Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)

x308 - napinacze rozrządu

(1/3) > >>

qbaty:
Pytanie laika - czy jest jakiś prosty/nieinwazyjny sposób sprawdzenia jakie napinacze rozrządu (plastik/metal) są zamontowane w V8 ?

nowicjusz:
dzwoniąc do serwisu i podając numer vin  ?????? ??????

qbaty:
Chyba nieprecyzyjnie się wyraziłem  :-wstyd
Mowa jest o XJ8 4,0 z początków produkcji (1998), czyli fabrycznie na pewno były plastiki. Aktualny właściciel nic w tym temacie nie robił, ale nie ma pewności, czy poprzedni właściciel ich nie wymienił. Bardziej mi chodziło o badanie organo-leptyczne ;)
Ale oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić w rejestrach ASO  :-thank

maxdzax:
Ostatnio sam stanąłem z tym wyzwaniem oko w oko, mam mod. z 1999 roku wymieniałem cały rozrzad profilaktycznie, ale tez ze wzgledu na niepokojace głosy dochodzace z silnika, i powiem ci kolego ze gdybym tego nie zrobił to mał bym posilniku jeszcze 2 3 miechy. Wszystkie napinacze dolne i górne sa z teflonu niestety on peka, moje były juz całe sponiewierane a jeden był nieco luzny, konsekwencje urwania takiego napinacza beda opłakane, teflon wytrzymje raptem jakies 200 000 a potem profilaktycznie trzeba powimieniac napinacze łyzwy górne i dolne łańcuchy i dobrze jest tez wymienic tryb vvti, po takim zabiegu masz swiety spokuj. Nie jest to tanie. koszt z robocizna jakies 5000 do 6000 ale warto, efekt pracy a w zasadzie jego poprawa w moji jagu jest ogromna, wczesniej borykałem sie z dziwnymi problemami jak nadmierne spalanie, non stop palacy sie check engine ecetera, nawet potrafił zgasnac sam, dolny lewy napinacz był w opłakanym stanie listwy prowadzace wytarte do granic mozliwosci niewspominajac o uszczelkach, tyeraz po wymianie z metalowymi napinaczami i nowej generacji listwami rozrzad powinien byc bezobsługowy i posłuzyc dłuuugie lata. wiec nie zastanawiaj sie wogule. jak umiesz sam wymienic to chwała zato ja musiałem pojechac do aso, ale sam załatiwiłem czesci w british parts co uk. Jakosc pracy silnika wtedy a teraz to  niebo a ziemnia:-)
Pozdrawiam
Max

Feler:
Hej!
Jestem po wymianie rozrządu, który nie kosztował mnie aż tyle - sam uczestniczyłem w pracach przy wymianie wraz z doświadczonym mechanikiem - zajeło nam to ok 8h pracy, ale warto było :)
Piszesz:
--- Cytat: maxdzax w Grudzień 29, 2009, 13:32:31 pm --- i dobrze jest tez wymienic tryb vvti, po takim zabiegu masz swiety spokuj. Pozdrawiam
Max
--- Koniec cytatu ---
no i drapie sie w głowę - co to tryb vvti...?  :-wstyd  :-help

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej