Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Strona główna
Pomoc
Zaloguj się
Rejestracja
FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
»
Dział Techniczny
»
XJ Seria I do III (1968-92)
»
Zima
« poprzedni
następny »
Drukuj
Strony: [
1
]
2
Do dołu
Autor
Wątek: Zima (Przeczytany 8678 razy)
adams
Gość
Zima
«
dnia:
Grudzień 16, 2009, 18:24:26 pm »
Jak Szanowni koledzy przygotowali sie do zimy?
Ja pierwszy raz trzymam jaga na zewnatrz
Dzisiej odpalilem maszyne, bez problemow, ale po dluzszej jezdzie stwierdzm ze trzeba zaslonic chlodnice, starym sposebem, czyli kawelek tektury pomiedzy chlodnice a gril
Troche to podnioslo temperature i o to chodzilo
.Inzynierowie chyba zapomieli o niskich temperaturach, mysle ze cal czs silnik w takiej sytuacji bylby nie do grzany. Temeratura w kabinie terz mogla byc lepsza
. Suma sumarum w lecie grzeje a w zimie nie
Jak to wyglada u Was?
poz adams
Zapisane
richie
Forumowicz Executive
Wiadomości: 443
Odp: Zima
«
Odpowiedź #1 dnia:
Grudzień 16, 2009, 18:49:22 pm »
coś masz nie tak, powinien normalnie sie nagrzać po kilku minutach. Wymieniałeś termostaty?
Zapisane
adams
Gość
Odp: Zima
«
Odpowiedź #2 dnia:
Grudzień 16, 2009, 19:41:13 pm »
Wiesz ze nie pomyslalem o termostacie, ale skoro w lato pracowal normalnie to w zime wydaje sie ze powinien dzialac jeszcze lepiej, popraw jezeli sie myle?
Zapisane
MATriX335
Zboczeniec Klubowy
Forumowicz Sovereign
Wiadomości: 859
Odp: Zima
«
Odpowiedź #3 dnia:
Grudzień 16, 2009, 19:49:06 pm »
Może zablokował ci się otwarty duży obieg chłodzenia i dla tego nie dogrzewa?
Zapisane
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l
richie
Forumowicz Executive
Wiadomości: 443
Odp: Zima
«
Odpowiedź #4 dnia:
Grudzień 16, 2009, 20:22:44 pm »
jak kolega napisał jeżeli się zawiesił to latało na okrągło, tam sa dwa termostaty wystarczy żeby jeden był padnięty i już złe info idzie, sprawdź też czyjnik zasysanego powietrza to ten na lewej obudowie filtra powietrza, możesz sprawdzić jego oporność miernikiem
Zapisane
adams
Gość
Odp: Zima
«
Odpowiedź #5 dnia:
Grudzień 16, 2009, 22:09:45 pm »
Sprawdze termostaty!
A tak apropo to za co odpowiada ten czujnik powietrza, jaki moze miec wplyw na prace silnika? Przy okazji wydaje mi sie ze jak odpala na ssaniu to ma za duze obroty, ponad tysiac, moze ten czujnik jest zly. To chyba ostatnia zecz jaka jeszcze nie sprawdzalem!
poz adams
Zapisane
richie
Forumowicz Executive
Wiadomości: 443
Odp: Zima
«
Odpowiedź #6 dnia:
Grudzień 17, 2009, 00:35:11 am »
ok, najpierw napiszę po angielsku tak jak to mam w manualu:
The air temperature sensor is a temperature-sensitive resistor. As the ambient (intake) air temperature rises, the electrical resistance decreases, providing an input to the ECU. The ECU use this input as a measure of intake air denisity (as air temperature rises, its density decreases)
Czyli ja rozumiem to tak że ten czujnik podaje do ecu temperature zasysanego powietrza.
Zapisane
qbaty
Gość
Odp: Zima
«
Odpowiedź #7 dnia:
Grudzień 17, 2009, 08:08:26 am »
Może zacznijmy jeszcze raz - adamsowi nie nagrzewa się silnik. Ja by szukał raczej przyczyny w termostacie. Uszkodzony termostat zazwyczaj nie domyka się, pozwalając chłodziwu krążyć w układzie. Latem mogłeś nie zauważyć problemu, bo przy wyższych temperaturach otoczenia chłodziwo grzeje się szybciej, a termostat i tak otwiera.
Jeśli chodzi o czujniki to służą one do sterowania ECU i ich wpływ na temperaturę silnika jest raczej nikły. Przy niedogrzanym silniku i niskiej temperaturze zewnętrznej ECU podaje bogatszą mieszankę i stąd podwyższone obroty (i pewnie spalanie
).
Ja bym zaczął od termostatów i dopiero, gdy silnik będzie się prawidłowo nagrzewać, a problem podwyższonych obrotów by nie ustąpił, zabrałbym się za czujniki temperatury.
Zapisane
adams
Gość
Odp: Zima
«
Odpowiedź #8 dnia:
Grudzień 17, 2009, 08:56:16 am »
I tak zrobie!
Dzeki Wszystkim
poz adams
Zapisane
richie
Forumowicz Executive
Wiadomości: 443
Odp: Zima
«
Odpowiedź #9 dnia:
Grudzień 17, 2009, 12:49:29 pm »
dlatego pierwsze co napisałem to termostaty, kup sobie od razu 2 w intercarsie, są tanie jakoś po niecałe 30 zeta wychodziło. Problem mozesz mieć przy zmianie, zazwyczaj obudowy są już schrupane i trzeba montować je na silikon.
«
Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2009, 12:52:50 pm wysłana przez richie
»
Zapisane
KRISS
Forumowicz Daimler
Wiadomości: 1.089
Odp: Zima
«
Odpowiedź #10 dnia:
Grudzień 17, 2009, 17:01:46 pm »
30 zetów... to słono
Zapisane
adams
Gość
Odp: Zima
«
Odpowiedź #11 dnia:
Grudzień 17, 2009, 20:24:20 pm »
Dzeki!
Tak apropo to o jaki termostat trzeba pytac, do jaga V12 czy do fiata sienny 1.2
domyslam sie ze sa podobne
poz adams
Zapisane
richie
Forumowicz Executive
Wiadomości: 443
Odp: Zima
«
Odpowiedź #12 dnia:
Grudzień 17, 2009, 21:05:15 pm »
jest na wprost firmy wahler.
Zapisane
nowicjusz
Gość
Odp: Zima
«
Odpowiedź #13 dnia:
Grudzień 18, 2009, 00:12:20 am »
tylko kup sobie uszczelke w prawie w płynie-ot taki specjalny klej do własnie wklejania termostatów itp
np. Reinzosil ktory sprawdza sie w temperaturach do +300 stopni a po zastygnięciu tworzy sie z niego uszczelka
Zapisane
adams
Gość
Odp: Zima
«
Odpowiedź #14 dnia:
Grudzień 19, 2009, 10:24:18 am »
Dzeki!
Narazie czeka mnie odsniezanie
Oczywiscie wszystko to bedzie zrobione z cala starannoscia techniczna zgodnie z procedurami fabrycznymi Jaguara
poz adams
I przy okazji Wesolych Swiat Bozego Narodzenia dla wszystkich forumowiczy i ich Rodzin
Zapisane
Drukuj
Strony: [
1
]
2
Do góry
« poprzedni
następny »
FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
»
Dział Techniczny
»
XJ Seria I do III (1968-92)
»
Zima