Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Kierownica z poduszką powietrzną

(1/4) > >>

jannaf:
Mój model auta ('91) jest wersją sprzed liftingu, tak więc nie posiada jeszcze poduszki powietrznej kierowcy. Przez szczęśliwy okres użytkowania (ostatnie 3 m-ce) nie mogłem przyzwyczaić się do cieniutkiej i słabo leżącej w dłoniach kierownicy. Jej wygląd też jest dla mnie kontrowersyjny, choć przyznaję, że pozwala  na niezakłócone obserwowanie wszystkich wskaźników. Wczoraj udało mi się zakupić kierownicę z modelu '93 z tą wielką poduchą i czterema ramionami. Chcę ją zamontować w moim aucie i w związku z tym mam pytanie: czy ktoś przeprowadził u siebie podobną operację i czy rodzi ona jakieś problemy mechaniczne?
Intryguje mnie również następujące zagadnienie: oglądając nową kierownicę nie zauważyłem żadnych elektrycznych połączeń pomiędzy modułem poduszki a samochodem. Nowa kiera ma tylko blaszki ślizgowe od przycisków sygnału dźwiękowego, który w nowszym modelu przeniesiono z dźwigni kierunkowskazów.
Czy jest możliwe, że czujnik bezwładnościowy uruchamiający poduszkę jest w całości z nią zintegrowany i nie wymaga żadnych części zabudowanych w innych miejscach karoserii?? mówiąc wprost: czy jest możliwe, że poduszka będzie działać ???  Nie przypominam sobie również czy w samochodach z oryginalnie zamontowaną poduszką są jakieś czujniki i kontrolki diagnostyki tego układu??   
 

jannaf:
No to sam sobie odpowiem. Nie da się przełożyć kierownicy bez drobnych modyfikacji, gdyż inaczej wygląda układ sterowania powrotem dźwigni kierunkowskazów. Oczywiście można nic z tym nie robić i wyłączać kierunki ręcznie po każdym ich użyciu, ale to mnie nie satysfakcjonuje. Konieczna przeróbka nie jest jednak specjalnie trudna (choć czasochłonna), więc jak się ze wszystkim uporam, to napiszę czy jest OK. Czekam natomiast na odpowiedzi na temat poduszki, bo tego ustrojstwa nie rozgryzłem.

autoklima:
poduszka nie ma żadnych komputerów sterowników ani czujników jeszt wszystko zintegrowane w ładunku tzn jak kolumna uderzy w odpowiednie miejsce z odpowiednią siła to wywali poduszka

jannaf:
No to super. Za kilka groszy będę miał dodatkową ochronę.

jannaf:
Kierownica przełożona. Montaż wcale nie był łatwy ze względu na konieczność przeróbki układu sterowania dźwignią kierunkowskazów oraz skomplikowany system "zazbrajania" poduszki powietrznej. Układ ma działanie klasycznie mechaniczne i doszedłem do tego, że wybuch poduszki wyzwala wkręcany od tyłu kierownicy metalowy bolec. Żeby nie uruchomić poduszki przypadkowo przy montażu Jaguar zastosował skomplikowany system zapadek i blokadek, które musiałem rozgryźć bo montaż całego modułu poduszki wymaga dokładnie określonej kolejności postepowania. Wykonując jeden fałszywy ruch nie możnaalbo zazbroić poduszki albo wcale jej przykrecić do kierownicy. Może wyważałem otwarte drzwi bo na poduszce jest nalepka która informuje, że instrukcja montażu jest w manualu, ale nie miałem dostępu do książki i poradziłem sobie sam. Sama kierownica nie jest może szczytem piękna i designu, ale zdecydowanie lepiej leży w dłoniach (ma o 0,5 cm większą średnicę)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej