Autor Wątek: Pompa powietrza  (Przeczytany 461 razy)

Offline Halunnn

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Pompa powietrza
« dnia: Grudzień 18, 2025, 06:19:13 am »
Witam mam problem z dodatkowa pompa powietrza to coś za zderzakiem po stronie pasażera. Wyświetla mi błąd p2444. Ustaliłem że nie dochodzi sygnał do przekaźnika który nie uruchamia tej pompy. Na krótko jak zewrze się przekaźnik pompa startuje a auto nie chce jest wysterować. Ten cienki kabel który tam dochodzi do przekaźnika do tej wtyczki gdzie on idzie? Muszę sprawdzić czy jest przejście. Niby mam schematy tu od jednego kolegi z forum ale to za dużo dla mnie. Elektryka domu nie ma problemu ale te schematy od auta mnie przerastają. Może ktoś umie namierzyć po schemacie do którego modułu to idzie i który to jest pin we wtyczce.

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • X358L/4.2/2008
Odp: Pompa powietrza
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 19, 2025, 15:38:12 pm »
Schemat układu poniżej w linku, to prosty układ, zarządza tym of kors ECM na dwóch kablach piny 50+55. Najważniejsze, że pompa działa.
Ów cienki kabel leci do ECMu na pin 50, stamtąd przychodzi komenda "startuj".
https://www.mediafire.com/view/t06lmqmcb5g6v6m/Secondary_air.jpg/file

Numeracja pinów ECM:
https://www.mediafire.com/view/1v0r597i1e2r30f/ECM.JPG/file


Tak przy okazji: pompa Secondary air OE Fomoco do Jaga to jest to samo co Ori nowy Pierburg za 450 zeta do starych BMW, trzeba tylko podmienić gniazdo i zagnieść konektory, ori konektorki są na szczęście na tyle masywne, że bez problemu wytrzymują demontaż i powtórne zagniecenie. Nie polecam pomp z Alliex, bo ich łożyskowanie wytrzymuje rok i są oszukane, tj. nie maja odpowiedniego wydatku powietrza, skutkiem czego czekendżin będzie się zapalać od czasu do czasu.





« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2025, 15:55:33 pm wysłana przez PeterX »

Offline Halunnn

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: Pompa powietrza
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 20, 2025, 17:23:29 pm »
Dziękuję ci bardzo kolego akurat będę miał co robić na sobotę. Przedzwonie ten kabel i mam nadzieję że coś będzie z nim nie tak, bo jeżeli nie kabel to co ? ecm by padł ?

No stety lub niestety przejście kabla jest od wtyczki do wtyczki a więc czy to coś z ECM. Ogólnie to w takim dość mocno zalewowym miejscu się znajduje ten moduł. U mnie wygląda jak by ktoś go z blota wykopal. Choć jak już mi się udało rozłączyć zaklejone wtyczki mułem to piny jak i wtyczka od środka wyglądają jak nowe. Jaka wartość powinna być na tym kablu sterującym czy na tym pinie? Chce podpiac miernik z drugiej strony jak wszystko będzie poskładane i odpalić auto zobaczyć czy coś komputer wysterowuje. Ale jeżeli tam koło pompy na przekaźniku nic nie było i kabel ma przyjście to i pewnie tu przy module nic się nie pojawi. ?
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 06:37:19 wysłana przez Choina »

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • X358L/4.2/2008
Odp: Pompa powietrza
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 20, 2025, 22:08:25 pm »
 Ustal na 100%; że do przekaźnika nic nie dochodzi, bo jeśli go zwierasz na krótko to jeszcze nie znaczy, że nie otrzymuje sygnału z ecmu. Poza tym, to nie ma się czym przejmować, Secondary air to układ, który sluży kompletnie do niczego, wrzuć w gniazdo obd byle jaki interfejs i kasuj czeka z telefonu :)

Offline Halunnn

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: Pompa powietrza
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 20, 2025, 23:58:39 pm »
No do przekaźnika napewno nie dochodzi tym cienkim kablem sygnał. To jest pewne. A przejście z kompa do przekaźnika jest normalnie. Dwa nie przejdzie mi przeglądu auto jak to nie działa.
Przekaźnik nie puszcza dalej napięcia na pompę bo nie dostaje sygnału. Myślałem że to coś po drodze z komputera do przekaźnika ale kabel ma przejście. Dlatego teraz chciałem bezpośrednio przy komputerze sprawdzić czy sygnał wychodzi ale nie wiem jakie tam wartości powinny byx
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 06:38:19 wysłana przez Choina »

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • X358L/4.2/2008
Odp: Pompa powietrza
« Odpowiedź #5 dnia: Wczoraj o 00:19:58 »
No ja też nie wiem, być może w manualu serwisowym jest coś o tym.
Przegląd przejdzie bez problemu, ta pompa uruchamia się tylko na 30 sekund na zimnym silniku.

Offline Halunnn

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: Pompa powietrza
« Odpowiedź #6 dnia: Wczoraj o 08:56:38 »
Mieszkam w Niemczech tu nie przejdzie. Za każdym razem się zapala kontrolka więc nie ma mowy żeby ktoś to tu podbił.
Czy ten sterownik silnika można tak podmienić czy trzeba tam w nim coś programować?

Tam jeszcze jakieś wężyki idą z kolektora ssącego może tam gdzieś jest problem i po prostu komputer nie widzi jakiegoś sygnału i nie puszcza dalej sygnału start do pompy. Masz może jakieś schematy ogólnie tego ustrojstwa żeby zrozumieć jak to dokładnie działa wtedy można lepiej ta przyczynę zlokalizowac

A może jest tu jakiś mechanik co tylko Jagi ogarnia i ma wiedzę ponad kosmiczna :) albo macie namiar do kogo się zgłosić. Za pomoc naturalnie mogę wspomóc PLN ani.....
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 13:26:11 wysłana przez MicGin »

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • X358L/4.2/2008
Odp: Pompa powietrza
« Odpowiedź #7 dnia: Wczoraj o 11:54:27 »
Daj spokój z ECM, jeśli byłby walnięty to wiele innych rzeczy by nie działalo, poza tym to drogi moduł, a jego programowanie jako nowego modułu to nie jakaś bulka z masłem, przebiega inaczej niż pozostałych modułów. Nie możesz po prostu włożyć innego ECMa nawet od kota z takim samym silnikiem bo to bedzie kaplica. Te pozostałe wężyki są od próżni, na foto wykaz części od tego, jest to dobrze opisane w dokumentacji, chyba technical guide i na forum USA, kiedyś ktos też z tym walczył.
 

Offline Halunnn

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: Pompa powietrza
« Odpowiedź #8 dnia: Wczoraj o 12:16:22 »
Ja wszystkie że podzespoły przeglądałem i wyglądają na ok. Może trochę opowiem historię tego auta. Stało jakieś 5 lat nieruszane, kiedy go kupiłem wszystko działało. Jedynie walczyłem z zawieszeniem i go po kilka razy odpalałem żeby kompresor pompował amorki i wtedy wszystko działało aż do momentu kiedy jednego dnia włączyłem na chwilę auto znowu na jakieś 2 min żeby powietrze podładować, gdy zgasiłem auto dalej słyszałem jakiś szum hałas co się okazało to była właśnie ta pompa mimo że auto było zgaszone ona dalej z jakieś pół minuty do minuty jeszcze działa....i wydaje mi się że to właśnie od tego momentu zaczęły się dziać cyrki. Przy silniku jedyne co grzebałem to wymieniałem uszczelki pokryw świece filtry oleje taki standard aha no i ściągałem kolektor ssący żeby też tam wszystko poczyscic uszczelki pozmieniać. Jeżeli nie komputer to co dalej sprawdzać. Pompa działa przekaźnik nowy te wszystkie węże wężyki są w doskonałym stanie nic nie pognite nic nie poparciale....

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • X358L/4.2/2008
Odp: Pompa powietrza
« Odpowiedź #9 dnia: Wczoraj o 14:42:08 »
Na schemacie widać, że drugi pin z ECMu leci do zaworu próżniowego, jest on przyczepiony zaraz na lewo od przepustnicy, trochę poniżej górnej oslony silnika, wiec albo z nim jest problem albo z próżnią, zbiorniczek próżni jest za prawym nadkolem.

Offline Halunnn

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: Pompa powietrza
« Odpowiedź #10 dnia: Dzisiaj o 09:55:34 »
Właśnie nie wiedziałem czemu ten przewód podciśnienia idzie tam w to nadkole. I tam jest takie przejście przez karoserię. Tam się te dwa wężyki łączą i u mnie to przejście zgnite jest normalne w rękach się rozwala. Podejrzewam że tam jest nieszczelność. Dzisiaj polacze je normalnym wężykiem żeby było szczelnie i mam nadzieję że to się okaże to małe gumowe przejście problemem. Ale znając moje szczęście to by było za piękne :)

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 346
  • X358L/4.2/2008
Odp: Pompa powietrza
« Odpowiedź #11 dnia: Dzisiaj o 10:32:49 »
Wężykiem po wierzchu ciężko będzie uszczelnić próźnię, ale powodzenia :) ... cały ten wężyk to już wyginięty gatunek, nie ma go już w produkcji, ale od czasu do czasu można spotkać nowy na jakiejś wyprzedaży staroci, jak spotkasz to kupuj bez zbędnej zwłoki, ja swój znalazłem na garażowej wyprzedaży u jakiegoś włoskiego ex entuzjasty XJota.