Autor Wątek: XJS - którą wersję?  (Przeczytany 12737 razy)

grzelu

  • Gość
XJS - którą wersję?
« dnia: Czerwiec 08, 2013, 12:59:32 pm »
Witajcie
O Jaguarach nie wiem prawie nic. No poza m ze mi się strasznie podobają ;) i nie przeraża mnie ze będzie przy nim sporo pracy (chodzi o utrzymanie a nie kompletna odbudowę bo tego / takiego chce uniknąć)

Zamierzam wkrotce kupić XJS'a ale nie mogę się zdecydować na wersje. Z jednej strony myślałem o v12 bo to "topowy" silnik...i podejrzewam ze lepiej brzmiacy niż rzedowa 6tka (no i spalaniem się nie martwię bo to będzie 4 samochód w domu do niedzielnych przejazdów) a z drugiej slyszalem i czytalem tu na forum same dobre opinie o 4 litrowej wersji.

jesli chodzi o karoserie - przed liftem tyl mi sie bardziej podoba ale chciałem wersje cabrio (nie targe) a ta z silnikiem v12 w cabrio chyba jest bardzo rzadka. Nowsza modele po lifcie bedą tez pewnie w lepszym stanie więc szukam po prostu dobrego egzemplarza, niezaleznie czy XJS czy XJ-S...

Prosze o poradę....która wersja silnikowa jest waszym zdaniem najlepsza i dlaczego. Jeśli znacie sensowne sztuki w rozsadnej cenie na sprzedaż to prośba o link. Preferuje w Polsce ale jeśli różnica ma być duża (stan i cena) to rozważę tez import.

Pozdrawiam

grzelu

  • Gość
Odp: XJS - którą wersję?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2013, 00:46:04 am »
Nikt nie ma zdania o silnikach w XJS ? To może podpowiedź / link do forum gdzie ktoś może się podzielić doświadczeniem ? Pzdr

Parafia

  • Gość
Odp: XJS - którą wersję?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 14, 2013, 02:48:00 am »
Mam xj40 z szóstka i xjsa z v12 i wydaje mi się ze 6 jest taka bardziej ok w sam raz , bo 12 niemoge ujechac wolno i cały czas sie ścigam :)

grzelu

  • Gość
Odp: XJS - którą wersję?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 14, 2013, 08:45:39 am »
Taaaa.....świetna i wyczerpująca odpowiedz... :-K

Może zbyt ogolnikowo zadałem pytanie. Chciałbym się dowiedzieć od kogoś kto ma faktyczne porównanie (najlepiej jeśli ma lub miał obydwa modele) czy :
- faktycznie silniki v12 są tak trudne do użytkowania pod względem serwisu?
- na co zwrócić uwagę kupując wersje z silnikiem v12 ?
- czy te same skrzynie biegów były montowane w wersji 3.6, 4.0 oraz 5.3? Z która skrzynia najlepiej szukać v12?
- czy po drodze (przez tak wiele lat produkcji) silnik v12 był modyfikowany (np wraz z liftingiem w 91) i z którego okresu najlepiej kupić i dlaczego?
- czy samochody na rynek amerykański różnią się pod względem ważnych podzespołów od wersji europejskich

Jeśli na tym forum nie znajdę odpowiedzi to prosze skierujcie mnie na inne. Pozdrawiam.

slavek

  • Gość
Odp: XJS - którą wersję?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 14, 2013, 10:30:27 am »
Wśród forumowiczów mało jest v12... Może poszukaj takich szczegółowych informacji na forum tam gdzie tych samochodów jest najwięcej... Myślę że forum UK będzie lepszym źródłem informacji.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: XJS - którą wersję?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 14, 2013, 12:03:31 pm »
- faktycznie silniki v12 są tak trudne do użytkowania pod względem serwisu?

I tak i nie. Silnik nie jest trudny, silnik jest egzotyczny z tego zwgledu wielu mechanikow z krzykiem ucieka.
Mamy w Polsce kilku swietnych fachowcow, serwisowanie (juz ze wzgledu na ilosci plynow...) nie jest tani
ale to tez nie jest czarna magia. Zadbany silnik nie jest awaryjny.

- na co zwrócić uwagę kupując wersje z silnikiem v12 ?

To samo jak przy kazdej innej wersje silnikowej.

- czy te same skrzynie biegów były montowane w wersji 3.6, 4.0 oraz 5.3? Z która skrzynia najlepiej szukać v12?

Nie. Do V12 byl zamontowany 3biegowy automat GM TH400, w nowszym XJS z 6litrowym V12 znajduje sie GM 4L80E (4biegow), pozostaly (starsze) wersje mieli automat 4HP22 albo manual Getrag-a, po liftingu w 4.0 jest ZF4HP24E.

O skrzynie trzeba dbac. Jezeli sa serwisowany jak nalezy, zadna z nich nie jest problemowa.

- czy po drodze (przez tak wiele lat produkcji) silnik v12 był modyfikowany (np wraz z liftingiem w 91) i z którego okresu najlepiej kupić i dlaczego?

zmian bylo kilku, jednak najwaznieszy to:

1981 Wersja "HE" - zmianie przy glowicy, wysoka kompresja, nowy system zaplonowy. "HE" oznacza "High
Efficiency" i ten silnik pali ok 20 procent mniej niz poprzednik

1989 Nowy system zaplonowy Magneti Marelli (wczesniej byl Lukas, podobny do Bosch L)

1992 Wersja 6-litrowa (Poprzednik mial 5.3) z powiekszonymi cylindrami oraz nowym system zaplonowym Denso.

Ostatnia wersja jest najlepszym wyborem (Z pewnoscia takze najdroszy)

- czy samochody na rynek amerykański różnią się pod względem ważnych podzespołów od wersji europejskich

Nie.

- Jeśli na tym forum nie znajdę odpowiedzi to prosze skierujcie mnie na inne. Pozdrawiam.

Kazdy forum jest lepsze od tego :)

Silniki nie sa problemym w XJ-S/XJS. Problem jest rdza oraz podejscie bylych wlascicielow. Powodzenia.

grzelu

  • Gość
Odp: XJS - którą wersję?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 14, 2013, 12:23:12 pm »
Kogutki - bardzo dziękuje !!! O takie informacjie i opinie mi właśnie chodziło :)
Jak rozumiem każda kolejna istotniejsza zmiana w osprzęcie silnika v12 o których wspomniałeś poniżej była na lepsze? Innymi słowy najlepiej szukać (poza 6 litrowym) takiego z zapłonem MM?
Co do skrzyni - rozumiem ze to sprawa głownie tego czy ktoś dbał ale czy z jakiś względów 4HP22 jest lepsze od GM TH400 lub na odwrót? Oraz czy manual w takim samochodzie to dobry wybór? (Producent zacny ale jak w przypadku tego modelu?)

Pozdrawiam

SP. Jeszcze jedno - zauważyłem ze wiele v12 jest 2 osobowe (z półką zamiast siedzeń). Czy to zależy od wersji wyposażenia czy roku produkcji? I czy wersja z 6 litrowym silnikiem miała z tylu właśnie kanapę?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: XJS - którą wersję?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 14, 2013, 13:32:14 pm »
System zaplonowy MM chyba nie koniecznie byl lepszy, tylko byl inny i nie jest kompatybylny z systemem Lucas-a.

Co do skrzynii - ogolnie manual Getraga to rzadkosc a w V12 nie byla taka opcja. Tylko Th400 przy 5.3 i ZF przy 6.0.
Manual w XJ-S to dla pseudorajdowcow albo dla prawdziwych. XJ-S/XJS to wcale nie woz sportowy, to nie 911, to
jest Grand Tourismo. Wyglada bardziej sportowy niz jest w rzeczywistoscia ale jest zajebistym cruiserem.

Jezeli tobie stac oraz styl po lifcie tobie odpowiada, takiego wlasnie szukaj. Nie kupisz w Polsce, trzeba na zachod.

Co do tylnej kanape - to dotyczy tylko kabrio. Bylo ich kilka wersji (w stylu targa, pozniej full cabrio) i tu masz kilka
wersje 2/4 osobowych. W coupe jest zawsze 4ch miejsc (tylnych dla 2 rottweilerow albo malolatow ponizej lat 12,
a kto woli miejsce dla 4 skrzynek piwa, napewno nie dla doroslego czlowieka).

Zasada jest taka: Im mlodszy, tym lepiej, nie bierz pod uwage modeli przed 89. Nie zewzgledu na silnikia, bo on
naprawde nie jest problemem, tylko zewzgledu na blachy i elektroniki.

Poczytales tego: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,3881.0.html ?

grzelu

  • Gość
Odp: XJS - którą wersję?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 14, 2013, 22:48:34 pm »
Dzieki, to bardzo przydatne info.
Tak, tez uwazam ten samochod za cruizera a nie sportowca - do tego mi sluzy inne zabytkowe auto :)

Bardziej mi sie podobaja wersje przed liftem, wczoraj mialem okazje pojezdzic wersja 3.6 , a tydzien temu poliftowym 4.0. Pozostaje mi wiec znalezc v12 zeby miec juz pewnosc co chce kupic :)

Pozdrawiam serdecznie

Offline Wojtas

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 477
  • jeden z kotkow
Odp: XJS - którą wersję?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 22, 2013, 13:31:44 pm »
witam
mam xjs w 3 wersjach (coupe,cabrio,targa) (roczniki 1986,1990,1991) , do jazdy prawie codziennej uzywam coupe z silnikiem 3,6 i automatem 4 biegowym
pali na trasie ok 10 - 11 l /100 , jesli jestes wysoki i nie lubisz lezacej pozycji za kierownica to niestety na dluzeszj trasie proponuje walek pod glowe gdyz zaglowki nie sa regulowane
silnik 3,6 z ok 210 kucykami niezle sobie radzi i mozna spokojnie pogonic
silniki 5,344 (takie mam w tardze i cabrio) kiepsko wspolpracuja z 3 biegowym automatem i kiedy chcesz pogonic to zuzycie paliwa uzyskasz w granicach 20 l/100
uwazaj na samochody rzerobione z angli i japoni (najlatwiej poznac po wycieraczkach szyby bo zadko komu sie chce to tez przerabiac i skupiaja sie tylko na kierownicy)
a ogolnie to ten typ jest lepszy wizualnie od nowych fur za ktorymi juz sie nikt nie oglada
a za takim kotkiem to zawsze
kiedy jade na spotkania i stane kolo nowych wypasionych audi,bmw czy mercow to zawsze jest kolko zainteresowania
pozdrawiam  :-tylko
XJSC Targa 1986
XJS  Coupe  1990
XJSC Cabrio  1991
i kilka innych wynalazków motoryzacji

Offline Jacatu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 221
Odp: XJS - którą wersję?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 27, 2013, 21:46:22 pm »
Zapraszam na jazdę V12 . Pewny nie jestem ,ale róznicę pewnie znajdziesz . (KAtowice lub okolice Radomia - tam czasowo jestem w Polsce z XJ-sem)
S-type 2,5 ***** XJ-S H.E. V12* **XJ350***XJ358***XJS Cabrio 4,0***

grzelu

  • Gość
Odp: XJS - którą wersję?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 28, 2013, 19:53:54 pm »
Dziekuje za propozycje. Chwilowo poluje na cos innego wiec na razie nie bede zawracac glowy. Pzdr

Kalkoo

  • Gość
Odp: XJS - którą wersję?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 27, 2013, 23:50:17 pm »
Zastanów się V12 jest wspaniała.