Dział Techniczny > Technika ogólna, Literatura

Hamulce

<< < (4/4)

lysyyy:
Założyłem jednak EBC Green. Gadałem z Panem z EBC Polska i w sumie odradził mi czerwone, jeśli na przodzie mam zielone. Słusznie mi przypomniał, że hamulce tylne nie powinny być lepsze niż przednie... A że na przodzie mam jeszcze 80-90% grubości klocków, to przecież nie będę ich teraz wymieniał na czerwone... Teraz pozostało docieranie nowych tarcz i klocków i zobaczymy potem jak skuteczność hamowania wzrosła...
P.S. Jak zdjąłem stare tarcze, to się przeraziłem  :o Tarcze biły, ale z zewnątrz wyglądały ok, wiadomo nie była już równa powierzchnia tarczy, ale nie było tragedii.
Po zdjęciu i obróceniu tarczy moim oczom ukazało się to:





Za tarczą jest bardzo blisko osłona metalowa, co na pewno mocno ogranicza chłodzenie, ale żeby aż tak...?  ??????
Dobrze, że już są nowiuśkie założone, będzie bezpieczniej  :-za

krzysztofk:
Sorry ze dubluję w dwóch działach, ale jutro musze zmienić klocki, a bez waszej pomocy nie wiem jak je założyć.
Dzisiaj kupiłem klocki na przód firmy bendix / jurid i mam pytanie jak je założyc tzn klocki mają ścięta okładzinę z jednej strony (dwa z prawej strony i dwa klocki z lewej)
według mnie są 3-trzy możliwości
1. ścięcia od dołu zacisku
2. ścięcia od góry zacisku
3. scięcia na krzyż tzn zewnętrzne klocki od dołu , wenętrzny klocek od góry ścięcie (lub odwrotnie)

która wersja jest prawidłowa, pytam, bo jutro chce to robić, a nie wiem czy na starych klockach bedzie to widać (o ile wogóle były ścięcia)


załączam kilka zdjęć, bo dużo osób czyta , ale może słabo wytłumaczyłem , i zdjecie pomoże.





jedna opcja


następna opcja montażu


lub może tak?


Uploaded with ImageShack.us

lysyyy:
Ja na EBC miałem ścięte z obu stron. Moim zdaniem załóż je tak, aby nacięcie było od strony "natarcia", czyli tak, aby obracająca się tarcza wchodziła DO klocka od strony jego ścięcia. Może to powodować wolniejsze jego zużycie...?  ??????

krzysztofk:
to tak myślisz, jak na rysunku


lysyyy:
Ja bym tak założył.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej