Autor Wątek: Fuel Fail 46, 47 i 89  (Przeczytany 3018 razy)

optre

  • Gość
Fuel Fail 46, 47 i 89
« dnia: Listopad 09, 2009, 23:41:46 pm »
Mam ostatnio małe problemy z błędami, wywala mi Fail fuel 46, 47 i czasem 89
Obydwa pierwsze odnoszą się do silnika krokowego, zastanawiam się co może być przyczyną tego błędu, teoretycznie błąd 46 to przerwa lub zwarciew obwodzie cewki 1 silnika krokowego, a 47 w 2 cewce, ale jak skasuje błędy to nie wywala mi ic na nowo od razu tylko np. za kilka dni. Do silnika krokowego dochodzą prawidłowe napięcia, nie jestem w stanie zmierzyć w momencie wystąpienia błędu, bo wygląda na to że zwarcie lub przerwa w obwodzie pojawia się na chwilke, i zaraz jest ok, ale check engine świeci się do skasowania blędów. Czy wymieniać silnik krokowy, czy szukać usterki gdzieś indziej?
A odnośnie błędu 89 to niby przerwa lub zwarcie w obwodzie zaworu elektromagnetycznego od ukladu EVAP.
Nie do końca wiem do czego to służy i nie potrafie zlokalizować tego zaworu. :-help

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Fuel Fail 46, 47 i 89
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 10, 2009, 07:52:20 am »
poszukaj filtra węglowego tam na rurce idącej do kolektora (zapewne prawej rurce) masz zawór z czujnikiem.

optre

  • Gość
Odp: Fuel Fail 46, 47 i 89
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 10, 2009, 11:42:09 am »
ok poszukam i zobacze jak to wyglada, a co sądzisz o tym silniczku krokowym? czeka mnie wymiana?

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Fuel Fail 46, 47 i 89
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 10, 2009, 12:01:49 pm »
ja bym najpierw wyczyścił dziada... dogrzebię się do dokumentacji ( jak ją znajdę bo jestem w przeprowadzce i dam Ci znak )

optre

  • Gość
Odp: Fuel Fail 46, 47 i 89
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 10, 2009, 23:43:30 pm »
Jutro zabieram się za czyszczenie, opisze efekty, ale muszę powiedzieć że dzisiaj przejechałem około 100km i nic się nie dzialo, żadnych blędów
Ale wyczyścić nie zaszkodzi  winkvic
Jeszcze małe pytanko, czy po odkręceniu silniczka tą uszczelkę powinienem zalozyć nową?

KRISS  :-thank

optre

  • Gość
Odp: Fuel Fail 46, 47 i 89
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 11, 2009, 16:24:48 pm »
Chciałem wyczyścić ten silniczek, ale nie wiem jak się dostać do dolnej śróbki żeby ja odkręcić, ma ktos jakiś pomysł, co trzeba najpierw zdemontować?