Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

Schemat instalacji elektrycznej - zapłon

<< < (2/2)

JAGULAR:
zapewne masz wersję z dwoma cewkami zamiast rezystora jesli tak, to masz podobnie tylko cewki masz połączone równoloegle, dwa przewody od wzmacniacza zapłonu (tej czarnej skrzyneczki przykręconej do kolektora) idą do cewki a pozostałe dwa jeden do ECU a drugi do obrotomierza, jeśli masz resztki kabli to dojdziesz po kolorach, a jak nie dasz rady to pisz ;)
powodzenia

gajoma:
Dzięki za dotyczczasową pomoc i wskazówki.
Okablowanie zapłonu wydaje się być już chyba OK. Natomiast powstaje następny problem ze sterowaniem wtrysków. Skąd wychodzą sterowania wtrysków czy z centralki czy z modułu. Problem jest taki, że w tej chwili wygląda na to, że są dwa + a nie ma -. Czy może być taka sytuacja, że uszkodzony czujnik skrzyni biegów wyłącza pracę wtryskiwaczy? Czy może rozładowała się centralka wtryskowo-zapłonowa po długim przestoju auta bez podłączonego akumulatora?
Może coś Komuś przychodzi do głowy?
Pozdrawiam 

JAGULAR:
Z mojej skromnej wiedzy, w IIIserii nie ma żadnego czujnika w skrzyni, wtryskiem steruje zapłon czyli idzie sygnał do ECU z tej czarnej skrzyneczki na kolektorze ssacym.
Sprawdź całą wiązke wtryskiwaczy bo jest to najczęstrza przyczyną kłopotów z silnikiem,
stara izolacja parcieje i raz działaja a raz nie.
dodatkowo sprawdź czujnik temperatury i czy dochodzi podciśnienie do ECU
to są główne sygnały sterujące silnikiem
Oczywiście zakładam że masz iskrę ;)
powodzenia


gajoma:
cały "witz" polega na tym, że nie mam u siebie czarnej skrzyneczki na kolektorze:-(. Zaznaczyłem natomiast na czerwono coś w rodzaju rezystora, z podłączeniem którego mamy problem... może ktoś posłuży dobrą radą?:-) ...iskra jest.   

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej