Według mnie chodzi o "papier" który będzie poświadczał o zgodności użycia wybranej felgi do danego modelu np. Jaguara. W Polsce nie jest ta reguła tak respektowana jak w Niemczech. W Niemczech jest to podparte jeszcze prawem, i np. policja w trakcie rutynowej kontroli auta może zarządać homologację na felgi aluminiowe typu TUV (jeśli np. zobaczy Jaguara XJS na 20-calowych felgach). Raczej niemieccy policjanci nie czepiają się takich Jagów na tych felgach (odpuszczają bo ogólnie w Niemczech ceni się zadbane modele nawet pomimo 20-calowych felg), ale zgodnie z prawem mają wchlarz możliwości na wlepienie mandatu i zabranie dowodu rejestracyjnego.
Te felgi to pewnie właśnie mają lub nie mają takiej homologacji. Standardowe felgi (czyli te oryginalne dedykowane) Jaguara rzadko kiedy dochodzą do rozmiaru 19 cali w nowych modelach. Ale przecież można dokupić jakieś BBS-y 20-stki (wydatek minimum 4000 Euro) i w takiej cenie producent raczej daje homologację (no za coś te 4000 Euro sie płaci
). Jeśli chodzi o jakieś felgi mniej znanych producentów, ale także dobrej jakości to rzadko kiedy można otrzymać homologację. Nadmienie, że jestem zwolennikiem omijania felg z ChRL.