Autor Wątek: xj40 - daimler - 1992 - łupnięcie przy odpuszczeniu i naciśnięciu gazu  (Przeczytany 1118 razy)

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • DAIMLER XJ40, 1992
hej,
nie jest to mocno głośne, ale zacząłem słyszeć

jazda 60-80 najlepiej to idzie wyłapać ale w innych zakresach też się uda to usłyszeć

co ciekawe - przy zupełnie zimnym aucie te stuknięcie jest praktycznie niesłyszalne, ale jak już się wszystko rozgrzeje to słychać dużo lepiej

gaz naciskam - łupnięcie z tyłu, gaz odpuszczam - łupnięcie z tyłu i tak w pętli

sprawdziłem - i jest luz na wale do mostu - mogę poruszać osiowo/obrotowo lewo prawo tak 2 mm

most nie wyje, ale sądzę, że to ten luz jest przyczyną tego co słyszę

a) co do wymiany?
b) czy są części?
c) jeśli ktoś ma możliwość to nr części uprzejmie proszę

dziękuję!
DAIMLER XJ40, 1992

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: xj40 - daimler - 1992 - łupnięcie przy odpuszczeniu i naciśnięciu gazu
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2024, 13:21:36 pm »
Takie uderzenia mogą też być spowodowane zużytą podporą wału albo łożem skrzyni ( łoże skrzyni ma sprężynę i takie pianki które się z czasem utleniają i wtedy skrzynia zaczyna sie dobijać podczas jazdy , a nawet na postoju z P na D albo R/N ). Musisz sprawdzić wszystkie elementy pomiędzy skrzynią i dyfrem ( samych luzów w dyfrze tez nie można wykluczyć , zwłaszcza , ze słyszysz to z tyłu jak pisałeś ).
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 162
Odp: xj40 - daimler - 1992 - łupnięcie przy odpuszczeniu i naciśnięciu gazu
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 04, 2024, 15:48:18 pm »
Poszukiwania warto trochę rozszerzyć , tym bardziej , że jest kilka newralgicznych elementów:

1. luźna flansza skrzyni biegów,luz na wielowypuście lub odkręcona nakrętka ( wystarczy dobry klej do gwintów),
2. luźne śruby flanszy skrzyni biegów , lub zniekształcone otwory we flanszy i wale napędowym ( fasolki),
3. Tylna podpora skrzyni biegów - sprężyny  i pierścienie poliuretanowe,
4. łożyska krzyżakowe wału , łożysko podwieszenia wału , wielowypust wału raczej odpada , ale warto sprawdzić , łącznik gumowy przy flanszy dyferencjału,
5. łożyska krzyżakowe półosi pomiędzy dyferencjałem a kołem - powinny być regularnie smarowane co przegląd,
6. luz łożysk kół tylnych,
7. luz łożysk zawieszenia wahaczy - często uszkadza sie symeryng zintegrowany z łożyskiem i cały system koroduje.

Może być też suma wszystkich luzów, które dają taki efekt , samochód ma ponad 30 lat .
XJ40, XJSC , XJR

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: xj40 - daimler - 1992 - łupnięcie przy odpuszczeniu i naciśnięciu gazu
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 04, 2024, 21:23:13 pm »
dzieki ogromne za wskazowki!

potwierdzam ze slysze to z tylu , dodatkowo pojechalem na skp - wlazlem do auta i poprosilem diagnoste zeby poruszal lewo prawo i dokladnie ta sama barwa dzwieku... dokladnie taki odglos jest w budzie jak on ruszal lewo prawo osiowo tym walem ...

cholera wie co jest w sumie do naprawy w takim razie - myslalem moze blednie to ze cos w moscie ale co... nic nie wyje a przeciez jakby sie tam cos wyrobilo to pierwsze zawsze jest wycie a nie to lupanie...

jutro znow pojade na skp i zrobimy ogledziny wg waszych wskazowek ale czy cos sie tak organoleptycznie da znalezc???


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: xj40 - daimler - 1992 - łupnięcie przy odpuszczeniu i naciśnięciu gazu
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 06, 2024, 20:46:00 pm »
ok, wiec potwierdzone jest ze to w moscie cos... czy znacie jakies firmy ktore regeneruja mosty i umieja to zrobic? most nie wyje, i nie chce by zaczal, ale to lupniecie mnie drazni i chce cos z tym zrobic.
DAIMLER XJ40, 1992

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.019
Odp: xj40 - daimler - 1992 - łupnięcie przy odpuszczeniu i naciśnięciu gazu
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 26, 2024, 18:22:35 pm »
Zrobiłeś coś z tym? U mnie jest to samo, most regenerowany u mnie to koszt koło 7000 PLN więc tanio nie ma.

Offline pawel39

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: xj40 - daimler - 1992 - łupnięcie przy odpuszczeniu i naciśnięciu gazu
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 26, 2024, 19:30:25 pm »
Zregenerowałeś most za 7000 zł i mimo to jest łupanie?

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: xj40 - daimler - 1992 - łupnięcie przy odpuszczeniu i naciśnięciu gazu
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 26, 2024, 20:06:06 pm »
7k??? o jeżusie....

pierwsze co to pytanie co oni ci tam robili (i przy okazji powiedz kto bo moze to bedzie jakas przestroga dla forumowiczow)

zrobienie lozysk i uszczelniaczy zarowno na wyjsciach jak i ataku lacznie z nowa tuleja rozprezna zamkneloby sie w 1000zl z materialem...
wiec gdzie kolejne 6000???

problemem jest to ze te lupniecie nie jest powodowane lozyskami - lozyska to tylko szum
smiem twierdzic ze mamy po prostu luzy na zebach, a nie wiem nawet czy talerz i walek ataku jest dostepny jako nowy do kupienia
wtedy tez trzeba miec podkladki do regulacji i wlasciwe ustawienie na paste wg instrukcji serwisowej
kto taka ma? ja nie.
=

co do mojego statusu to nic sie nie zmienilo... mam to pukniecie i z tym jezdze... na obecnym etapie nie jest gorzej (a jesli robi sie gorzej to idzie to powoli)
wiec skupiam sie na innych elementach...

DAIMLER XJ40, 1992

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.019
Nie nie, u mnie w UK, kompletna regeneracja mostu to koszt okolo 7000 PLN, wymieniaja wszystko co jest zuzyte i most jest w zasadzie nowy. Mialem nadzieje, ze ktos potwierdzi co jest wlasnie powodem tego lupania przy odpuszczeniu i nacisnieciu gazu. W zasadzie wszystkie X300 i XJ40 maja ten problem.

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 234
  • DAIMLER XJ40, 1992
no ja nie wiem dokladnie co jest przyczyna, a wymienili ci talerz i atak na nowy? oni to dorabiaja czy sa czesci?
DAIMLER XJ40, 1992