Autor Wątek: Czy warto kupić JAGA X-Type'a  (Przeczytany 33041 razy)

kraq

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 10, 2016, 10:59:50 am »
Jedrzej to ty sobie jeździj Swiftem, nie będę ci odbierał tej przyjemności i wrażeń z jazdy  :)
Laguna - królowa lawet, ktoś tak tu napisał - kumpel z pracy tak podróżuje.
Nad Mondeo kiedyś myślałem,nawet miałem propozycje zamiany na byłą 323f bj ale ford okazał się dość dobrze zaniedbanym mechanicznie.
Omega  :-wstyd
Rozmowa jest ma temat Jaguara.
A chciałem się tylko dowiedzieć 2,1 czy 2,5, który z tych motorów jest bardziej eko także pod względem części . Najlepiej to się pośmiać ze świeżaka.
Kontynuujcie sobie to forum ja się już nie będę udzielał tylko kożystał a Jaga sobie kupie
Dziękuje  :-thank tym co mi coś podpowiedzieli.
O każde auto trzeba dbać żeby służyło, a właściciel się nie wstydził czym jeździ.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2016, 11:35:42 am wysłana przez Choina »

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 10, 2016, 13:29:12 pm »
ani 2.1 ani 2,5    - 3.0 to ten w  którego warto inwestować  -części od 2,5 i 3,0 sa  identyczne i oba mają napęd na 4 koła. Najmniejszy benzyniak jest zwyczajnie za słaby do tego auta. Pozdrawiam!

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 770
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 10, 2016, 13:35:45 pm »
1) Z Jaguarem nie wiaza sie zadne oszczednosci czyt. Jaguar i oszczednosc to dwie rozne skrajnosci. Takze skorzystaj z wypowiedzi kolegow bo dobrze prawia.
2) Omega jest super wygodnym i tanim dupowozem, z wiekszymi od 2.0 silnikami jest czym poszalec. Sam takim jezdze na codzien i gdyby mi kiedys padl to kupilbym drugiego takiego.
3) Slowo kożystał piszemy przez rz, korzystal. Bez urazy.

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 10, 2016, 13:56:28 pm »
Poczytajcie posty Aspiranta kraqa - i wtedy znajac jego potrzeby i oczekiwania rade mu
dajcie.
Ja je przeczytalem - najslabszy benzyniak w manualu mu wystarczy.

Dodam ze nieznajomosc prawidlowej polskiej ortografii nie jest absolutnym przeciwskazaniem
co do posiadania jaga.  Takie nastaly czasy...  :)

cyberda

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 10, 2016, 21:01:09 pm »
ani 2.1 ani 2,5    - 3.0 to ten w  którego warto inwestować  -części od 2,5 i 3,0 sa  identyczne i oba mają napęd na 4 koła. Najmniejszy benzyniak jest zwyczajnie za słaby do tego auta. Pozdrawiam!

A jeździł kolega dużo tym 2.1 że twierdzi iż jest za słaby ?

Dlaczego nie napisałeś iż posiadanie w Jagu 4x4 wcale nie jest tylko śmietanką - bo znacznie podwyższa koszty utrzymania.
Mi jakoś ten 2.1 wystarczy, a na pewno jest łatwiejszy do okiełznania samemu niż 2,5 i 3,0.
Ja jeżdżę z 4-osobową rodziną w dosyć pagórkowatym terenie i nie mam problemu z brakiem mocy natomiast patrząc w lusterko wsteczne często stwierdzam że problem z niską mocą mają auta za mną ...

Oczywiście zawsze warto mieć 4x4 ale auto musi być ze stosunkowo niskim przebiegiem i na pewno dobrze serwisowane.

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 10, 2016, 23:17:08 pm »
...nic dodac - nic ujac.
Ciesze sie ze kolega Cyberda ma podobna do mojej opinie.

Jest rzecza niedyskusyjna ze v6 2.1 w manualu odpowiada temu - co kraq szuka.

Pozdro

niunia

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 11, 2016, 10:25:52 am »
Kolego Cyberda
A jeździł kolega 3.0 V6  w manualu ?  Czy tylko swój ogonek chwali?
Bo ja  i owszem - zarówno 2.1 jak i 2.0 d  - nie ma porównania z V6 (przy czym lepiej wypadal diesel bo elastyczny jest)

Zużycie  paliwa  podobne , koszta  serwisowania napędu na 4 koła  to litr  oleju , lejek ,węzyk i zawór kulowy  - trzeba  jak najszybciej wymienic  olej w  skrzynce rozdzielczej (przynajmniej u mnie na przestrzreni 100 000km takie są)
A to wyniki dla 2.1 ,2.0d i 3.0

kraq

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 11, 2016, 11:17:57 am »
 :-thank niunia  :-clap
Całkiem przyjemniej czyta się takie posty.
Dokładnie tak 2.1 to w zupełności mi wystarczy.
Gdybym był kawalerem to kupiłbym sobie 4.0,ale mając rodzinę nie da się inwestować wszystkich zarobionych pieniędzy w auto.
Moje ostatnie dwa auta Mazdy 323f bj i Premacy miały 90koni i jeździłem nimi po 4-3 lata więc jak już napisałem wcześniej 60koni więcej to i tak dla mnie już dużo.
A czy ta dwu-litrówka  benzynowa jest na łańcuchu, bo nie mogę się nigdzie doczytać?
Sorki za "kożystać"  :-wstyd najlepszym może się zdarzyć, mój kiero napisał gródzień i wysłał do prezesa  ;D
 pozdrawiam kocurki

cyberda

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 11, 2016, 15:17:57 pm »
Kolego Bartnik - oczywiście zawsze większy silnik jest milszy w jeździe ale czasami trzeba się zapytać- " Czy jest mi aż taki potrzebny ?"
Widzisz kolego może nie miałem Jaga 3.0 ale miałem Lagunę 3.0 przy której gwarantuję Ci że Twój Jag 3,0 zostaje daleko w tyle bo przy podobnej mocy jest o wieeele lżejsza i ma o wiele nowocześniejszy silnik.

Tak jak napisał niunia można w ten sposób dojść do 4,0 a najlepiej przerzucić się na DODGE i kupić 6,5 litrowego.

Sorry ale durnotą jest pokazywanie zestawień wyników testów silników o różnej pojemności - tyle że 2,1 ma mniejszą moc od 3,0 i mniejsze przyspieszenie to moja 6-cio letnia córka wie ... ja bym z siebie głupka nie robił i nie wyskakiwał z czymś takim bo to tak jakbyś komuś chciał udowodnić że litrowy kartonik mleka na pewno ma mniejszą pojemność od wiadra mleka.

W całej sprawie chodzi o to aby kupno auta dobrać do tego co się potrzebuje i co mi wystarczy, a nie o czym inni marzą.

Acha - zapomniałeś napisać ile kosztuje remont czy wymiana wału - to że Ty nie masz problemów nie świadczy że inni ich nie mają i nikt mi kita nie wciśnie że 4x4 jest bezobsługowe (prawie).
Pamiętaj że mówimy nie o nowych autkach ale o - w najlepszym przypadku - dziesięcioletnich ... więc ...

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 11, 2016, 17:43:15 pm »
...
A czy ta dwu-litrówka  benzynowa jest na łańcuchu, bo nie mogę się nigdzie doczytać?
Sorki za "kożystać"  :-wstyd najlepszym może się zdarzyć, mój kiero napisał gródzień i wysłał do prezesa  ;D
 pozdrawiam kocurki
[/quote]

Jest na lancuchu - wiec spoko.
Gratuluje Ci ze nie wziales zbyt do serca mojej drobnej zlosliwosci na temat twojej ortografii
- sam nieraz wale byka - chociaz staram sie tego unikac.

Kolega Cyberda napisal wszystko z czym sie zgadzam w tym temacie.

W konkluzji:
Bierz v6 2.1 l w manualu - ale w dobrym stanie
Na dziendobry zmien plyny i filtry - sprawdz klocki i dyski ( zaloz nowe - jesli trzeba)
Tak ja zrobilem w swoim - a ostatnio wymienilem stary 13- letni aku, ktory mi padl
po probie podladowania rewelacyjna (podobno) ladowarka CETEK z testerami.

Synergia tego forum jest ogromna - znajdziesz tu pomoc i odpowiedzi na ewentualne
kocie problemy.       :-tylko

Pozdro

niunia

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 12, 2016, 11:01:11 am »
Kolego Bartnik - oczywiście zawsze większy silnik jest milszy w jeździe ale czasami trzeba się zapytać- " Czy jest mi aż taki potrzebny ?"
Widzisz kolego może nie miałem Jaga 3.0 ale miałem Lagunę 3.0 przy której gwarantuję Ci że Twój Jag 3,0 zostaje daleko w tyle bo przy podobnej mocy jest o wieeele lżejsza i ma o wiele nowocześniejszy silnik.

Tak jak napisał niunia można w ten sposób dojść do 4,0 a najlepiej przerzucić się na DODGE i kupić 6,5 litrowego.

Sorry ale durnotą jest pokazywanie zestawień wyników testów silników o różnej pojemności - tyle że 2,1 ma mniejszą moc od 3,0 i mniejsze przyspieszenie to moja 6-cio letnia córka wie ... ja bym z siebie głupka nie robił i nie wyskakiwał z czymś takim bo to tak jakbyś komuś chciał udowodnić że litrowy kartonik mleka na pewno ma mniejszą pojemność od wiadra mleka.

W całej sprawie chodzi o to aby kupno auta dobrać do tego co się potrzebuje i co mi wystarczy, a nie o czym inni marzą.



Acha - zapomniałeś napisać ile kosztuje remont czy wymiana wału - to że Ty nie masz problemów nie świadczy że inni ich nie mają i nikt mi kita nie wciśnie że 4x4 jest bezobsługowe (prawie).
Pamiętaj że mówimy nie o nowych autkach ale o - w najlepszym przypadku - dziesięcioletnich ... więc ...

Hmm zaciekawiła  mnie  ta  twoja  laguna 3.0  -  okazuje się  bowiem, ze  w  poprzednim aucie  zarówno ja  jak i ty mielismy ten sam silnik - oznaczony w  moim Peugeocie 406 coupe  symbolem ES9J4S . Tutaj link http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/silniki/280609,Kompendium-silnik-CitroenPeugeotRenault-30-V6-24v-ES9L7X-Wady-zalety-eksploatacja-modyfikacje-LPG.html  Nie moge  na ten motor narzekac - jezdzilem z bananem na  twarzy 6 lat ( i gdyby nie dzieci/wózki /namioty jeździlbym do dziś) Ale  trochę cie  poniosło jeśli chodzi o jej osiągi. Nie  podales  wprawdzie  czy byla  to Laguna I czy II  ale  proszę obie  :

Polecam jednak się  przejechac 3 litrowym jaguarem  zamiast klepać głupoty :)  Z LPG na  pokładzie  koszty są znośne , wymiany wału na  razie  nie  robilem a  auto ma juz  220 000 (nic  nie wskazuje  zeby coś sie z  tym wałem miało dziać - moze sam dla  swietego spokoju zmienie  mu podpore?)
Pozdrawiam!

cyberda

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 12, 2016, 14:01:05 pm »
No nie wiem ale wyliczjąc średnią z odczytów to obie laguny w zasadzie wychodzą lepiej (minimalnie), poza tym mają o wieeeeele nowocześniejszy silnik choć z jednym dużym mankamentem - pasek rozrządu - drogi i trudny do wymiany.

Ale nie o to w postach chodzi.
Jeszcze raz napisze po trudno Ci to zrozumieć - normalny człowiek (nie szpaner i burak) kupuje auto dostosowane do potrzeb, np. ja mogę sobie kupić nawet i S-e czterolitrową ale po co skoro tu gdzie mieszkam nawet na autostradzie mogę jechać maksymalnie 112 km/h, a normalnie jeżdżąc jak na razie przez ostatnie 2 lata udało mi się raptem kilka razy wyprzedzić i to nie problem silnika ale miejsca do wyprzedzania którego tu po prostu nie ma i nigdy nie będzie, więc nie kupowałem auta z wielkim i mocnym silnikiem który nic mi tu nie da oprócz większego spalania i problemów technicznych. Oczywiście zawsze mogę podjechać pod pub i przegazować tylko że na nikim to nie zrobi wrażenia bo Anglicy mają auta w d....e, dla nich to tylko kawałek złomu do dojeżdżania do pracy i na zakupy.

I o to chodzi w moich postach - nie powinno się doradzać komuś kupna od razu największego silnika bo nie wiesz czy jest mu on potrzebny, pomijając fakt że z takim silnikiem też trzeba umieć jeździć aby nie zajechać na cmentarz.

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 12, 2016, 15:18:19 pm »

Hmm wieeeeele nowocześniejszy silnik laguny powstal na  poczatku lat 90tych  tak jak i seria Duratec z jej jaguarowską odmianą AJ-V6 (notabene silnik był na  liscie  World's 10 Best Engines list na rok 1995 i 1996) więc chyba znowu bujasz  kolego w obłokach.
O tym jakie  są  warunki w  UK nie musisz  mnie  uczyc - od 2004 roku mieszkam w Newcastle.
Nie wiem skąd  sie  bierze przekonanie ,że 3 litrową V6 trzeba  popieprzać 220km/h  non stop. Ja też uzywam brytyjskich autostrad i moją prędkością "podróżną" jest miedzy 70 a 80 mph ( policjanci bez problemu toleruja taką predkość). Jeżdzę tez kilka  razy w roku do Polski i wtedy bardzo przydaje  sie  230KM na niemieckich autostradach. Z mojego punktu widzenia  potencjał silnego motoru poprawia  bezpieczenstwo - auto chętnie  zabierze  cie  od  scigających sie  nastolatków  czy litewskich kierowców  tirów bez  ogranicznika  predkosci.  Na  dodatek napęd na  4 koła wybitnie  poprawia  wlasnosci trakcyjne, więc niespodziewane  zakręty łatwiej bezpiecznie  pokonać. 
Ostatni argument jest wyciągnięty z  otchłani Nestle - można  bez  problemu takim samochodem przyspieszac w  tempie  żólwia i ŻADEN kierowca  nie  powinien miec  z  tym kłopotu.  Magiczny trik polega  na wcisnieciu pedału gazu do 1/3  lub do połowy zamiast do dechy i nie  trzeba  być Kubicą żeby to pojąć..
Ostatnie  co mam do powiedzenia, to fakt że to auto projektowano do silnika 3.0 lub 2.5. Jesli ktos  nie  lubi aut o usportowionym charakterze  to czemu nie  wybrać równie  komfortowego Mondeo 1,8  albo innej Corolli . Jaguar ma nie  tylko wyglądać ale  tez  dobrze jeździc - jesli ktos  szuka  ekonomii to chyba  najlepszym motorem byłby 2.2 diesel  a jeszcze  lepiej Fiat palio weekend z silnikiem 1,3..
Pozdrawiam i obiecuję sie  juz  nie  udzielac w  tym wątku.

PS.  średnią z odczytów chyba  niedokształceni Brytole  uczyli cię wyciągać.. :)

cyberda

  • Gość
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 12, 2016, 21:06:17 pm »
Tylko że silnik Laguny był cały czas modyfikowany, a Jaguarowki się zatrzymał. Lagunowski ma całkowicie zmieniąną gorę silnika - tak na prawdę z tego co zaprojektowano na początku został tylko goły słupek

Na pewno to 4x4 przyda Ci się w ciężkie i długie angielskie zimy ...

Oczywiście ciśniesz swoje ale co na temat doboru auta do potrzeb - jakoś cisza

A co do ekonomii to mam jeszcze Avensis T3X i jak chcę ekonomicznie to jadę Ave i wtedy np. do Londynu spalanie średnie mam 6,4 l/100

A co do zestawień to to jest czysta teoria nie mająca nic z rzeczywistością w porównywaniu kilkunastoletnich aut - tak zestawiać to można sobie parametry aut nowych
F1 też pojedziesz 10 mil na godzinę ... tylko po co kupować F1

Reasumując kupiłeś 3 litrowe auto aby raz do roku przegonić je po niemieckiej autostradzie i poszpanować w Polsce - widać te kilka lat mieszkania w UK nie wyleczyło cię z Polskiego cebulactwa ...

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Czy warto kupić JAGA X-Type'a
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 12, 2016, 22:15:23 pm »
Konflikt w tej ozywionej dyskusji wynika z niewiedzy lub checi niewiedzy obydwoch dyskutantow.

Cyberda nie wie ze Bartnik kilkanascie razy w roku do Polski smiga -  jasne , ze woli v6 3l.

Bartnik nie chce przyjac do wiadomosci, ze kraq jest "swiezakiem" - szuka ekonomicznego
pierwszego swojego kota w kontekscie rodziny cool -  v6 2.1 l. mu wystarczy - jak pisalem.

Both - they must understand ... no one - only niunia has reason!        :-tylko