Autor Wątek: X300 4.0 szarpanie i przerywanie silnika  (Przeczytany 330 razy)

Offline krystian25

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • X300 Sovereign '95
X300 4.0 szarpanie i przerywanie silnika
« dnia: Kwiecień 13, 2025, 19:51:55 pm »
Dobry wieczór. Wyprowadziłem kocura po dłuższym postoju żeby go "przedmuchać" i "dmuchanie" kończy się na prędkości 140 km/h, ponieważ przy około 3000 obr. silnik zaczyna przerywać i szarpać. Poniżej tej prędkości żadnych niepokojących objawów nie ma. Pracuje płynnie. Szarpanie pojawia się także przy wciśnięciu kickdowna i osiągnięciu 3000 tys. obr./min. Pytanie, czy może to mieć związek z wymianą przepływomierza? Wymieniłem go, ponieważ na poprzednim auto się dławiło podczas pracy na wolnych obrotach. Będę Wam wdzięczny za wszelkie wskazówki :-R

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 714
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 4.0 szarpanie i przerywanie silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2025, 10:15:28 am »
Na benzynie czy na LPG?
Domyślam się że długo stał? Masz zalaną benzynę 95?
>per aspera ad astra<

Offline krystian25

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • X300 Sovereign '95
Odp: X300 4.0 szarpanie i przerywanie silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 14, 2025, 10:36:59 am »
Benzyna. Zalany 95-tką.

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 714
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 4.0 szarpanie i przerywanie silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 15, 2025, 04:45:44 am »
Powiem tak, od jakiegoś czasu do swoich klamotów leję już tylko 98. Tym bardziej że mam pozakładane LPG.
Od jakiegoś czasu słyszę o różnych problemach z odpalaniem, albo pracą silników na 95ce.
Nawet mój Jag jakiś czas temu zaczął mieć problem z odpaleniem na ciepło. Kiedy postanowiłem wypalić pełny bak rocznego już paliwa 95, żeby zmienić mu paliwo w baku właśnie na 98.

Co więcej, nawet kosiarki znajomych zaczynają pracować gorzej. Wspólnym mianownikiem jest benzyna 95. A stacji w mojej okolicy jest wiele do wyboru.
To paliwo jakoś szybko się degraduje i nie jestem pewien czy to wina większego udziału bioetanolu.
A skoro ten stary kloc AJ16 ma problem, to coś jest nie tak...

Oczywiście, może być też tak, że masz już przytkany filtr paliwa, ewentualnie Twoja pompa paliwa już nie wyrabia przy dużym obciążeniu silnika. Zobacz też czy nie pękł wężyk podciśnienia przy regulatorze ciśnienia paliwa (na kolektorze ssącym, z przodu silnika).
>per aspera ad astra<