Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

daimler, xj40, 1992 - dmucha tylko cieplym powietrzem

(1/2) > >>

jagmaniac:
Hej,
nie wazne ze ustawie na zimne, dmucha cieplym.

Rozumiem ze to problem klapek? Ktos to przechodzil? Jest gdzies instrukcja jak to ogarnac?

Jesli jestem w bledzie, prosba o naprostowanie...

Dzieki!

wtom:
Nie chodzi klapa mieszacza, górna. Musisz zdjąć po obu stronach osłony pod deską. Z jednej masz potencjometr położenia klapy a z drugiej serwomotor. Najpierw zdejmij serwomotor i zobacz śrubokrętem czy klapa kręci się luźno. Później zapnij omomierz na złącze potencjometru (nie ruszaj jego pozycji!) i kręcąc klapą sprawdź czy nie ma przerwy w rezystancji i czy płynnie się zmienia oraz czy na krańcach nie ginie. Jak jest wszystko ok., to zostaje na zdjętym i podłączonym serwomotorze posterować temperaturą i zobaczyć czy on żyje i się obraca. Na koniec rozkręć go, wyczyść komutator silniczka i przesmaruj tryby, zwykle to wystarcza  ;D. Jest to z czasów gdzie takie rzeczy nie są jednorazowe  ;D daje się rozkręcać i serwisować i nie mają gabarytów pinezki.

jagmaniac:
wtom - wielkie dzieki ! planuje robote - zobaczymy co tam sie dzieje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jagmaniac:
dodam tez ze na razie zrobilem tak - face ustawilem na zimne, pokretlo ogolne od temp ustawilem na zimne, dmuchawa na mid - i leci tak samo z dolu i z gory - nie wiem jak co powinno byc zeby lecialo tylko dol albo tylko gora (na szybe) albo tylko na face albo tylko z tych bocznych.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wtom:
Tak powinno być. Przy skrajnych tem: max hot lub max cool zawsze leci tylko na szybę i na nogi, co by nie przeziębić lub nie przegrzać kierowcy. Nawiewy centralne uruchomią się dopiero przy temperaturach pośrednich. Ot taki kaprys inżynierów angielskich  ;D

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej