sovereign'87 - by³ :(, X308 - Daimler Long'99 - jest :)

nowicjusz

  • Gość
Odp: x308 - napinacze rozrządu
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2009, 14:04:39 pm »
niema w tym nic skomplikowanego a wystarczy tylko troszke pomysleć dlaczego sie zacina bo takie własnie usterki są z tym związane.

Offline Feler

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 231
Odp: x308 - napinacze rozrządu
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 31, 2009, 12:46:03 pm »
niema w tym nic skomplikowanego a wystarczy tylko troszke pomysleć dlaczego sie zacina bo takie własnie usterki są z tym związane.
No tak, ale jak ogólnie wiadomo, większość stałych bywalców tego szacownego forum, w przeciwieństwie do nowicjuszy ;), ma wieczne problemy z myśleniem, nawet troszeczkę  :-gwizd. Problem w tym że w przypadku prostego urządzenia, którego działanie polega na współpracy 2 elementów nachodzacych na siebie, działanie takiego urządzenia jest "zero-jedynkowe" - albo te 2 elemnty ze soba współpracują więc urządzenie działa, albo nie współpracują i wtedy, co logiczne, nie działa. Nie ma tam mozliwości jakiejś regulacji, więc moje przypuszczenia sa takie że nastąpiło wytarcie/zatarcie jednej z krzywek (rodzaj koła ślimakowego), więc raczej takie elemnty się wymienia a nie naprawia? Ale wracając do początku - to nie moja skromna osoba ma na tyle obycia z tak zaawansowaną techniką, by jednoznacznie postawić prawidłową diagnozę, stąd nieskromnie zadaje pytania, szukam odpowiedzi, przeglądam fora, czytam książki itp licząc na akceptacje mojego postępowania w środowisku, w którym się poruszam...
Heh :) cytując mistrza "Ale mecyje w Opolu zaśpiewałem..."  :-hehe
Najlepszego na n.r. 2010!!
Najgorsze s± skrajno¶ci...
XJ40 - Sovereign'87 - by³ :(, X308 - Daimler Long'99 - jest :)

naughtycat23

  • Gość
Odp: x308 - napinacze rozrządu
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 31, 2009, 13:47:05 pm »
Pytanie odnośnie trybu VVTI - w jakich silnikach Jaguara występuje ???? VVTI występuje ale w Japońcach nie pamiętam albo Toytoa albo Honda pierwszy raz slysze o tego typu technologii w Kotach ???? Happy new Year in advance  ;D

tomz

  • Gość
Odp: x308 - napinacze rozrządu
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 31, 2009, 19:42:08 pm »
to tylko kwestia nazewnictwa - naughtycat23
4.0 x308 ma zmienne fazy rozrządu, a jak je sobie Jaguar nazywa, to nie ma znaczenia  ;)
za 4h i 18min wystrzelą szampany!!!!!!!!!!  ;D WSZYSTKIEGO DOBREGO!