Autor Wątek: Panel sterowania klimatyzacją (po modernizacji 1993)  (Przeczytany 6056 razy)

jannaf

  • Gość
Panel sterowania klimatyzacją (po modernizacji 1993)
« dnia: Luty 15, 2008, 15:48:08 pm »
Jest na forum ktoś, kto w przystepny sposób wyjaśni niezgłębione tajniki sterowania temperaturą we wnętrzu XJ-40? Panel sterujący temperaturą i klimatem wnętrza jest ekstremalnie różny od tego do czego przyzwyczaiły mnie inne auta. Proszę o wyjaśnienie:
1. Czy da się sterować preferowanym kierunkiem nawiewu (szyba, głowa, nogi) i jeżeli tak to w jaki sposób?
2. Jak ustawić klimę na tzw. pełny klimatronic, gdy intensywność nawiewu reguluje się automatycznie ?
3. do czego służą przyciski AC MAX i DEMIST ?
4. Do czego w praktyce służy pionowy suwak na panelu sterującym?
5. Dlaczego w 95% samochodów które oglądałem nie działa dmuchawa w pozycjach LOW i MED ?
6. Czy ktoś z użytkowników może z całą odpowiedzialnością potwierdzić, że jest w pełni zadowolony z efektu działania klimy i grzania??

daniel

  • Gość
Odp: Panel sterowania klimatyzacją (po modernizacji 1993)
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 16, 2008, 15:55:38 pm »
U mnie jest inny panel, ale na 5   i 6 odpowiem:
5: standardowa usterka - łatwo naprawialna przez wymianę mikroswitchy - koszt minimalny.
6: jestem w pełni zadowolony z grzania - z klimy nie wiem, bo jeszcze nie naprawiłem od początku (jest gdzieś w kolejce)

U mnie "pełny klimatronic" włącza się przyciskiem mode - nie wiem, czy u Ciebie też jest.

jannaf

  • Gość
Odp: Panel sterowania klimatyzacją (po modernizacji 1993)
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 18, 2008, 22:44:56 pm »
Dzięki Daniel za próbę pomocy, ale po  o.p.r. - ze który dostałem od szanownych "Ojców Załozycieli"  :-R za temat o przywitalni "słodkopierdzalni"  szczerze liczyłem na to, że zgodnie z obietnicami, jak tylko zadam temat na forum technicznym,  to bedzie się tutaj aż gotowało od udzielonych porad i fachowych odpowiedzi. No i co??  ??? Cztery nowe tematy: aspirant  jannaf  ;) stał się forumowiczem, a wiedzy przybyło mi niewiele (  :-R dla tych co próbowali). Wracając do tematu: Czyżby naprawdę nikt nie umiał obsłużyć klimy i ogrzewania w swoim aucie  ::) .

skap

  • Gość
Odp: Panel sterowania klimatyzacją (po modernizacji 1993)
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 18, 2008, 22:54:28 pm »
Jannaf byś kupił X300 tak jak planowałeś byśmy sobie jakoś poradzili, tak niestety w detalach XJ40 jestem bezsilny. Tak czy inaczej gratuluje kotka. A jesli chodzi o pewne delikatne zamiłowanie co niektórych forumowiczów do dyskusji o niczym...czasami przyznam odrobine to razi, ale zobaczymy jak dalej sytuacja na forum się rozwinie. Liczę bardzo na pozytywne skutki połączenia z V12.

Pozdrawiam serdecznie

skap

  • Gość
Odp: Panel sterowania klimatyzacją (po modernizacji 1993)
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 18, 2008, 23:09:32 pm »
Zapomniałem zapytać jak wrażenia z jazdy oraz co druga połowa powiedziała na v12??  :-za

jannaf

  • Gość
Odp: Panel sterowania klimatyzacją (po modernizacji 1993)
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 18, 2008, 23:11:38 pm »
cześć Skap  ;D Miło Cię widzieć (czytać  :D ). Niestety nie masz jeszcze nadal czego gratulować bo stale poszukuję mojego wymarzonego :-A . Te wszystkie pytania są powodowane doświadczeniami z oglądanych po całej Polsce Jaguarów  :-jag , bo postanowiłem wybrać taki egzemplarz, że nie będę żałował zakupu. Dlatego jestem upierdliwy i wybredny, a może i głupi, bo po moich kilkuset kilometrowych wojażach coś mi się wydaje, że jakbym policzył koszty podróży, to miałbym już w garażu X350  ;D . Jak wiesz ciągnie mnie do X300, ale te egzemplarze co ogladalem (19 - 25 kzł) to były totalne szroty, odpicowane pod sprzedaż. Dlatego skupiłem się na szukaniu dobrego XJ40 (XJ81 - marzenie  :-K ). Obiecuje, że jak kupię auto to na forum rzeczywiście "zagotują" sie tematy techniczne. Dociekanie odpowiedzi na pytanie: Jak to działa ????? to  po prostu moja pasja.

skap

  • Gość
Odp: Panel sterowania klimatyzacją (po modernizacji 1993)
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 18, 2008, 23:32:27 pm »
No chyba się odrobine pospieszyłem z tymi gratulacjami :-[ Potraktujmy to jako zaliczka na "zaś" , teraz już musisz kupić jaguara. 
Nie dziwie Ci się, że chcesz wiedzieć to i owo, ta wiedza przydaje się chociażby do oglądania i sprawdzenia tego co chcesz zakupić. Ciężka sprawa z tymi kotami, ja sądze że poprostu trzeba wydać większe pieniądze albo dopieścić kupionego w troche gorszym stanie.
Osobiście wybrałem tę drugą opcję i szczerze powiedziawszy nie żałuję, chociaż do dopieszczenia to mojemu jeszcze troche brakuje (jakoś bardziej wole zalać kolejny bak do pełna i zrobić chociażby bezcelowe kilkasetek km :-zly hehe)
Czyli jedź na zachód kupuj V12 i gwarantuje ze jak juz bedzie Twój zapomnisz o pewnych odstępstwach od ideału. Nikt za darmo nic nie daje i tak się trzeba cieszyć z ogólnych cen samochodów używanych które są na relatywnie niskim poziomie.
Dobrze, że masz wogóle kogo i gdzie zapytać o sprawy techniczne, kiedy ja kupowałem mojego kota kilka lat temu takiego przywileju nie było, ledwo foto mogłem w necie znaleźć :-thumpdown
Nie mniej jednak poznawanie takiego samochodu i jego tajników również należy do przyjemnych, mam jednak nadzieję, że będę to sami miłe i pozytywne niespodzianki, bez ukrytych wad i niedziałających detali.

xjs

  • Gość
Odp: Panel sterowania klimatyzacją (po modernizacji 1993)
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 26, 2008, 08:22:10 am »
1.nie
2.niewiem o co chodzi cot znaczy pełny klimatronik? klimatronik to jest nazwa grupy vw niewiele ma wspólnego z jagiem
3. ac max  - klmatyzacja na maxa
3. demist  dowiewanie na szybę czołową podczas trybu normalnej pracy bo jeśli chcesz szybko to musisz defog
4. regulacja temperatury nawiewu na twarz
5.awarie się zdarzają
6.tak ja

Ponieważ obiecałem wyjasńic jednemu z forumowiczów jak działa przed face liftem to zrobię to teraz;

chodzi o pięć przycisków  bo regulacja temp i siły nawiewu nie pozostawia wiele do myślenia

1.mode -automatycznie lub manualnie
2.air na szybę czołową
3.bez wciskania jakichkolwiek temperatura parownika nie zejdzie poniżej zera stopni
4.hum z jedną kroplą temperatura parownika nie zejdzie poniżej czterech stopni
5.hum z dwoma kroplami temperatura parownika nie zejdzie poniżej sześciu stopni
6.econ uniemożliwia włączenie sprężarki klimatyzacji

jannaf

  • Gość
Odp: Panel sterowania klimatyzacją (po modernizacji 1993)
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 26, 2008, 19:22:26 pm »
Zaczyna mi się rozjaśniać w głowie ale bez zastrzeżeń zrozumiałem tylko działanie suwaka  :D
Dalsze pytania dot. "nowego panelu":
Ad.2 - pod pojęciem "pełny klimatronic" rozumiem stan w którym zadaję prawym pokrętłem temperaturę a układ automatycznie utrzymuje tę zadaną temperaturę wewnątrz auta, regulując intensywność nawiewu i temperaturę powietrza wydostającą się z kratek. Jeżeli jest taka potrzeba to uruchamia spreżarkę i chłodzi jeżeli jest zima to dmucha ciepłem. Jak taki stan uzyskać w Jagu ??
Ad.3 - AC max to wg XJS-a klimatyzacja na maxa - czyli jak ?? zawsze wali mrozem niezależnie od ustawienia pokrętła temperatury ??
Ad.4 - czy demist uruchamia zawsze spreżarkę klimy dla dodatkowego wysuszenia powietrza czy tę rolę pełni górne położenie lewego pokretła ?? Jaki wariant odparowania szyb stosować dla optymalnego efektu ??
"stary panel":
ad.1 - AUT/MAN - rozumiem, że pozycja AUT powoduje automatyczną regulację siły nawiewu niezależnie od ustawienia lewego pokretła?? MAN zaś daje nam możliwość samodzielnego ustawienia intensywności nawiewów ???
Ad.2 - pytanie podobne jak w przypadku "nowego panelu" o przycisk DEMIST; Czy AIR wymusza zadziałanie spreżarki ?? czy tylko kierunek nawiewu ??
Ad. 3,4,5 - Po co uzytkownik samochodu ma zaprzątać sobie glowę do jakiej temperatury zejdzie parownik  ??? (i to w trzech wariantach). Czy jest to jakieś zabezpieczenie żeby nie dmuchało zbyt zimnym powietrzem i nie narażało nas na przeziębienie??
Mam jeszcze pytanie dodatkowe: jak wymusić taki stan, że sprężarka będzie nadal suszyć powietrze w aucie, pomimo osiągnięcia zadanej temperatury ?

daniel

  • Gość
Odp: Panel sterowania klimatyzacją (po modernizacji 1993)
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 28, 2008, 09:33:39 am »
Potrafisz naprewdę skomplikować prostą czynność  :D
Dal mnie to proste - mam pokrętła od siły wiatru, temperatury i klawisze od włączania klimy bardziej lub mniej i bardziej lub mniej automatycznej. Co tu jeszcze rozumieć.

jannaf

  • Gość
Odp: Panel sterowania klimatyzacją (po modernizacji 1993)
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 28, 2008, 15:20:52 pm »
No właśnie chodzi o te "bardziej lub mniej automatyczne działanie klimy". Mam inne samochody z klimą automatyczną i w nich nastawiam temperaturę która pojawia się na wyświetlaczu, potem wciskam przycisk AUTO i mam wszystko w d... . Jeżeli chcę bawić się manualnie to ustawiam temperaturę oraz siłę i kierunek nawiewu. W Jagu mam za to te dziwne kropelki.
Dowodem potwierdzającym, że proces regulacyjny nie jest prosty może być instrukcja z kilkunastoma przykładowymi rysunkami i opisami jak co poustawiać przy jakich warunkach zewnętrznych. Przecież nie będę jeździł z instrukcją, która na dodatek jest po niemiecku i zawiera słowa o długości wypasionego tasiemca  ;D .
No ale panel sterujący robi wrażenie  :o. Wszyscy myślą, że to radio  ;D .