Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

Obroty silnika

<< < (2/2)

Robik:
Niestety tutaj nie ma dobrego rozwiazania poniewaz silniki maja wady konstrukcyjne i zbudowane sa z kiepskich materialow, to wszystko determinuje nieuchronną katastrofę. Jedyne co mozna robic to czesto zmieniac olej (max 10tys.) i sprawdzac jego poziom. Z najbardziej znanych przypadlosci wymienie kilka kluczowych; turbiny padaja bezobjawowo czesto powodujac spustoszenie, bywaja problemy z cisnieniem oleju(pompa), tuleje owalizują się co powoduje spalanie oleju, w skrajnym przypadku jak auto jezdzi po miescie wypalanie dpf powoduje rozcienczanie oleju i uzytkownik nie widzi jego ubytku pomimo spalania(zapycha sie dpf i robi sie błędne koło), w rocznikach z poczatku produkcji pekały tłoki, bywaly problemy z łożyskami wałków balansujacych i rozciagajacym się łancuchem rozrzadu<100Kkm. Generalnie uwazam ze szansa na wieksze przebiegi rpsnie tylkp wtedy kiedy od poczatku byl wymieniany olek co 10Kkm. W przypadku tych silnikow haslo powinno brzmiec "najpierw obserwowac a potem jezdzic". Wpisz haslo na YT Ingenium Engine to przekonasz sie jak wiele jest poruszaonych wątków na temat awarii i niedoskonalosci technicznych.

piotrrf:
Te wady, które wypisałeś, można przypisać wielu dzisiejszym wynalazkom. Mam znajomych, którzy by pomyśleli, że opisujesz wady 2.0 TDI z grupy vw, audi.
Niektórzy by się upierali, że chodzi Ci o BMW.
Z tym, że w niektórych z nich awarie zdarzają się przy mniejszym przebiegu niż Jaguarze.
Więc nie ma co siać paniki.
Ty akurat wyszukujesz filmiki z Jaguarem. Może dla odmiany zacznij szukać innych a zobaczysz, że jest ich sporo więcej, bo i więcej zostało sprzedanych.
I nie piszę tu, że jakiś znajomy znajomego coś słyszał. Piszę o awariach aut moich znajomych i rodziny, którzy mimo, że wydali na naprawy krocie, to nadal kupują swoją ulubioną markę. Co mnie dziwi, to nawet nie czytają o słabych stronach tych aut. Mówią mi, że mu się to auto podoba i chce mieć.
Mimo, że wszyscy jesteśmy już pod 60tke, niektórzy idą na żywioł.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej