Dział Techniczny > Technika ogólna, Literatura

Hamulce

(1/4) > >>

jannaf:
Jakie są wasze opinie o hamulcach Jaguara ????????. Zakładam ten wątek w dziale technika ogólna, bo mam wrażenie że na przestrzeni 20 lat Jaguar niewiele modyfikował stosowane rozwiązania. Wiem, że rózni się sposób wspomagania w XJ40 i X300, ale elementy wykonawcze czyli tarcze i klocki są chyba bardzo podobne. Szykuję się do wymiany "hebelków" w swoim aucie i zastanawiam się w co warto zainwestować ??? Jagoholic ma w ofercie przynajmniej trzy rodzaje tarcz i trzy klasy klocków. Tarcze to "zamiennik" za 99,- , EBC za 277,- i EBC nacinaną i nawiercaną za 330,-. Klocki to z kolei trzy klasy EBC: black, green i red. Wiem już, że do tanich tarcz nie ma sensu kupować klocków innych jak black. Szanowni właściciele; kto z was wymieniał tarcze i klocki, jakie macie opinie na ten temat??? czy warto wydać więcej grosza na tzw "górną półkę"???. Obecne działanie moich hamulców okresliłbym mianem: zaledwie zadowalające. Można się przyzwyczaić, ale w sytuacji awaryjnej daje o sobie znać duża masa auta. Myślę sobie, że oprócz dobrych tarcz i klocków pozytywny efekt może dać zastosowanie elastycznych przewodów w stalowym oplocie. Zrobiłem taki tuning w swoim motorze i efekt jest rewelacyjny.

Robson:
Ja w moim Jagu nic nie zmieniałem i jestem bardzo zadowolony, natomiast wiem że jeżeli auto jest ciężkie i ma dobre osiągi to powinno mieć dobre hamulce. Jest w naszym gronie klubowicz który znacząco podniósł osiągi w swoim XJR jednocześnie zmieniając hamulce na tarcze nacinane i odpowiednie do nich klocki. Tak więc napewno lepiej jest wydać więcej pieniędzy na tą wyższą półke i mieć pewność że w sytuacji awaryjnej nie zabraknie ci pół metra.

daniel:
Ja zakładałem black stuffy i jestem zadowolony. Zdarzało mi się hamować awaryjnie i dały radę. Może masz jakiś problem ze wspomaganiem? Pewnie greeny itp są wydajniejsze, dla mnie była to kwestia kasy i zadowolenia ze standardu.

Pipcyk:

--- Cytat: jannaf w Marzec 14, 2008, 22:27:00 pm ---Myślę sobie, że oprócz dobrych tarcz i klocków pozytywny efekt może dać zastosowanie elastycznych przewodów w stalowym oplocie. Zrobiłem taki tuning w swoim motorze i efekt jest rewelacyjny.

--- Koniec cytatu ---


Elastyczne przewody w oplocie stalowym daja tylko lepsza precyzje i dozowalność ale nie polepszają samego hamowania, ( w motocyklu klamka jest „twardsza” ) szybkość reakcji większa ale ciśnienie w układnie hamulcowym będzie to samo a także współczynnik tarcia się nie zmieni pomiędzy klockami a tarczą.

jannaf:
Wiem, że stalowy oplot słuzy tylko zniwelowaniu efektu nadymania gumowych przewodów, ale właśnie efekt w postaci lepszej dozowalności siły hamującej daje w rezultacie dużo wyższy komfort hamowania. Problemów ze wspomaganiem raczej nie mam, ale od kilku lat użytkowałem dosyć nowoczesne auta, z dużymi ( oczywiście w swojej klasie) silnikami i wydajność hamulców jest w Jagu zdecydowanie najniższa. Muszę też przyzwyczaić się do automatu, który nie daje tak odczuwalnego wspomagania hamowania przy pomocy silnika, lecz w pierwszej chwili daje subiektywne uczucie przeciwdziałania hamulcom.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej