Należące do koncernu Tata Motors marki Jaguar oraz Land Rover nie będą przynosić zysków jeszcze przez dwa lata - twierdzą analitycy.
Sprzedaż samochodów marki Land Rover spadła w ciągu 10 miesięcy do marca o niemal 40 procent, natomiast Jaguara o około 3 procent. W związku z faktem, iż popyt w branży motoryzacyjnej nieustannie spada, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych oraz Europie, powrót do czasów, gdy firmy przynosiły zyski może zając kilkadziesiąt miesięcy. Ze spadkiem popytu w Europie i USA spółka Tata Motors, właściciel obu marek, wiąże również zmianę swojej strategii ekspansji. W najbliższej przyszłości zamierza się bowiem skupić na rynkach wschodzących, takich jak Indie czy Chiny. Prezes spółki David Smith dodał, że koncern największe sukcesy w ostatnich latach osiągnął właśnie w Chinach, a także w Rosji oraz Brazylii.
Zgodnie z kwotowaniem City Index, akcje koncernu Tata Motors straciły w ciągu ostatnich 18 miesięcy ponad 50 procent, przy czym do marca traciły aż 85 proc. Akcje spółki kwotowane były wówczas na giełdzie w Nowym Jorku na dramatycznie niskim poziomie 3,18 dolarów. Od tego czasu notowania spółki znacznie wzrosły i aktualnie znajdują się na poziomie 9,78 dolarów.
http://motoryzacja.wnp.pl/jaguar-kula-o-nogi-taty,83535_1_0_0.html