Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)
Jaguar X300 4.0 Aj16 Regulacja zaworów
(1/1)
chrystian:
Cześć.
Zainteresował mnie temat regulacji zaworów w X300. Kupiłem samochód, który przez dłuższy czas jeździł na gazie. Obecnie gaz jest zlikwidowany jednak słyszałem, że w samochodach z gazem trzeba zwracać uwagę na luz zaworowy. Czy ktoś może opisać jak wygląda regulacja zaworów w tym samochodzie, gdzie i jakie części trzeba kupić oraz jaka powinna być szczelina. Czy po demontażu dekla powinno się wymienić uszczelkę, czy może być ta sama jeżeli nie ciekła? Czy jest w Warszawie ktoś kto się tym zajmuje i jaki to może być koszt?
Pozdrawiam
K
wtom:
Daj sobie spokój chyba, że bogaty jesteś ;D. Do regulacji zaworów w tym silniku trzeba zdjąć wałki a tym samym rozrząd. Zawory mają płytki regulacyjne, które są pod szklankami zaworowymi. Koszty płytek duże, dostępność kłopotliwa. Nie jest to proste do ogarnięcia. Trzeba najpierw mierzyć luz, rozebrać, zmierzyć płytki i zamówić wymiar po korekcie.
katar83:
Tak jak pisze wtom, nikt nie sprawdza raczej luzow zaworowych w AJ16, chyba ze sciagasz glowice i robisz remont silnika to wtedy moze by warto bylo chociaz sprawdzic. Uszczelka pod pokrywa jak nie cieknie to pewnie jest nowa, przy wymianie polecam tylko i wylacznie oryginalne :)
chrystian:
Dzięki za odpowiedź. Zostawiam temat.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej