Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
Układ wydechowy seria 1,2,3
dcttomek:
Mam pytanko apropo układy wydechowego. Ja mam serie ! a moje pytanie brzmi czy w serii 2 i3 sa takie same tłumiki i orurowanie jak u mnie?
Moze ktos wie bo wlasnie podczas demontarzu wydechu do piaskowania podwozia okazało sie ze wzasadzie kwalifkuje sie on do wymiany.
A moze macie namiary na jakas firme ktora ma w sprzedarzy uklady wydechowe do w/w serii to prosze o namiar.
Pozdrawiam
P.S. Na mojej stronce www.mortom.pl w dziale realizowane projekty jest opis prac i foty mojego Jaga
champagne:
Tłumiki różnią się od siebie w poszczelgólnych seriach, na przykład sposobem wzajemnego mocowania poszczególnych elementów układu, wcześniej tłumiki łączyły się w sposób taki, że wchodziła rura w rurę i ściskało się to obejmami, natomiast już w serii 2 i 3 były specjalne gniazda łączące poszczególne tłumiki, w gnieździe była metalowa uszczelka i skręca się to na 3 śruby. W każdym razie trumiki w 1, 2 i 3 serii na pewno nie są takie same. W katalogu Limory i książce serwisowej fabrycznej są podane specyfikacje tłumików według lat produkcji i numerów VIN. A skoro już restaurujesz takie autko to zacznij od kupna płyty CD - Jaguar XJ6 Series I & II Parts & Service Manuals 1968 - 1979 Orginal Edition Publications. To jest fabryczna instrukcja serwisowa i katalog części zamiennych, cena 100zł, do kupienia bez problemu w sklepach Jaguarowych, nie będę robił reklamy jakiemuś konkretnemu sklepowi, ale podpowiem Ci, że w Polsce działają przynajmniej 3 sklepy z częściami do Jaguarów. Tłumiki to niestety drogie sprawy, dla przykładu podam, że jeden tłumik końcowy kosztuje 600 pln, a rura łącząca tłumik środkowy z końcowym 300 pln. Cały kompletny nowy układ wydechowy to wydatek ładnych kilku tysięcy złotych.
Pozdrawiam :-jag
dcttomek:
No tak sie spodziewalem ze bedzie to droga impreza :(
Wiec chyba niema co sie zastanawiac i trzeba bedzie samemu zrobic poszczególne elementy wydechu a tlumiki dobrac z oferty rodzimych producentów
KRISS:
Różnią się nie tylko seriami, ale też pojemnościami. Inny będzie dla 2.8 a inny dla 4.2
2600 - za cały do 2.8 - z nierdzewki. To brzmi rozsądniej. Musiałbym tylko popytać czy z portkami czy bez portek :)
Limora to okrutnie drogi sklep.
Nemys:
Zrób cały wydech pod swoje auto. Zostaw tylko końcowe tłumiki, a resztę tak widzę, że przydałoby się na większym przekroju rurek zrobić. Do tego od ręki dobrze jest zmienić początek wydechu, w 4,2 okazuje się, że łatwo wadzi o glebę na portkach. Robiąc pod siebie można zrobić inaczej. W swoim wykorzystałem początek od wersji z katalizatorem, sonda została. A tam gdzie katalizator był, zostało wstawione kolanko. Efektem jest schowany ładnie początek wydechu.
Jak ktoś chce to mogę sprzedać pierwsze tłumiki z nierdzewki. Niestety robione przez jakąś dziwną firmę z DE i mają za małą przepustowość. Więc do poprawy + dospawanie rurek wychodzących.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej