Autor Wątek: x-type 3.0, wymiana silnika, olejów itp  (Przeczytany 507 razy)

Offline Remik78

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Kocham to forum
x-type 3.0, wymiana silnika, olejów itp
« dnia: Wrzesień 04, 2024, 00:53:11 am »
Cześć!
Niedawno zakupiłem X-a 3.0 LPG, 2007r., 167tkm, ze stukającą panewką i właśnie będę go przywracał do życia.
Mam w związku z tym pytania w nadziei, że tu uzyskam wiarygodne informacje i kupię właściwe rzeczy.

1. Czy skrzynia biegów i przekładnia kątowa (transfer case) mają ten sam olej? Taką informację znalazłem na motul oil selector dla wersji z automatem, niby wchodzi razem 8,8l - przy manualu jest osobno 1,75l do transfer case. Jednak nie wiem czy to prawda.
2. Jakie oleje polecacie do kątówki (jeśli jednak nie jest połączona ze skrzynią) i do tylnego dyfra? Jakie tam ilości wchodzą?
3. Jaką uszczelkę miski i filtr oleju do skrzyni kupić (znalazło mi 3 różne i zgłupiałem)? Coś tam jeszcze w zestawie wziąć? Olej Ravenol JF506e czy inny?
4. Jaki numer części ma osuszacz klimy w tym aucie? jakie polecacie albo których nie kupować?
5. Na co zwrócić szczególną uwagę przy demontażu silnika, skrzyni, kątówki? Jakieś wskazówki? - bo nie chciałbym czegoś uszkodzić a chłopaki w warsztacie strasznie klną na rozwiązania w tym jagu, które utrudniają im demontaż-jest dużo frustracji i najczęściej jest używany spory młot :).
6. Czy wąż wody o nr 1X43-15128-AG jest gdzieś dostępny jako nowy? Może jakiś zamiennik polecacie?
7. Jakie świece go LPG wybrać? Czytałem tu na forum o Denso IT20TT-to najlepszy wybór?

Dziękuję z góry za pomoc!

Offline QUD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
Odp: x-type 3.0, wymiana silnika, olejów itp
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 25, 2024, 10:04:32 am »
1. Czy skrzynia biegów i przekładnia kątowa (transfer case) mają ten sam olej? Taką informację znalazłem na motul oil selector dla wersji z automatem, niby wchodzi razem 8,8l - przy manualu jest osobno 1,75l do transfer case. Jednak nie wiem czy to prawda.

To są 2 różne układy, 2 różne oleje.

2. Jakie oleje polecacie do kątówki (jeśli jednak nie jest połączona ze skrzynią) i do tylnego dyfra? Jakie tam ilości wchodzą?

Zależy od stanu przekładni. Przed regeneracją miałem 75W-80 lub 90 i było dość głośno. Temat się nieco uspokoił przy zastosowaniu 75W-140 (taki np. zaleca Motul w swoim lube advisor).
Jaguar X-type Estate Executive 2005
3.0 AWD
https://zdrowersi.pl