Autor Wątek: pasek klinowy, alternator  (Przeczytany 57146 razy)

Godan

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 22, 2009, 17:17:24 pm »
No i kłopot. Odebrałem samochód po naprawie alternatora i nadal jest bagno. Powiedzieli że sprawdzili alternator podłączyli i nadal był wysoki prąd. Sprawdzili z nowym alternatorem i nadal taki wysoki. Powiedzieli mi że muszę założyć akumulator WAPNIOWY bo takowy daje mniejszy prąd. Zadzwoniłem do Jaguara w Warszawie i na podstawie numeru nadwozia podali: Jaguar X-Type 2,5 benzyna - AKUMULATOR WAPNIOWY 80 Ah. U dealera Forda zwątpili, że taki duży i nie mają takich. Dzwoniłem potem do dealera żeby jeszcze raz zobaczyli i nie ma inaczej musi być 80 AH.
Może stąd mamy tyle kłopotów z alternatorami i panelami, ekranami LCD bo mamy złe akumulatory!!???Co wy na to?????????????????Piszcie.

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 22, 2009, 18:28:50 pm »
Ja gdy tydzień temu wymieniałem akumulator (wtedy właśnie okazało się, że jest zbyt duże napięcie i alternator poszedł do naprawy) to facet w "serwisie akumulatorowym" powiedział, że do mojego wozu to 80Ah by wypadało zamontować.
Jeszcze nie sprawdzałem z naprawionym alternatorem napięcia.

Godan

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 22, 2009, 21:22:26 pm »
hehehe czyli jedziemy tak samo. Uważaj teraz na ten alternator. Widać te akumulatory wapniowe 80 Ah to taki ,,mały,, ale istotny problem. Mogli chociaż jakoś - jako firma Jaguar przyklejić  naklejkę z napisem: tylko akumulatory 80 ah i wielu ludzi oszczędziłoby, kasę a ja na pewno panel sterowniczy i masę nerwów. Tak akumulator który kupiłem nie nadaje się, a jeszcze będę musiał ruszać tą elektronikę prawdopodobnie spaloną.

Godan

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 23, 2009, 13:17:54 pm »
Wymieniłem akumulator na 80 Ah tak jak przystało na X-Type i...nadal 15 V na akumulatorze.Facet oe elektroniki powiedział mi że nie załozy mi nowej matrycy w ekranie panelu sterującego gdy nadal będzie takie wysokie napięcie. Byłem umówić się u kolejnego elektryka powiedział że to może być regulacja w komputerze do ustawienia. pozostaje mi teraz czekać , bo umówiłem się po Nowym roku. Jeżeli to nie pomoże to sam nie wiem co.

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 23, 2009, 14:39:58 pm »
Dzisiaj podjechałem do elektryka by po tych wszystkich wymianach i naprawach sprawdził napięcie. Pokazuje 15.08 i nic nie zrobisz. Sterownik w komputerze jest tak ustawiony by dawał takie napięcie i już.
Co możesz zmienić?
co zrobić?
wszystko co odpowiada za napięcie sprawdzone lub wymienione i pokazuje 15.08. Widocznie taka jego "uroda". Mój jeździł 7 lat z firmowym aku i nic się nie działo. Dopiero przy wymianie baterii wyszło, że alternator coś może nie domaga. I tak było bo wymieniono w nim "diody".

Godan powiedz jak on chce ci w komputerze zamieszać? Jak chce to zrobić?

pablo

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 23, 2009, 16:10:13 pm »
a ja mysle ze oboje sie mylicie , mialem identyczne objawy , za duze napiecie na akumulatorze , czasem az swiatla pylgnely , na szczescie nic mi sie nie popalilo, elektryk walczyl 3 dni, wyminil jakas tam listwe i regulator napiecia , no i wszystko jest w porzadku , zadnych problemow , ladowanie jak trzeba

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 23, 2009, 16:44:32 pm »
a ja mysle ze oboje sie mylicie , mialem identyczne objawy , za duze napiecie na akumulatorze , czasem az swiatla pylgnely , na szczescie nic mi sie nie popalilo, elektryk walczyl 3 dni, wyminil jakas tam listwe i regulator napiecia , no i wszystko jest w porzadku , zadnych problemow , ladowanie jak trzeba

to jakie masz teraz ładowanie? ile?

robertth

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 23, 2009, 20:58:42 pm »
a ile powinno wynosić prawidłowe napięcie ładowania w Jagu?
bo z tego co wiem to powinno być wyższe, tak około 14,8V  ::)

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 23, 2009, 21:54:30 pm »
czyli 15 da radę!

Godan

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 23, 2009, 22:05:15 pm »
Przy 15 elektronik powiedział że nie wymieni mi podzespołów panela z Dużym ekranem LCD ( chodzi o matrycę). Powiedział , ze za dużo.

Godan

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 23, 2009, 22:08:23 pm »
No i jeszcze dodam , że prawidłowe napięcie to 14,1 -14,3 w X-Type 2,5tak powiedzieli mi telefonicznie z Jag -Cara

robertth

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 23, 2009, 22:18:27 pm »
No i jeszcze dodam , że prawidłowe napięcie to 14,1 -14,3 w X-Type 2,5tak powiedzieli mi telefonicznie z Jag -Cara
byc może tak jest, 14,8V jest w większości aut, dla tego spytałem jak jest w Jagu, bo są różnice w napięciu ładowania.

A tal na chłopski rozum, to za odpowiednią wartość ładowania odpowiada, jak sama nazwa wskazuje, odpowiada regulator napięcia...
Mogę się mylić, więc proszę o skorygowanie, jeśli jest inaczej
Pozdrawiam

Godan

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 23, 2009, 23:11:29 pm »
Niewatpliwie masz rację. Też chciałbym żeby tak było, bo skąd wtedy przy podłączonym nowym alternatorze napięcie nadal wynosiło powyżej 15 ??????Mam niezly zgryz. Może znajdę dobrego elektryka?!

robertth

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 23, 2009, 23:50:24 pm »
Niewatpliwie masz rację. Też chciałbym żeby tak było, bo skąd wtedy przy podłączonym nowym alternatorze napięcie nadal wynosiło powyżej 15 ??????Mam niezly zgryz. Może znajdę dobrego elektryka?!
a to, że nowy alternator jest sprawny i daje dobrego kopa ;)
regulator ma za zadanie ograniczyć dopływ wiekszego napięcia, niż przewiduje norma, w innym przypadku gdyby go nie było, to poczas każdego dodania "gazu", lampy swieciły by jaśniej, a inne uklady elektryki świeciły by na "czerwono" :)))

Innowierca

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 24, 2009, 07:39:33 am »
Niewatpliwie masz rację. Też chciałbym żeby tak było, bo skąd wtedy przy podłączonym nowym alternatorze napięcie nadal wynosiło powyżej 15 ??????Mam niezly zgryz. Może znajdę dobrego elektryka?!
a to, że nowy alternator jest sprawny i daje dobrego kopa ;)
regulator ma za zadanie ograniczyć dopływ wiekszego napięcia, niż przewiduje norma, w innym przypadku gdyby go nie było, to poczas każdego dodania "gazu", lampy swieciły by jaśniej, a inne uklady elektryki świeciły by na "czerwono" :)))


To działa w obydwie strony. Za niskie napięcie też może być spowodowane popsutym regulatorem. Poza tym są różne alternatory. Są takie, które dają 14V, ja mam np taki w Volvo. Co by się nie robiło, nie pokaże więcej jak 14.2.