witam Panów. opisze swój problem . Pierwsze objawy podczas jazdy na małym gazie szczególnie na 2 biegu przy dodaniu gazu zaczęła się pojawiać czasami sytuacja jakby nagle skrzynia wyskoczyła na luz , potem ( w ciągu kolejnych 1000 km ) objawy się nasiliły i zaczęło również szarpać podczas stania na światłach jakby skrzynia chciał przełączyć na jakiś bieg , Diagnoza u znajomego mechanika - uszkodzona skrzynia biegów , trzeba wymieniać . OK znalazłem używaną wg zapewnieni sprzedawcy auto jeździło gdy je kupował i ma ponoć 180 tys. km . Dał gwarancję rozruchową . Mechanik wymienił skrzynię ( olej i filtr też ) , a auto dalej zachowuje się identycznie .Prawdopodobieństwo , że kupiłem uszkodzoną skrzynię , która zachowuje się identycznie jak stara jest dość mało prawdopodobne ( aczkolwiek nie niemożliwe ) Zastanawia mnie fakt , że mechanik do tej nowej skrzyni ponoć włożył moją starą kartę sterownika skrzyni i twierdzi , że zrobił adaptacje skrzyni .I tu moje pytanie , skoro robił adaptację skrzyni to po co zostawiał mój stary sterownik w nowej skrzyni ( a może wcale nie robił adaptacji skrzyni ( bo nie ma odpowiedniego programu ), czy czasem nie jest tak , że to mój stary sterownik jest uszkodzony a skrzynia była ok i wystarczyło tylko wymienić sterownik ? Mechanik twierdzi , że nie ma żadnych zapisanych błędów ( a może korzysta z jakiegoś badziewnego programu , który mu nic nie pokazuje ( na desce rozdzielczej nic się nie świeci ) i że skrzynia którą kupiłem jest uszkodzona
Zanim każe mu wyjąć tą nową skrzynię z auta i odeślę do sprzedawcy może warto aby ktoś inny potwierdził diagnozę
Czy znacie jakiś konkretny dobry warsztat w okolicach Warszawy , który by mi ogarnął temat , lub macie jakieś sugestie .