Autor Wątek: XJS ogólnie o nim, kontynuacja wątku  (Przeczytany 7463 razy)

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
XJS ogólnie o nim, kontynuacja wątku
« dnia: Listopad 26, 2009, 16:36:23 pm »
KRISS, sprawa według mnie jest prosta.

Renowacja nadwozia w XJ40 i XJS lub SI, SII, SIII może wyglądać podobnie cenowo.

Ale później dochodzi mechanika - XJ40 i XJS są zbliżone cenowo. Ale według mnie S-y są już droższe (chociażby ze względu na konstrukcję tylnego zawieszenia.

Wnętrze i galanteria - znowu XJ40 i XJS podobnie, S-y - dużo drożej.

Ja też nie rozumiem pomysłu na renowację XJ40. Jak bym miał 20 tys. luzem na projekt zupełnie abstrakcyjny - czyli nie musi się ,udać i mogę utopić to przynajmniej zacząłbym od XJS-a. Mechanicznie podobny do XJ40, a chyba ciekawszy. Co do S-ów - to koszty renowacji nie współgrają z ewentualną ceną sprzedaży. I tu wchodzimy w wyższą półkę - czyli od 60 do 100 tys. zł za renowację. To wtedy zamiast S-ów zająłbym się MkII, 420, może (choć wątpię) - E-Type.

Poza wszystkim myślę, że XJ40 jest zazwyczaj pierwszym kontaktem z Jaguarami - tani, dużo części - to kusi :)

PS. Jak mógłbyś słowo wspomnieć o ewentualnym projekcie XJS, coś ok. 1992 r., najchętniej 4.0. Ile kosztuje baza jeżdżąca, do dłubania (bez konieczności dużych napraw - czyli w miarę zdrowe nadwozie, sprawny silnik i skrzynia)? Czy części łatwo dostać? Jak się tym jeździ (w porównaniu do xj40).



hej :)
Wszystko prawda, tylko widzisz XJS-a sprzedajesz za każde pieniądze. 100 za v12? No problemo. Tylko musisz umieć to coś opanować. Tylko jest jedna rzecz. Nie patrz na Polskę bo to ani nie jest rynek na Jaguara, ani nie jest ta świadomość. Ludziom się wydaje (ogromnie często) że skoro mogą kupić XK8 za 40 tys to XJS-a najwyżej za 35... a to nie tak działa :)
Baza? 4,0 za 28 tyś stał... podejrzewam że jeszcze z 15 w niego pójdzie. Dla mnie realna cena to 45 / 50 / 55 za 3.6/4,0 w coupe bez wad, poprawione, wymienione, bardzo często już po wcześniejszych remontach, albo po lekkim twoim.  Za 24 tys poszedł ten czerwony w Warszawie - no OK do roboty sporo było, ale manual :)
Co do kosztów. Wiesz co... to wychodzi podobnie jak xj40. Ok IRS jest, ale po pierwsze nie jest wcale tak drogo ( jest upierdliwie ) ale boge amor kosztuje 174 brutto na tył x4 to wychodzi tyle samo co xj40 ( mniej więcej ) silnik/skrzynia = xj40 więc koszty znasz. A reszta wiesz to zależy czego szukasz. Są pewne pierdółki których nie kupisz za żadne pieniądze bo ich nie ma.
No ale jest jedna rzecz którą XJ40 bije na głowę XJS-a. Odporność na rdzę. W S-ce Rdza może być wszędzie wyłazi z ukrycia i mówi hell-o to ja twoja ruda koleżanka.
Pełna odbudowa XJS-a? opłacalna - moim skromnym zdaniem - jak najbardziej w momencie kiedy dajesz coś więcej. NP big bore, np w cudowny sposób pozbyłeś się całego managmentu v12 i zrobiłeś to po swojemu... (wtedy będziesz bardzo bogatym człowiekiem bo od 30 lat ludzkość na to czeka ). Zrobisz na oryginał.
4litrówka - kupisz pojeździsz wybaczysz wszystko. Jak się jeździ? Bardziej cywilizowanie niż S3 ale też bardziej klimatycznie niż xj40.

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: XJS ogólnie o nim, kontynuacja wątku
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 26, 2009, 19:41:02 pm »
to i ja jako właściciel i osoba która własnoręcznie odbudowuje i odbudowała xjs-y sie wypowiem. Dla mnie osobiście podstawa to v12, silnik nie jest taki straszny a napewno tańszy w obsłudze od R6 jeśli sie go opanuje, to samo tyczy sie skrzynii automatycznej, jeżeli wiesz gdzie kupić części to TH400 odbudujesz za 2000 z lekkim performencem, zaletą tego auta jest to że anglicy do końca produkcji nie za bardzo inwestowali w nowinki techniczne, dzięki temu bardzo duzo prac kosmetycznych mając zmysł techniczno-manualny można zrobić samemu. Masakra jest przy blacharce i praktycznie zaczynać kompleksowy remont bez takiej naprawde solidnej blacharki z czyszczeniem do zera mija sie z celem bo i tak wszystko wyjdzie szybciutko. Właściwie sa dwie opcje na xjs-a, pierwsza to kupić auto z końca produkcji od 88-89 w fajnym stanie, doinwestowane i używać albo wersja dla ambitnych tj. kupić jw. i zacząć remont. Kupić auto za 10-15tyś zdekompletowane, zniszczone kompletnie mija się z celem nawet do generalki.

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XJS ogólnie o nim, kontynuacja wątku
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 27, 2009, 07:14:06 am »
v12 tańszy w obsłudze niż r6? no co ty...
Fajniejszy silnik, ale żeby od razu tańszy?  :-V

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: XJS ogólnie o nim, kontynuacja wątku
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 27, 2009, 10:29:02 am »
Czyli konkluzja jest taka - jak odbudowywać to XJS lub XJ-S, z dowolnym silnikiem. I to jest jakby jedyna słuszna koncepcja :)

Czyli dla każdego, kto posiada xj40, XJS powinien być naturalną drogą ewolucji.....bo S-ki jakoś mnie nie pociągają (jeśli już to SI), MkII też nie, 420 też nie.......

Richie, możesz rozwinąć wątek o tańszym V12 ??? :)

KRISS - co masz na myśli mówiąc o pozbyciu się managementu do V12? Widziałem już kilka stron www, gdzie ludzie prezentowali swoje wariacje na temat v12, łącznie z twin-turbo.....
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XJS ogólnie o nim, kontynuacja wątku
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 27, 2009, 11:21:14 am »
bardziej chodzi o jakieś nowocześniejsze i bardziej cywilizowane zarządzanie zapłon/wtrysk.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: XJS ogólnie o nim, kontynuacja wątku
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 29, 2009, 08:21:56 am »
To da się zrobić ale do pewnych granic. Rozumiem, że chodzi o sensowne obniżenie zużycia przy wzroście mocy......co teoretycznie nie powinno być trudne przy 6.0 :) ale myślę, że barierą mogą być rozwiązania "hardware" bo software to na pewno można wgrać lepszy :) może coś z gatunku Megasquirta.....
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XJS ogólnie o nim, kontynuacja wątku
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 29, 2009, 10:17:27 am »
webery  :-za
megasquirt - no może to być pomysł
ale spalanie? eee tam przy v12 spalanie już nie ma znaczenia chyba :D