Autor Wątek: Nieszczelna klima w I pace  (Przeczytany 5019 razy)

Offline Bolo

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
Nieszczelna klima w I pace
« dnia: Listopad 14, 2024, 21:26:11 pm »
Mam I Pace z 2019 . Mniej więcej po roku wystąpiły problemy z niedziałającą klimą . Nabili w serwisie przez rok było OK ale niestety zawiozłem auto na Teneryfę bo to idealne
miejsce dla elektryka ( da się dwa razy okrążyć wyspę) . Niestety klima się ciągle psuje a hiszpańscy debile umieją tylko nabić za 500 euro i twierdzą , że nie ma nieszczelności .
Dorwałem gościa z I pace w Orzyszu i mi powiedział , że rozłazi się rurka z klimą między baterią i podłogą . Jemu na tę rurkę naciągnęli bez demontażu baterii rurkę plastikową i jest ok. Na Teneryfie ich nieogarnięci mechanicy nigdy tego nie zrobią . Czy ktoś wie jak temu zaradzić bo samochód bez klimy tam to katorga

Offline kret88

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Jag is Jag
Odp: Nieszczelna klima w I pace
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 06, 2024, 21:15:23 pm »
U mnie po kilku wizytach w autoryzowanym warsztacie wymienili te rurki na nowe. Oczywiście na początku nabili klimę i powiedzieli, że ok. Później znowu chcieli nabić tym razem na mój koszt oczywiście się nie zgodziłem bo wiedziałem, że samo nabicie gazu nic nie da. Po kilku mailach i telefonach wzięli samochód na kolejną diagnozę i stwierdzili, że muszą wymienić 2 rurki. Cena części niewielka natomiast policzyli minimum 10 roboczogodzin. Na szczęście miałem przedłużoną gwarancję do 7 lat więc poszło z gwarancji. Podejrzewam, że chodzi właśnie o te same rurki ponieważ musieli rozbierać sporą część samochodu, żeby je wymienić. Samochód był 2 dni na warsztacie i po 2 dniach wizyty działa jak należy.
W sumie ciekawy temat o zabezpieczeniu tych rurek na przyszłość. Wiesz może coś więcej na ten temat?

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 452
  • The White Cat
Odp: Nieszczelna klima w I pace
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 08, 2024, 13:34:37 pm »
jeśli to  mikrowyciek to po pierwsze warto zastosować tzw nabój ze środkiem uszczelniającym, podaje się przez zawór nabijania układu wraz z nowym czynnikem

po drugie - warto nabić układ starym typem czynnika r134 zamiast nowym ekologicznym 1234
czym jest nabijany I-Pace fabrycznie? jeśli 1234 to dramat bo jest on bardzo niebiezpieczny w razie wycieku i zapłonu (np od iskry), w zasadzie zabójczy i działa jak gaz bojowy

nowy typ czynnika jest żrący dla układu czyli także dla rurek... no ale jest eko

do czego może doprowadzić - na YT jest film z wybuchu niemal nowego MB na autostradzie pod Łodzią, rozszczelnienie układu, eksplozja, śmierć kierującej

aby rozwiać wątpliwości - obejrzyjcie nalepki producenta kompresora w waszym aucie, zwykle jest nanich adnotacja producenta że jest przeznaczony do pracy
albo z nowym ...albo ze starym typem czynnika, to że macie nowy to niby ekologia + lobiing i biznes producentów nowego czynnika (a jest ich bodajże dwóch na świecie)

Offline Zbyszek01

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 602
Odp: Nieszczelna klima w I pace
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 08, 2024, 15:06:02 pm »
Na moim MY 2017 miał na naklejce że może być do starego i nowego gazu.
Trzeba oglądać.
Jest - XE AWD 2.0d R Dynamic MY2020
By?o - XE 25d AWD MY2017

Offline kret88

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Jag is Jag
Odp: Nieszczelna klima w I pace
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2024, 13:31:09 pm »
I-Pace jest nabijany czynnikiem 1234. Z tego co wiem nie można niestety tak po prostu zastąpić czynnika 1234 czynnikiem r134 ponieważ jest inny stopień sprężania tych gazów i sprężarka robi godbye :)

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 452
  • The White Cat
Odp: Nieszczelna klima w I pace
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 10, 2024, 16:06:34 pm »
zmieniłem gaz na stary 7 lat temu, sprężarka ma się dobrze, XE

Offline Zbyszek01

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 602
Odp: Nieszczelna klima w I pace
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 11, 2024, 07:16:10 am »
3 lata temu w poprzednim MY2017 też zmieniłem na stary i działało 2 lata super, potem zmieniłem auto. Na tabliczce sprężarki miałem że jest przystosowana do tych dwóch gazów.
Jest - XE AWD 2.0d R Dynamic MY2020
By?o - XE 25d AWD MY2017

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 452
  • The White Cat
Odp: Nieszczelna klima w I pace
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 11, 2024, 15:39:44 pm »
...producent sprężarki nie dla kawału i nie przypadkiem opisał na tabliczce znamionowej mozliwość pracy z nowym lub e starym typem czynnika,
reszta to ekologiczny lobbing

polecam filmik zwolennikom eko gazu :
https://www.youtube.com/watch?v=67A9_OyoWn4

rozszczelnienie układu klimatyzacji nabitej owym czynnikiem wewnątrz kabiny plus iskra (a tych w kabinie nie brakuje, choćby szczotki silnika dmuchawy)...
dodatkowo gaz ten po zapłonie (nowy typ) działa jak broń, rozpuszcza ciało i przenika aż do kości
swego czasu był dostępny w sieci dokument wewnętrzny straży pożarnej (polskiej) z zaleceniem aby przy podejrzeniu
nowego czynnika nie zbliżać się do płonącego pojazdu

Offline zarkoma

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Nieszczelna klima w I pace
« Odpowiedź #8 dnia: Wczoraj o 19:37:22 »
 Rocznik 2019.
:-W
U mnie to było całkiem inaczej. Tuż po upływie 3-letniej gwarancji padła mi klima. Odstawiłem auto do mojego autoryzowanego serwisu.
Choć już było po -usługę zakwalifikowano jako gwarancyjną, i nic nie zapłaciłem.
Ale;
Minęło przeszło dwa lata. I znowu klima  zawiodła.
Pojawiłem się w tym samym serwisie i. zgłosiłem reklamację do reklamacji.
Że albo źle naprawili klimę albo powinni cały system wymienić bo to błąd fabryczny.
Powiedzieli, że mają nowe części, które wymienią jako doprowadzające orurowanie,  już bez miejsca przecieku.  Powiedzieli, że to dwa dni roboty i będzie kosztowało 22 tys. zł. Stargowałem na trochę mniej. Odalili moją reklamację i. wyjaśnili, że to ich usprawnienie  i nie kwalifikowało się do wezwania przez producenta. Choć byłem innego zdania, ale nie miałem jak tego udowodnić.
I wszystko byłoby w porządku, ale po odbiorze , nasępnego dnia przestało działać sterowanie dźwignią regulacji temperatury, siły nadmuchu oraz stopnia ogrzewania fotela kierowcy. Znowu zbieg okoliczności.
Do wymiany był cały pulpit sterowniczy. Koszt nowego powyżej 6 tys. zł. Zorganizowałem używany z roku 22 i naprawa z wymianą kosztowała mnie prawie 2 tys. zł.
Od tej pory  - spokój i. mam gwarancję na układ dwa lata.

Offline Zbyszek01

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 602
Odp: Nieszczelna klima w I pace
« Odpowiedź #9 dnia: Wczoraj o 19:56:32 »
...producent sprężarki nie dla kawału i nie przypadkiem opisał na tabliczce znamionowej mozliwość pracy z nowym lub e starym typem czynnika,
reszta to ekologiczny lobbing
...
Jest - XE AWD 2.0d R Dynamic MY2020
By?o - XE 25d AWD MY2017