Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Zapychający się dpf

<< < (2/2)

Sebek0124:
Witam ponownie. Ciągle czekam na termin u mechanika w sprawie wymiany tego sitka, ale w międzyczasie postanowiłem jeszcze sam trochę pogrzebać. Chciałbym jeszcze dopytać o kilka rzeczy. Zauważyłem lekki spadek poziomu oleju. Przez okolo 2k km ubyło trochę mniej niż 1cm na bagnecie. Zauważyłem też zapocenie na plastikowej osłonie silnika (tej górnej). Przedmuch znajduje się w jej prawym dolnym rogu. Czy w tym miejscu przypadkiem nie znajduje się odma? Jesli tak, to jak ciężka jest jej wymiana na własną rękę i co więcej powinienem w tej kwestii zrobić? Odnośnie drugiej kwestii, to czy macie jakąś aplikacje łącząca się z adapterem elm, która ma protokoły pod ten silnik. Z góry przepraszam jeżeli ta sprawa nie pasuje do działu, ale nie znalazłem żadnej sensownej odpowiedzi na forum.
Edit. W załączniku dodałem zdjęcie tego miejsca skąd powstaje zapocenie.

Robik:
Obawiam sie ze Twoj silnik to idealny przyklad z rownoleglego wątku, ktory traktuje m.in o trwałosci tych silników. Klasycznie zapychany DPF, przedmuchy, olej wycieka pod turbiną i wypychanu jest dodatkowo przez odmę. Jak zdejmiesz osłone silnika to zakladam ze na laczeniu silnika ze skrzynią biegów znajdziesz kolejny wyciek-cisnienie w skrzyni korbowej powoduje uszkodzenie ziemeringu. Odkręc korek wlewu oleju i jezeli podskakuje, wylatuje bialy dym niczym wybieranie papieza w Rzymie to w mojej ocenie masz juz owal na 1 cylindrze i czeka tylko remont kapitalny silnika w okolicach >20tys. zł.

stingear:
Korek powinien podskakiwać, to jest normalne zachowanie w Dieselu. Problem jest wtedy, gdy go całkowicie wypycha.
Sitko można wymienić samemu, to 30min roboty i nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy - moje było zabrudzone i tylko je porządnie wyczyściłem. Zero problemów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej